Datum článku: 2.8.2011 | Autor textu: Martin Jánský
Evropský Mugen a japonský Mugen na dálku svedli souboj o nejpovedenější vylepšení CR-Z. Který z nich je lepší?
Vzpomínáte si na ostrou CR-Z od evropského Mugenu, o které jsme psali před pár měsíci? Šlo o vyslyšení nářků automobilových fandů, kteří byli nespokojeni s tím, jak málo má první seriový sportovní hybrid koní a jak málo sportovně působí. Vlastně skoro vůbec, pokud pro vás sportování neznamená zadýchat se při prvním rychlejší kroku, pak upadnout do křesla a dobít energii pytlíkem do zlatova osmažených chipsů.
Evropský Mugen naordinoval CR-Z kůru v podobě posílení benzínového motoru o kompresor a posílil soustavu o poctivých 85 koní, zároveň také ze sériovky pečlivě ořezal 50 kg živé váhy, takže společně s bodykitem CR-Z vypadala konečně více jako atlet. Tuto hozenou rukavici však japonská centrála Mugenu logicky musela zvednout.
A tady máme výsledek. Najdete 10 rozdílů? Určitě ano, a jistě se neomezíte jen na jiný lak, Japonský Mugen zašel s úpravou zevnějšku dál. Kde Mugen UK pouze navěšel standardní díly z tuningového programu k běžné CR-Z, sáhl "ten pravý Mugen" po razantnějších úpravách předního nárazníku, který byl řádně redukován a doplněn karbonovým splitterem, na boku kromě nástavců blatníků přibyly i průduchy v upravených prazích, na zádi pak přibyly dva nepřehlédnutelné výfuky, nějaké ty výdechy horkého vzduchu, karbonový difuzor dole a přítlačné křídlo nahoře a naopak ubyla svislá část okna proskleného víka kufru. Co se děje za vámi vás v takhle rychlém autě stejně nemusí zajímat.
A je tedy už konečně rychlé nebo tak jen vypadá na rozmazaných fotkách? Vlastně ani nevíme, Mugen zatím pečlivě střeží detaily o pohonném ústrojí a výkonech svého jedinečného speciálu, ke kterému neexistují plány na sériovou výrobu. Pokud bude mít ale méně než 200 koní evropské verze, tak by japonci měli spáchat seppuku.
Pohled do interiéru odhalí tučnější polokožené sesle čalouněné Alcantarou tam, kde evropská verze měla nekompromisní látkové skořepiny od Recara, a nějakou tu porci karbonu na palubní desce navíc. A ještě k tomu karbonu, kromě přední kapoty, dveří a víka kufru je z něj i kryt podvozku po celé délce vozu. Tomu se říká preciznost! Nové je i odpružení všech kol, kovaná 18 palcová kola a čtyřpístkové třmeny na větších kotoučích brzd (je nám líto, pořád žádná čísla). A ještě poslední detail. Mugen namontoval do kabiny chytrou GPS navigaci, která se po dvou kolech naučí okruh, na němž řádíte, a data o něm předá centrálním mozkům podvozku a motoru, aby se na dané podmínky lépe přizpůsobili. Jak bude tohle fungovat a jak tahle věc vlastně jezdí? Jsme moc zvědaví a připravení to zjistit!
Názor Driverswebu: Mnoho povyku pro nic? Dva jedinečné koncepty nám nevynahradí to, že na trhu stále není CR-Z, kterou bychom chtěli.