foto Driversweb.cz

Opel Corsa – první jízda

Datum článku: 16.12.2014 | Autor textu: Martin Jánský

Malý bestseller Opelu přichází s další generací. Je tak dobrá, aby navázala na úspěchy svých předchůdců?

12,4 milionu – právě tolik se celkem prodalo předchozích čtyř generací Opelu Corsa (redakční TEST té poslední ZDE), která se těší přízní trhu už od roku 1982. Nepotřebujete lepší důkaz, že svou práci děláte dobře, proto Opel při návrhu generace páté nepřistoupil k revolučním změnám a raději evolučně vybrušoval hrany svého nejprodávanějšího klenotu. Nakonec ani zákazníci o žádnou revoluci nestáli – podle výzkumů to jediné, co od nové Corsy chtěli, bylo vyhřívané okno.

32 let, 4 generace a přes 12 milionů prodaných aut

A tak ho také dostali! Samozřejmě se spoustou lákavé výbavy navíc – vedle čelního skla, které nebudete muset každé ráno se zmrzlýma rukama škrábat, jsou to i vyhřívané sedačky a vyhřívaný volant. To v zimě vážně oceníte, v létě pak určitě využijete oblíbený integrovaný držák na kola FlexFix. Dalšími novinkami jsou Bi-Xenonové světlomety (v téhle třídě rarita), kamera Opel Eye (snímající dopravní značky, sledující jízdu v pruhu a mrtvé úhly, hlídající vzdálenost od auta před vámi s upozorněním na hrozící kolizi a ovládající automatická dálková světla), poloautonomní parkovací asistent (zvládne zaparkovat podélně i příčně) s parkovací kamerou a senzory nebo palubní infotainment IntelliLink se 7palcovým dotykovým displejem, který si bude skvěle rozumět s vaším mobilním telefonem (hlasové ovládání, navigace, streamování hudby a příjem podcastů). Nemluvě o tom, jak se díky dotykovému displeji provzdušnila palubka.

V nabídce je tří i pětidveřová karoserie (za příplatek 15 tisíc korun)

To je pořádná nálož hraček, kterou svou Corsu můžete napěchovat, ale už teď je jasné, že většina spíš sáhne po skromnějších úrovních výbavy. Ti nejšetrnější určitě ocení, že už v základu za 220 tisíc dostanete 6 airbagů, elektrická přední okna a zrcátka, centrál s dálkovým ovládáním nebo světla denního svícení a za skromný příplatek 25 000 Kč vám u Opelu přihodí balíček Cool 2, který obsahuje manuální klimatizaci, rádio s CD, Bluetooth konektivitou a ovládáním na kůží potaženém volantu a tempomat, takže víc nejspíš potřebovat ani nebudete. V takovém případě jste v tom za příjemných 245 tisíc (v případě třídvéře, za pětidvéř se připlácí 15 tisíc). My bychom ještě doporučili přihodit dalších 6 tisíc za výbavou Enjoy, která obsahuje palubní počítač, výškově nastavitelné sedadlo řidiče a dělaná zadní sedadla. Jenže za svou Corsu dáte určitě rádi ještě o něco víc...

Interiér se odminula posunul hned o dvě třídy výš

Ne kvůli výbavě, jen byste si místo základního 70koňové dvanáctistovky měli pořídit modernější motor. Přeskočte i o 20 koní silnější čtrnáctku, mluvíme hlavně o litrovém tříválci s turbem a čtyřválcové čtrnáctistovce s turbem, horkých novinkách pod kapotou Corsy. Oba (vlastně litr je v nabídce v 90 a 115koňové variantě – mimochodem 1,4 Turbo má ve verzi pro Corsu jen 100 koní místo 140, protože je naladěný na lepší průběh točivého momentu) nabízejí slušnou porci síly při velmi příjemné spotřebě, takže na dýchavičné základní atmosféry rovnou zapomeňte. A pokud netrávíte v autě celé své pracovní dny, klidně si můžete nechat ujít i přepracovaný čtyřválcový turbodiesel 1,3 CDTI (znovu ve dvou verzích s výkonem 75 a 95 koní). Nebude o tolik úspornější, o kolik je dražší.

Vypadá skvěle a naživo jí to sluší ještě víc

A jaká tedy vlastně Corsa je za volantem? Moc příjemná. S tím se bohužel budete muset zatím spokojit, protože na to, abychom vynášeli definitivní soudy, bychom potřebovali strávit v autě víc času, ale zatím jsme byli spokojeni. Posaz je díky širokému rozsahu nastavení sedačky a volantu příjemný, místa je vzadu i v kufru akorát. Podvozek je tužší, aby měla Corsa pod kontrolou pohyby karoserie, a přitom dost poddajný, abyste nemuseli zatínat zuby při každém přejezdu přehlédnutého výmolu nebo retardéru.

V nabídce je i OPC bodykit. Že byste ale raději chtěli opravdové OPC? Dočkáte se!

Z motorů jsme stihli vyzkoušet jen litrový tříválec ve verzi se 115 koni a musíme (rádi) smeknout klobouk, tenhle motor se vážně povedl. Je tichý a kultivovaný (bez vibrací i dunění při podtáčení), nechá si líbit šmrdlání těsně nad volnoběhem i vytáčení k červenému poli. Nejvyšší točivý moment nabízí v širokém spektru mezi 1800 a 4500 Nm, takže o zátah vážně není nouze. Spotřeba? Tabulky udávají 4,7 litru, ale my se motali jen po městě a snažili se užít si dravé hbitosti nové Corsy, takže na reprezentativnější číslo si budete muset počkat až na test.

Z obyčejné plechovky je teď opravdová stylovka

Shrnuto a podtrženo: Corsa dobře jezdí, snadno se řídí a je z ní skvěle vidět, což z ní dělá skutečně příjemné městské auto. Navíc s pohledným designem, dobrou prostorovou nabídkou, širokou výbavou a rozumnými cenami působí skutečně přitažlivě. Bude to ale na dnešní širokou a dravou konkurenci stačit? To ukáže až čas (a přímé srovnání), nicméně už teď je jasné, že Opel udělal maximum pro to, aby i pátá generace Corsy měla u zákazníků úspěch. Měřítkem jsou 3 miliony kusů, které prodaly předchozí verze, a pro pátou Corsu tohle soukromé Monopoly právě teď začíná…

Technická data pro 3D ZDE a pro 5D ZDE

Přehled výbav ZDE

Kompletní ceník ZDE

P.S.: Pokud vám odkazy nefungují, najeďte do řádku s adresou a Enterem znovu načtěte, pak už by to mělo fungovat. Stránky Opelu přistupují k prolinkování na dokumenty zjevně trochu zákeřně...

Galerie

Komentáře