foto Driversweb.cz

Lotus znovu na scéně – další várka novinek

Datum článku: 9.12.2010 | Autor textu: Martin Jánský

Kolem Lotusu prosakují v poslední době opravdu zajímavé informace. Nejdřív personální zemětřesení, pak vytasili z kapsy rovnou pět nových modelů naráz a nakonec velké plány ohledně dobývání závodních tratí.

Jak vážně to Lotus se svými plány myslí? Podle toho, koho Dany Bahar dokázal pro Lotus získat, nejsou připraveni neuspět. Jedním z prvních členů jeho týmu se stal Bob Lutz, produktový a vývojový guru, který za svou skoro padesátiletou kariéru v automobilovém průmyslu prošel GM, BMW, Ford i Chrysler. Jen tak pro zajímavost, v padesátých letech byl námořním pilotem a dodnes vlastní pilotní licenci a prohání český Aero L-39 Albatros. Na začátku prosince oznámil Lotus další klíčové přírůstky, Karl-Heinze Kalbfella a Gulliaume Chabina. Stejně jako Bob Lutz, i Kalbfell má za sebou dlouhou historii plnou skvělých úspěchů. Většinu své kariéry strávil u BMW, kde měl na starosti jako inženýrské práce, tak i obchodní stánku věci. Byl zodpovědný za první "M" modely, pomohl McLarenu získat BMW V12 pro pohon bájného F1, dojednal smlouvu s Morganem, na základě které jim BMW dodnes dodává motory a účastnil se i prvních krůčků značky Mini a Rolls-Royce pod vládou BMW. U Lotusu bude jeho úkolem sjednotit a koordinovat práce všech složek. Guillame Chabin už je podstatně méně známé jméno, ale v jeho životopisu byste nalezli Ferrari a Bentley jako minulá působiště. U Lotusu bude mít na starosti řízení prodeje. Hodně také pomohla najmutí techniků na kontrolu výstupní kvality, které přetáhli od Porsche, a kteří už pomáhají vylepšit kvalitu výroby Evory.

Nedávno také došlo k upřesnění, že nás všech pět modelů, představených v září v Paříži, nečeká tak brzy, jak původně Lotus sliboval. Momentálně se intenzivně pracuje na dokončení Espritu, který si budete moci koupit už v roce 2013, o dalších modelech zatím nepadlo ani slovo. Nicméně mateřský Proton se rozhodl využít neúspěšnou Europu a představil ji jako koncept Lekir s přeplňovanou 1.6.

A konečně poslední zpráva, společnost Lotus vstoupila do F1. Podruhé. K jednomu týmu Lotus, který paběrkoval v seriálu F1 uplynulou sezonu, se podařilo přidat ještě jeden tým, který Lotus získal odkupem akcií Renaultu, jenž se z F1 naopak stahuje a zůstane pouze jako dodavatel motorů. Fakticky by nás tato informace příliš nezaujala, kdyby však svůj budoucí monopost na příští sezónu nepředstavili v tradiční černo-zlaté kombinaci JPS (cigarety John Player Special), ve které jste mohli vídat třeba Emersona Fittipaldiho, Nigela Mansella nebo Jochena Rindta. Ambice Lotusu jsou vysoké i v motorsportu, na rok 2012 plánují dokonce návrat na Le Mans.

Názor Driverswebu: Lotus má před sebou hodně práce, ale vypadá to, že to myslí opravdu vážně. Bez Lotusu by svět byl určitě chudší, jen aby se Colin Champan nemusel obracet v hrobě...

Galerie

Komentáře