foto Driversweb.cz

Toyota C-HR Hybrid – trefa do středu terče

Datum článku: 10.10.2018 | Autor textu: Martin Jánský | Autor fotografií: Jiří Čermák

Nejodvážnější Toyota na trhu útočí na elitu městských crossoverů. Má na to?

Přiznávám se bez mučení, na C-HR jsem se fakt těšil. Na jednu stranu se za to trochu stydím, protože je to crossover a ty my petrolheadi úplně nemusíme. Jenže taky je to nejodvážnější auto Toyoty za celé dekády. A to už stojí za trochu optimismu, no ne?

Jen se podívejte na její bláznivé tvary. Mohutný čumák, vysoká linie oken, kontrastně lakovaná střecha, výrazná LED světla a rafinované detaily, jako jsou třeba schované kliky zadních dveří – C-HR se vám nemusí líbit, ale rozhodně vás nenechá chladným. A o to právě jde! Po dlouhé době nepřehlédnutelná Toyota, za kterou se lidé otáčejí.

Možná je to i tím, jak neslyšně se pohybuje. Je to totiž hybrid. Toyota nabízí ještě benzinovou dvanáctistovku s turbem a 116 koni, jenže více než polovina zákazníků sahá po úsporné a tichošlápkové variantě. Hybrid se totiž víc hodí k hi-tech charakteru C-HR a navíc umí jezdit neuvěřitelně úsporně – při jízdě po městě (tam hybridy fungují nejlépe) se objevují čísla začínající trojkou nebo dokonce dvojkou, v průměru jsem v tom nakonec byl za skvělých 4,5 litru.

Skromné C-HR být umí, rychlé už bohužel ne – jejích 122 koní totiž musí rozhýbat 1,5 tuny hmoty a CVT převodovce chybí krouťák, o který by se mohla opřít, takže každé zadupnutí plynu znamená víc hluku než akcelerace. Daleko lépe funguje, když jedete s citem a rozvahou, pak bude hybridní C-HR příjemně tichým a kultivovaným společníkem (ani dálnice není problém) – na elektřinu můžete pohodlně plout i na okreskách a plachtit klidně skrz celou vesnici.

  1,2 Turbo 1,8 Hybrid
Výkon 116 koní 122 koní
Točivý moment 185 Nm 163 Nm
Hmotnost 1 450 kg 1 455 kg
0-100 km/h 10,9 s 11,0 s
Max. rychlost 190 km/h 170 km/h
Kombinovaná spotřeba 5,1 l/100 km 4,0 l/100 km
Cena (verze Prime) 514 900 Kč 599 900 Kč

Hrát si s využíváním efektivity hybridu je ale taky jediná zábava, kterou za volantem C-HR zažijete. Podvozek je sice naladěný do tuha, aby se C-HR trapně nenaklánělo jako bárka na moři, místo hravosti však sází na jistotu a bezpečnost. Aspoň že je zároveň dost poddajné, aby posádku moc nenatřásal (i fešná 18palcová kola mají pořád profil 50, takže dokáží tlumit nerovnosti).

I tak je soužití s C-HR příjemné – řízení sice není strhující, ale rozhodně uspokojivé, má vkusný (mrkněte na kožené čalounění) a moderní interiér (všimněte si nových tlačítek na volantu a ovládání klimatizace!) s použitelným 8“ infotainmentem, má všechny potřebné komfortní prvky a bezpečnostní technologie, můžete si ji pěkně individualizovat. A když se pak uvidíte ve výloze… Ou!

  

Toyota C-HR tak sice neposouvá hru, ale přesně trefuje střed cílového segmentu, což se odráží na jejích prodejních úspěších. Samozřejmě konkurence je vysoká a bude ještě vyšší, C-HR se však umí odlišit a dokáže zaujmout. Nejspíš ji však budete chtít prostě proto, že se vám líbí. A to je pro Toyotu po letech matných a zapomenutelných produktů opravdový úspěch.

Foto: Jiří Čermák

 

Potěšilo nás: Zklamalo nás:
+ Zvenku vypadá cool – Vyhovuje jí především rozvážnější tempo   
+ Unitř působí moderně  
+ Snadno se řídí a uspokojivě jezdí     
+ Umí být skutečně úsporná  

Technické parametry vozidla Toyota C-HR 1,8 Hybrid:

Základní cena vozu

599 900 Kč

Motor

řadový čtyřválec 1,8 l + elektromotor   

Kombinovaný výkon

122 koní (98 k benzin, 72 k elektro)

Točivý moment

163 Nm

Hmotnost

1 455 kg

Výkon/hmotnost

83 koní/t

Zrychlení 0−100 km/h

11,0 s

Max. rychlost

170 km/h

Převodovka

automatická s plynule měnitelným převodem

Poháněná kola

přední

Spotřeba kombinovaná

4,0 l/100 km

Objem palivové nádrže

43 l

Zavěšení přední nápravy

McPherson

Zavěšení zadní nápravy

víceprvková

Rozměr pneumatik

215/60 R17

Délka

4 360 mm

Šířka

1 795 mm

Výška

1 555 mm

Rozvor náprav

2 640 mm

Objem zavazadlového prostoru 

377 l

Galerie

Komentáře