foto Driversweb.cz

Citroën Tubik – návrat chuti do cestování

Datum článku: 5.9.2011 | Autor textu: Martin Jánský

Pokud jste hodně plodným otcem nebo prostě rádi držíte rodinu a přátele pohromadě, mohl by se vám hodit nový devítimístný van od Citroënu. A také je to jedno z mála aut s integrovanou lenoškou. Ehm, nezbláznil se tu někdo?

První pohled na nový koncept Tubrik vám možná vyrazil dech. Není divu, Citroën si užívá nejlepší léta návratu ke své vrozené extravaganci a lepší příklad, než Tubrik v tuto chvíli nenajdete. Co nám jen svými tvary připomíná?

Tubrik se očividně nechal inspirovat tvary klasické dodávky (tehdy ještě slovo "van" nikdo neznal) Citroën Typ H, jichž se mezi roky 1947 až 1981 prodalo půl milionu kusů. Jen na vlnitý plech už nedošlo, ačkoliv prolisy na haubně a nad čelním sklem ho mají prý evokovat. Neúspěšně.

Bizarnější tvary, připomínající spíše futuristické výzkumné vozidlo, u nikoho jiného momentálně spolehlivě nenajdete. A vlastně ani rozměry, při délce 4,8 metru má přes dva metry nejen na šířku, ale i na výšku, díky tomu se do interiéru vejde devět osob a jejich bagáž k tomu. Přemýšlíte, kudy tam nastoupí?

Řidič má k dispozici dveře a la McLaren, všichni ostatní snadno vstoupí skrz odklopený bok. Kolik ty dveře asi váží? Rozhodně nejde o nic, s čím by si elektromotory neporadily...

Interiér pro maximálně devět osob je samozřejmě variabilní, sedačky se mohou různě sklápět a otáčet, aby se tak pasažéři mohli řádně socializovat.

Slečnu zřejmě trápí bolení hlavy, že je v autě sama. Část tiskové zprávy rozebírá teorii "emočních skupin", ale my i bez psychologické analýzy víme, že jsou lidé, kteří mají víc přátel, než pojme konvenční auto. Říká se jim "letištní taxikáři". Tubik se ale snadno může stát hnízdečkem lásky pro mladé páry bez vlastního zázemí, sedačky lze snadno upravit do lůžkové úpravy (pardon, říká se tomu "lounge"). Případně lze tuto variantu využít jako pojízdnou kancelář psychologa nebo zcela nudně pro kempování. Tomu říkáme víceúčelový vůz!

Pod kapotou by měl být (víte, jak to bývá u konceptů s funkčností) systém Hybrid4, který pohání 22 palcová kola. Citroën se samozřejmě nezmiňuje o tom, jestli jde jen o designové cvičení nebo faktický předobraz budoucího modelu, a abychom se upřímně přiznali, netroufáme si tipovat, jestli máš Tubrik šanci dostat se do výroby. A ani si nejsme jisti, že je na něj svět připraven.

Názor Driverswebu: To nevypadá na příští Ring-Taxi...

Galerie

Komentáře