foto Driversweb.cz

Volkswagen Touareg V6 3.0 TDI – mechanika nabitá technologiemi

Datum článku: 25.1.2019 | Autor textu: Matěj Slepička | Autor fotografií: Jiří Čermák

Prémiová SUV obvykle spojuje i jakýsi sociální status. Stačí z takového auta vystoupit a sousedé před barákem vás s respektem zdraví, u školy najednou uvidíte uznalé pohledy rodičů a v obchodě s potravinami cestou domů se na vás budou bát promluvit česky. Jakkoliv je soudění podle auta pokrytecké, doba je už holt taková.

Na Touaregu se mi vždycky líbilo, že svou prémiovost navenek komunikuje naprosto přirozeně, bez jakékoliv dávky arogance nebo povýšenosti, přitom je pořád vnímaný jako prémiový a vy se v něm tak bez diskuze i cítíte.

Každého vašeho pasažéra po nasednutí ohromí dvojice obřích displejů, prémiové materiály, plavný podvozek a prostor. Zároveň můžete být vy jako řidič lepším společníkem pro posádku, protože Touareg se snaží vaší plavbu maximálně usnadnit novými technologiemi.

 

Ve městě se dokáže pocitově smrsknout na velikost Golfu pomocí zatáčení zadní nápravy (zajíždění do -3 patra garáží nikdy nebylo jednodušší), na dálnici se můžete spolehnout na asistenta jízdy v pruhu, na radarový tempomat a protikolizní systém. Dokonce ani technologie start&stop už v Touaregu není tak otravná, jak si ji pamatujeme z jejích začátků. Auto využívá radarový tempomat pro zjištění pohybu před ním a startuje v lehkém předstihu před vámi. Případně si Touareg v koloně i sám nastartuje, popojede a opět chcípne.

 

Noční cestování pak ještě usnadní technologie LED matrix, se kterou můžete mít neustále dálková světla a Touareg si sám vypne jednotlivé segmenty, které by jinak oslňovaly. Druhou technologií, na kterou si hrozně snadno zvyknete, je pak night vision, která vidí chodce mnohdy i dříve než řidič, a pokud se do zóny s chodci přiřítíte neohleduplně, tak dokonce stroboskopicky osvětluje konkrétní chodce, aby na ně upozornila.

 

Touareg je sice nabitý technologiemi, ale mechanický základ přitom zůstal pořád stejně poctivý jako u svého předchůdce. Na vzduchovém podvozku si můžete dovolit i „transrepublikové“ přesuny na jeden zátah a přitom si budete jisti, že vystoupíte dostatečně fresh. Se silným naftovým motorem V6 3.0 TDI 284k zmizíte z každé nepříjemné dopravní situace na lusknutí prsty. A poctivý mechanický pohon všech kol s mezinápravovým diferenciálem a vektorováním na jednotlivá kola vás vytáhne z každého terénního průseru.

 

Touareg má nadpřirozenou schopnost zapadnout do vašeho života s naprostou samozřejmostí, jako by tam odjakživa patřil, a narušuje to jen pár drobností. V první řadě si musíte uvědomit, že Touareg už není auto za 1,3 milionu a mezigeneračně posouvá svou startovací metu o půl milionu výše. O to palčivější pihou na kráse je pak třeba volant z „obyčejného“ Golfu, který bohužel na testovacím autě zdobila steklá kapka na lakovaném dekoru. Je to sice drobnost, nicméně volant je dost podstatný kontaktní bod, řidič je s ním spjatý jako třeba s mobilním telefonem a zasloužil by si preciznost adekvátní cenovce.

Druhá drobnost pak spojuje všechny novodobé aplikace motoru V6 3.0 TDI od VW až po Audi, a tou jsou líné rozjezdy. To auto zkrátka neumí vystřelit z místa, dokud se pořádně nenadechne, a to ani při sportovním režimu a vypnuté stabilizaci. A to je škoda, protože situace, kdy se člověk potřebuje z místa trefit do malé mezery v dopravě, je poměrně běžná a 1−2 vteřiny čekání na příval výkonu jsou v takové chvíli už za hranou.

 

Klíčky o Touaregu se i přes tyhle dvě drobnosti vracely těžko, tohle auto  do vašeho života až překvapivě zapadne a s naprostou samozřejmostí jej obohatí a zjednoduší. Jsme hodně zvědaví, jaký bude Touareg v plánované verzi plug-in hybrid. Ujet 50−70 km na baterky a dál pokračovat v hybridním režimu určitě posune jeho atraktivitu o další level kupředu.

Text: Matěj Slepička Foto: Jiří Čermák

 

Potěšilo nás: Zklamalo nás:
+ Komfort – Volant z Golfu v autě za 2.5 mil
+ Natáčení zadní nápravy – Neumí rychlé rozjezdy
+ Asistenční systémy  
+ LED matrix světla   
+ Night vision   

 

Technické parametry vozidla Volkswagen Touareg 3.0 TDI:

Základní cena vozu

1 491 900 Kč (nová první cena)

Motor

vidlicový šestiválec, turbodiesel

Uložení motoru

vpředu podél

Objem

2 967 cm3

Výkon

210 kW (286koní) při 3 750 - 4 000 ot./min.

Točivý moment

620 Nm při 1 500 - 3 000 ot./min.

Hmotnost

2 070 kg

Výkon/hmotnost

138 koní/t

Zrychlení 0−100 km/h

6,1 s

Max. rychlost  

235 km/h

Převodovka

automatická, 8 rychlostí

Poháněná kola

všechna čtyři

Spotřeba ve městě

7,7 l/100 km

Spotřeba mimo město 

5,9 l/100 km

Spotřeba kombinovaná

6,6 l/100 km

Objem palivové nádrže

90 l

Zavěšení přední nápravy

víceprvkové zavěšení

Zavěšení zadní nápravy

víceprvkové zavěšení

Rozměr pneumatik

225/55 R18

Délka

4 878 mm

Šířka

1 984mm

Výška

1 717 mm

Rozvor náprav

2 904mm

Objem zavazadlového prostoru

810 l

 

 

Galerie

Komentáře