foto Driversweb.cz

Honda HR-V 1.5 VTEC Turbo CVT Sport – dospělá v malém balení

Datum článku: 26.12.2019 | Autor textu: Richard Langmajer

Název skoro delší než auto samotné, ale každá z těch zkratek dost zásadně mění charakter auta. A aby těch proměnných nebylo málo, tak se Honda rozhodla vyslyšet své zákazníky (a možná i nás) a přidala řadu vylepšení do své druhé generace HR-V.

Už nám prošly redakcí různé kombinace motorů, převodovek a karoserií v hondím balíčku, a ač by se mohlo zdát, že to bude trochu na jedno brdo, tak je tomu přesně naopak. Určitě by nebylo správné hned odsoudit nebo vychválit auto, jak se tak říká, od stolu. Stejné motory a převodovky v různých kombinacích můžou dát i překvapivě dobrý mix.

 

Z HR-V máte hned pocit velmi agilního crossoveru, a to nejen vůči konkurentům ve své třídě. Z prvního svezení máte hned dojem, jako by někdo spojil středně velký sedan s malým lehkým hatchbackem. V dobrém slova smyslu. Překvapivá hbitost jako ze Civicu několik generací zpět je doplněná velkou jistotou a samozřejmostí Accordu. Z tohoto spektra na tom má nemalou zásluhu i vylepšená bezstupňová převodovka CVT. Ve větším CR-V tahle převodovka vyhodnocovala potřebné otáčky takovým až skoro videoherním způsobem. Při přidání plynu otáčky s každou vteřinou stoupaly po dalších krocích. Znělo to trochu jako zkouška naladění piana. Jasně, víceméně to funguje, ale chyběla tomu přirozenost a člověk na to musel furt myslet.

Naštěstí je teď převodovka méně striktní směrem k otáčkám a místo skoku si radši těch 1000–1500 otáček, které potřebuje navíc, prostě vytočí. To nejenže přispívá k přirozenějšímu očekávání, co si auto zrovna myslí, že děláte, ale konečně i s CVT můžete poznat, jak dobrý je ten 1.5 VTEC Turbo. Konečně máte pocit, že těch udávaných 182 koní a 220 Nm v tom motoru je a nemění se jenom na hluk. Teď už nepoznáváte otáčky motoru bodově, ale převodovka vám dovolí i lehce prozkoumat širší spektrum.

 

Dokonce i dálnice konečně nepůsobí jako prostředí, které musíte nějak přežít, ale kde najednou máte komfortní dostatek výkonu a nemusíte se bát předjíždět. A to se bavíme i o vyšších dálničních rychlostech. Celkově velmi svižné tempo si chce auto držet skoro pořád. Sjedete z dálnice na okresku a nemusíte se přizpůsobovat převodovce, ale celkem plynule naberete svižnější tempo. Velkou zásluhu na tom má na svou třídu velmi dobré řízení a podvozek. Ten je v případě HR-V už ve standardu vybaven systémem SDC (Synaptic Damping Control), což je honďácká verze adaptivního podvozku.

Navíc námi testovaná verze Sport má ještě další prvek, a to věc zvanou Performance Damper. To má neutralizovat vnitřní torzní pohyby podvozku a boční náklon, kdy výsledkem má být méně vibrací na hrbolatých cestách a hlavně sebevědomější průjezd zatáčkou bez nepříjemných náklonů. Musím říct, že to funguje, a dokonce navozuje dojem mnohem lehčího a menšího auta v zatáčkách. Zároveň auto díky tomu působí jízdně dospělejším dojmem. Hlavně na dálnici a ve městě, kde cítíte takové plynulé dopružení. To podvozkové připomíná sedany vyšších tříd, což není zlé na předokolku na chudách.

 

Další milé překvapení je interiér. U Japonců jsme zvyklí, že jim občas ujede jemnocit pro kombinaci materiálů a barev, ale v našem případě to dopadlo dobře. Náš kousek má superpohodlné sedačky v kombinaci černé látky s vínovou kůží. S těmi zadními zase můžete dělat psí kusy díky systému Magic Seat. To doplňuje měkké látkové polstrování dveří, „prošívaná“ kůže na palubní desce a kvalitní plasty. Když se podíváte na každý materiál zvlášť, tak to může vypadat poněkud divoce, ale dohromady to překvapivě funguje. Navíc ergonomie je velmi dobře zvládnutá a i fyzická tlačítka mají hezké zpracování. Jako zjevení působí v dnešní době fyzický rychloměr a otáčkoměr. S těmi si navíc někdo dal práci a mají velmi hezký prostorový design. Tohle prostě funguje a bude se tomu dobře stárnout. Když je řeč o stárnutí, tak jeho fyzickou podobu skvěle demonstruje infotainment postavený na androidu, jehož verze je určitě zmíněna už v nějakých starších učebnicích informatiky. Běžný uživatel automobilu to asi nějak zkousne a geek si to může zase vzít jako výzvu k modifikaci, ale pokud jste normální uživatel chytrého telefonu, tak vás to rozhodně nepotěší. Jak rychlostí, tak funkcemi a vzhledem. Ale navigace funguje naprosto v pořádku a konektivita s telefonem funguje v běžném rozsahu.

Celkově jde o povedený balíček, kdy konečně CVT není na obtíž nebo v lepším případě nepřekáží a kdy může jít i o první volbu převodovky. Konečně si můžete užít povedený charakter živé jednapětky. K tomu si přičtěte velmi dobrý podvozek, řízení a kvalitně zpracovaný interiér a máte doopravdy dobře dotažené auto s dospělým chováním, které se vám určitě jen tak neomrzí. Doopravdy milé překvapení v segmentu malých SUV a crossoverů.

Text & Foto: Richard Langmajer

 

 

Technické parametry vozidla Honda HR-V 1.5 VTEC Turbo CVT Sport:

Základní cena vozu

499 900 Kč

testovaná verze: 724 900 Kč

Motor

řadový čtyřválec

Uložení motoru

vpředu napříč

Objem

1 498 cm3

Výkon

134 kW (182 koní) při 5 500 ot./min.

Točivý moment

220 Nm při 1 700−5 500 ot./min.

Hmotnost

1 451 kg

Výkon/hmotnost

125 koní/t

Zrychlení 0−100 km/h

8,6 s

Max. rychlost  

200 km/h

Převodovka

CVT

Poháněná kola

přední

Spotřeba ve městě

7,6 l/100 km

Spotřeba mimo město 

5,0 l/100 km

Spotřeba kombinovaná

6,0 l/100 km

Objem palivové nádrže

50 l

Zavěšení přední nápravy

McPherson

Zavěšení zadní nápravy

vlečená ramena

Rozměr pneumatik

225/50 R18

Délka

4 334 mm

Šířka

1 772 mm

Výška

1 605 mm

Rozvor náprav

2 610 mm

Objem zavazadlového prostoru 

470 l

 

Potěšilo nás:

Zklamalo nás:

+ motor a převodovkou

− infotainment

+ interiér

 

+ podvozek a řízení

 

+ systém SDC

 

Galerie

Komentáře