foto Driversweb.cz

Honda CR-V 1,6 i-DTEC 4x4 AUT9 – pan pohodář

Datum článku: 9.3.2016 | Autor textu: Martin Jánský | Autor fotografií: Jiří Čermák

Nový motor a nová převodovka posouvají ekonomiku provozu a hlavně jízdní komfort o pořádný kus dál. Jenže bez manuálu ztrácí CR-V kousek přitažlivosti pro nadšené řidiče…

Nevím, jak to máte vy, ale já se za volantem auta s automatickou převodovkou vždycky hrozně zklidním. Obvykle tedy přepnu do režimu „pan klobouk“ a snažím se o hladkou plynulost bez zbytečného dupání na plyn/brzdu. Nějak mi to ke smyslu automatu víc sedí. Zatímco s manuálem se musíte co nejrychleji prokousat prvními čtyřmi rychlostmi, aby to konečně začalo jet, a pak neustále sledovat otáčky a přemýšlet, jaký kvalt tam dát, automat to všechno řeší za vás, takže je o starost míň a můžete se za volantem uvolnit a jízdu si víc užívat. Automat funguje účinněji než prášky proti stresu.

A tenhle pohodový styl jízdy sedí i Hondě CR-V. Ne snad, že by nezvládla rychlejší tempo, na to jsou její tlumiče dost pevné v kramflecích a ovládací prvky vám hrají do ruky. Jenže je na ní prostě znát, že má podstatně raději rozvážné tempo, kdy se jen pohupuje při plutí krajinou – v tu chvíli nejvíc vynikne její klidná povaha, úsporný motor a hladká převodovka…

Ta je mimochodem úplně nová. Stejně jako se odporoučel starší turbodiesel 2,2 a nahradila ho dvěma turbodmychadly přeplňovaná naftová šestnáctistovka (TEST této verze s manuálem si můžete přečíst ZDE), tak musel jít z kola ven i zoufale starý pětistupňový (!) automat a nahradil ho zcela nový s devíti rychlostmi (!!!). Tímto spojením dvou moderních technologií spadla tabulková kombinovaná spotřeba o 1,3 litru, v reálném světě to ale může být i víc podle tíhy vaší pravé nohy – staré auto se sotva vešlo pod osm, s novým jste v tom kolem šesti.

  

Největší posun je však v kultivovanosti. Nový motor je sametově jemný a tichý a převodovka jeho kvality nechává ještě více vyniknout díky tomu, jak ho neustále drží v efektivních otáčkách (tedy kolem dvou tisíc), kdy má největší zátah a stále nízkou spotřebu. Chytrá elektronika také zajití, že se nedočkáte žádných zběsilých kickdownů ani zmateného tápaní v nepřeberném množství kvaltů. Řazení je kvůli počtu rychlostí samozřejmě častější, ale ve skutečnosti si ho jen málokdy všimnete – a když už, tak jen podle vzdálené změny zvuku motoru a poskočení ručičky otáčkoměru.

To jde k duhu příjemně uvolněného charakteru úslužného CR-V. Všechno v něm funguje, jak má, všechno najdete na správném místě. Komfort přináší nejen pohodlný podvozek, ale také technologie, které vám usnadňují život (parkovací kamera, adaptivní tempomat, rozpoznávání značek, automatická dálková světla) a zvyšují pocit bezpečí (sledování jízdy v pruhu, sledování mrtvých úhlů, nouzové brzdění v případě hrozící kolize). Nebýt tedy trochu toporného ovládání palubního infotainmentu, neměli bychom si ani na co stěžovat.

  

Nový automat je tedy pro CR-V rozhodně velkým přínosem, za který však pochopitelně také něco zaplatíte. A nemyslíme jen těch 45 tisíc, o které je dražší než verze s manuálem. Automat je totiž také (kupodivu) papírově o 0,2 l/100 km horší ve spotřebě (v reálu na tom bude ale automat asi o chlup lépe, protože řadí chytřeji než většina řidičů) a o 0,9 sekundy zaostává v čase na stovku (ale s automatem stejně pojedete loudacím tempem).

Především ale přijdete – jak už to tak u automatů bývá – o pocit spojení s autem. Manuál vás přeci jen nutí dávat pozor, přemýšlet a aktivně za volantem pracovat, na druhou stranu s automatem můžete klidně pospávat a jen občas šlápnout na nějaký pedál a držet se té obruče, co máte před sebou, abyste nevypadli ze sedačky.

Ne, že by propojení s autem bylo u rodinného SUV důležité, ale to báječně mechanické manuální řazení přinášelo CR-V vítaný kousek přidané atraktivity pro nás, nadšené řidiče. Bez té legrační archaické tyčky trčící z palubní desky se totiž z Hondy CR-V stane jen další velké nudné SUV (i když pořád moc dobré). Takže pokud vás řízení opravdu baví, investici do skvělého, ale přeci jen trochu odtažitého automatu si raději dobře rozmyslete…

Foto: Jiří Čermák

 

Technické parametry vozidla Honda CR-V 1,6 i-DTEC 4x4 AUT9:

Základní cena vozu

819 900 Kč

Motor

řadový čtyřválec, bi-turbodiesel

Uložení motoru

vpředu napříč

Objem

1 597 cm3

Výkon

118 kW (160 koní) při 4 000 ot./min.

Točivý moment

350 Nm při 2 000 ot./min.

Hmotnost

1 658 kg

Výkon/hmotnost

96 koní/t

Zrychlení 0−100 km/h

10,6 s

Max. rychlost  

197 km/h

Převodovka

automatická, 9 rychlostí

Poháněná kola

všechna čtyři

Spotřeba ve městě

5,6 l/100 km

Spotřeba mimo město 

4,8 l/100 km

Spotřeba kombinovaná

5,1 l/100 km

Objem palivové nádrže

58 l

Zavěšení přední nápravy

McPherson

Zavěšení zadní nápravy

víceprvkové zavěšení

Rozměr pneumatik

225/65 R17

Délka

4 605 mm

Šířka

1 820 mm

Výška

1 685 mm

Rozvor náprav

2 630 mm

Objem zavazadlového prostoru

589 l

 

 

Potěšilo nás: Zklamalo nás:
+ Jisté jízdní vlastnosti – ...ale také ubírá na řidičské přitažlivosti  
+ Praktičnost a promyšlenost – Zastaralý infotainment
+ Uživatelská přátelskost  
+ Vynikající turbodiesel  
+ Automat výrazně zvyšuje jízdní komfort...    

 

Honda CR-V

1,6 i-DTEC (160 koní)

Mazda CX-5

2,2 SKY-D (150 koní)

Subaru Forester

2,0 D (147 koní) 

Ford Kuga

2,0 TDCI (150 koní)

0-100 10,6 s

5,1 l/100km

kufr: 589 l

0-100 10,2 s

5,5 l/100km

kufr: 503 l

0-100 9,9 s

6,1 l/100km

kufr: 505 l

0-100 10,9 s

5,2 l/100km

kufr: 406 l

cena: 819 900 Kč cena: 856 900 Kč

cena: 839 000 Kč

cena: 850 990 Kč

Galerie

Komentáře