foto Driversweb.cz

BMW M5 – konečně zcela oficiálně venku

Datum článku: 16.6.2011 | Autor textu: Martin Jánský

Půlroku už víme, jak bude vypadat, půl roku už známe technické údaje, ale až teď se BMW rozhodlo vše "odtajnit". Tak jo, budeme hrát tu jejich hru.

O M5 jsme už psali tolikrát, že už nám každý další článek přijde jako nošení dříví do lesa. Ale máme na stole kompletní fotogalerii studiových fotek, tak proč se nepodělit? Ve zkratce, BMW Motorsport se dala na TURBO víru, takže nová M5 zahodila atmosférický desetiválec inspirovaný motory formule 1 a místo něj adoptovala přeplňovaný V8 5.5, který se objevil již v X5 M a X6 M. Oproti V10 dostanete 60 koní navíc (nyní 560), o 30 % více krouťáku (680 N.m)a o 30 % lepší spotřebu. A zcela jistě zmizí i podivný skoro-dieselový klapot po nastartování. Zmizí taky příšerný sedmistupňový poloautomat SMG, místo něj se mezi motor a kola napojí sedmistupňová dvouspojková převodovka M-DCT.

I pokud vezmeme v úvahu 1850 kg živé váhy, M5 rozhodně nebude pomalá. BMW slibuje útok na stovku za 4,4 sekundy a na dvoustovku za pouhých 13 sekund. Maximální rychlost je tradičně omezena na 250 km/h, ačkoliv se se speciálním balíčkem vám omezovač rádi posunou na 304 km/h. Pekelná čísla!

A nejde jen o suchá čísla, s krouťákem dostupným od 1500 do 5750 ot/min bude opravdu pekelně rychlá i v reálném životě, ne jen modelových testech akcelerace. U BMW M se také konečně vzapamtovali a vybavili M5 důstojnými brzdami, zatím o nich ale víme pouze to, že přední talíře jsou obrovské a budou je obsluhovat šestipístky. To nám jako důkaz stačí.

Pak je tu styling, který se oproti ostatním sériovkám měnil v klasických detailech. Nové nárazníky (zadní s módním difuzorem), prahy, vytažené blatníky, krásně tvarovaná odtoková hrana na kufru a (zcela nově tvarované) výdechy horkého vzduchu od motoru za předními blatníky. Samozřejmostí je klasický rozpoznávací znak – čtyři koncovky výfuku na zádi. Nová jsou také nová 19" kola, vpředu se slupkami 265/40 a vzadu 295/35. Pokud vám přijdou malé, můžete si připlatit i za dvacítky. V interiéru se klasicky mnoho nezměnilo, znáčky M tady, lepší kůže tamhle. Nenápadné, možná až příliš.

Prodeje začnou na konci roku, nepočítejte s cenovkou menší než 2,7 milionu Kč.

Názor Driverswebu: Na pohled nuda, ale tohle skutečně bude silniční raketa. Nemůžeme se dočkat souboje s nějakým tím 63 AMG.

Galerie

Komentáře