Datum článku: 2.3.2011 | Autor textu: Adam Špaček
Škodovka se svým konceptem Vision D rozvířila všemožné spekulace, tak se podívejme, o co jde.
V Mladé Boleslavi před Ženevou nelenili. Krom toho, že světu Škoda ukázala staronové logo, představila především koncept Vision D. A, světe div se, jedná se o čtyřmístné kupé. Hned na první pohled jsou ovšem poznat typické škodovčí geny. Vpředu je dominantní rozšířená maska chladiče a větší spodní nádech. Přední světlomety jsou naopak výrazně štíhlejší a celkově tak auto působí zamračenějším dojmem. Na první pohled zaujme panoramatická střecha, která dává na obdiv interiér vozu. Ten se, stejně jako exteriér, drží čistého designu. Zajímavostí je využití pravého českého křišťálu jako interiérového obložení. Z Křišťálu jsou mimochodem i nová loga vpředu a vzadu. Profil vozu oživují nově tvarované C sloupky, na které navazuje splývavá záď s ostře řezanými světlomety připomínajícími starší fabii. V hraně víka kufru se pak skrývá vysouvací skleněný spoiler podobný tomu u Audi A7. Velikostí se Vision D blíží Octavii, je však širší a má delší rozvor s kratšími převisy. Díky tomu je v interiéru více prostoru.
Vzhledově se tedy jedná spíše o evoluci současného designu Škodovek. Dle automobilky koncept slouží k prezentaci designové řeči, která se objeví u všech nových modelů počínaje rokem 2012. O případném uvedení sériové verze konceptu ale nepadla ani zmínka.
Názor Driverswebu: Čtyřmístné kupé od Škodovky? Lákavé, ale zasloužilo by si originálnější vzhled. Pánové ze Škodovky se také mohli více snažit s rendery konceptu. Zbytečně totiž kazí dojem z celé prezentace.