foto Driversweb.cz

DW BLOG & VLOG #07 – Škoda Fabia 2018

Datum článku: 15.8.2018 | Autor textu: Matěj Slepička | Autor fotografií: Matěj Slepička

Facelift modelu je pro automobilku příležitost napravit chyby, které zákazníky stavajícího modelu rozpalují do běla a zároveň příležitost implementovat nové technologie.

Takhle změna se u Fabie trefila do přechodu na nové emisní normy a tak je jednou z největších změn vyřazení naftových motorů a příchod filtru pevných částic i do motorů TSI. Katalizátor teď nahrazuje DPF a pracuje na velmi podobném principu, jako u naftových motorů, jen má drobnější vnitřní kmůrkový systém, aby se přizpůsobil zachycování menších pevných částic. 

Podle slov vývojářů Škody zákazník nepozná, že takové zařízení na autě má, servisní interval i charakteristika motoru zůstaly stejné. Při jízdách se zdál motor 1.0 TSI dokonce lépe odhlučněný a ochotnější pro sbírání z nízkých otáček.

Další velkou a diskutovanou novinkou je příchod 18“ palcových kol, která údajně namáhají karoserii o 70% více, bylo tedy potřeba vystužit uložení podvozkových komponentů, spojovací tyč řízení a upravit geometrii. Osmnáctipalcová kola (příplatek 12 100 Kč) jsou k dispozici jen pro hatchback a automaticky se sportovním podvozkem (příplatek 3000 kč). Na fotkách vidíte Monte Carlo na 16" kolech a se standardním podvozkem.

Vizuálně mění Fábii 2018 nejvíce přední část, která je teď ostřeji řezaná a předfaceliftové halogeny nahrazuje full led technologií, která může být doplněna asistentem automatických dálkových světel.

S tím přichází do Fabie poprvé i asistenční systém Blind assist na detekci auta v mrtvém úhlu a Rear Traffic Alert, čili upozornění na dopravu za autem při couvání. Oproti Octavii ale nečekejte automatickou aktivaci brzd, jen upozornění na možnost kolize.

Bohužel se v nové Fabii nedočkáme digitálních budíků a 9.2“ palcového audio systému, Fabii by tyhle technologie slušely a je škoda, že si tím drží odstup od Pola. Dočkali jsme se ale dvou USB portů pro cestující vzadu a nových materiálů na sedačkách a dvoukrokových ovladačů oken s možností dálkového ovládání klíčem.

  

Fabia si zatím udržela obě karosářské varianty hatchback i kombi a to je dobře, protože kombinace malého auta s kufrem 530l (kombi) je pořád hodně atraktivní kombinace. Určitě zhlédněte i VLOG výše, kde najdete i rozhovory s vývojáři na téma změn na podvozku a na motorech.

 

 

Galerie

Komentáře