foto Driversweb.cz

Driversweb a Temple of Speed sraz – report

Datum článku: 14.10.2011 | Autor textu: Martin Jánský

Driversweb působí už déle než rok a my, jakožto členové redakce, jsem už cítili niterní potřebu potkat se s našimi čtenáři, stejně postiženými blázny do aut. Dali jsme se dohromady s dalšími nadšenci z Temple of Speed, vše společně vymysleli, zorganizovali, připravili a sezvali. Pak už jen stačilo počkat na nejhorší dostupné počasí...

Teplota sotva na deseti stupních, vítr a déšť – lepší počasí jsme si snad ani nemohli přát. Jak už to tak bývá u dlouho organizovaných akcí, jen co jsme určili termín, skončilo optimistické babí léto a podzim se projevil svou plnou, sychravou silou. Petrolheadi jsou naštěstí zvyklí na lecjaký ústrk, takže ani nástrahy matky přírody nás nepřesvědčily ustoupit od našeho plánu. A ten zněl jasně – sejít se, poznat se, popovídat, něco společně vidět a trochu se svézt. Všechny zážitky jsou totiž silnější, když je neprožíváte sami.

Co je Temple of Speed? Stránky Temple of Speed jsou druhým opravdu pádným důvodem, proč si pořizovat účet na Facebooku (tím prvním jsou pochopitelně stránky Driverswebu). Temple of Speed je oázou všech lidí, kteří auta milují, kteří jimi žijí. Všech, kteří rádi řídí a touží se dále zlepšovat. Temple of Speed je studnicí vědění, místem, kde se míchají italské supersporty, americké koráby, japonské pily, německé übermašiny s driftovacími speciály, formulemi, okruhovými brusy a dalším nepřeberným množstvím různých aut, vozidel a přibližovadel do jednoho lahodného, benzínem vonícího mixu. Vlastně, je to tam skoro tak dobré, jako na Driverswebu.

 

I přes nepřízeň počasí se na střešním parkovišti obchodního domu u ruzyňského letiště v Praze sešlo dobrých dvacet aut. Od lahůdek typu Caterham, Focus RS nebo BMW 850i, přes dvoučlennou sekci Scirocco a roj Fordů Puma až po obyčejné BMW 323i, Mazdu 323 nebo obstarožní Fiat 127 a ještě mnoho dalších (omlouvám se všem, které jsem nezmínil). Tedy petrolheadi, kteří si své sny již splnili, i ti, kteří na něj teprve čekají. Každý byl vítán a každý byl přijat stejně vřele nezávisle na tom, s čím přijel. Důležití jsou totiž lidé (nejen páni, přítomno bylo i několik dam) a jejich nadšení pro věc.

Kromě Citroënu DS3 Racing jsme měli ještě dva čestné hosty, podporu nám přijeli vyjádřit i Honza Červenka a Richard Herbich ze Speedu/Top Gearu. Zima začíná být vlezlá, vítr otravný a déšť nepříjemný, tak ještě poslední skupinovou fotku na památku a rychle pod střechu obchoďáku popovídat u horkého čaje nebo teplého jídla.

A po občerstvení a uschnutí vzhůru na cestu. Dalším krokem je přejet v konvoji do muzea Sportovních vozů v Lánech, společně prohlédnout jeho sbírky a popovídat o tamních exponátech.

Corvetty, Jaguary E-Type, Porsche 911 nebo třeba DeLorean MC-12 a totálně raritní MTX Tatra V8, to vše ukrývá nitro malé, nenápadné budovy v Lánech. Nebo máte raději závodní auta? BMW 3.0 CSL, Mercedes CLK DTM nebo Ford Escort Mexico? Nadšenec žasne, znalec zírá. Závodní Porsche 356 Waltera Röhrla nebo Jaguar XJ-S Toma Walkinshawa? Najdete tu skutečné skvosty, bohužel příliš nahečmané na sobě, než abyste si je mohli opravdu vychutnat. Nedávný prodej sbírky speciálů skupiny B budeme oplakávat asi věčně. Lánské muzeum nicméně i tak má čím potěšit srdce milovníků aut a nám dalo hodně témat k hovoru. CLK DTM nebo Vette GT3? Které z nich a proč?

Počasí se konečně umoudřilo a nabídlo nám i pár lákavých parsků slunce a dokonce duhu. Ideální příležitost pro další společnou fotku i s celým přítomným autoparkem. Tak, fotografe, kam se máme postavit a kdy se smát?

A teď je čas na společnou projížďku. Silničky na Křivoklátsku nabízejí nadšeným řidičům skvělou příležitost potěšit svou duši dobře projetou zatáčkou. Těch je v okolních lesích skutečně požehnaně, většinou trochu nepřehledných a při podzimu posypaných spadaným listím a dnes i patřičně mokrých. Tak jen opatrně a s rozvahou.

Někteří postupně prchli ze srazu za jinými cíli a plány, s těmi nejvytrvalejšími jsme se projeli zpátky až do Prahy a ještě trochu popovídali a tím završili celkově velmi úspěšné a příjemné odpoledne. Odpoledne plné obdivování aut stojících, řízení aut jedoucích, ale hlavně setkání s podobně naladěnými lidmi a společné sdílení myšlenek a úvah prosycených benzínovými výpary. Celá akce se navíc obešla bez ztrát, tedy pokud nepočítáme jedno odřené kolo a dvoje znehodnocené spodky posádky neposedného Caterhamu.

Za redakci Driverswebu a kolegy z Temple of Speed děkujeme všem, kteří se i přes nepřízeň počasí zúčastnili a tohle odpoledne si s námi prožili a užili. Všem, kteří dorazit nemohli nebo se ráno zalekli při pohledu z okna doporučujeme příště věci vážně přehodnotit a přijet, protože příští akce bude ještě smělejší. Víc aut, víc lidí, víc míst, víc zážitků... prostě všeho víc. A když teď jen pršelo, příště dodáme přinejmenším monzunový déšť!

A mé nejpříjemnější zážitky? 850i pohazující na kruhovém objezdu zadkem, pozorování droboučkého Catu ve zpětném zrcátku, zpáteční pohodová a svižná spolujízda za Fiatem 127, ale hlavně dobrá nálada a nadšení všech a hřejivý pocit, že jsem mezi lidmi stejně vnímajícími svět a auta. Díky všem a těším se příště na shledanou.

Galerie

Komentáře