foto Driversweb.cz

Volkswagen Tiguan 2,0 TDI – transformátor

Datum článku: 24.8.2016 | Autor textu: Martin Jánský | Autor fotografií: Jiří Čermák

Nový Tiguan je propracovanější, osobitější a odvážnější. Dokáže se díky tomu prokousat na špičku nabitého segmentu rodinných SUV a půjde po krku i prémiovým konkurentům?

Kdyby se rozdělovaly ceny za nijakost, první Tiguan by měl bednu jistou – byl vizuálně i funkčně zoufale mdlý a řidičsky přitažlivý asi jako týden staré ponožky. Ano, základní zadání plnil poměrně slušně, ale nepřinášel nic navíc. Prostě jen kus auta. Volkswagen si tohle všechno uvědomil a druhé generaci zkusil vetknout jasnější charakterové rysy – střihl mu ostřeji řezané sáčko, napěchoval ho moderní technikou a pověsil na něj ambiciózní cenovku. Bude to ale stačit, aby vystoupil z šedi zapomenutelného průměru?

Nový Tiguan je prvním koncernovým SUV postaveným na modulární MQB platformě, jejíž konstrukce pomohla snížit hmotnost zhruba o metrák a kompaktnější uspořádání přineslo víc prostoru pro posádku (o 8 cm delší rozvor při nastavených 5 cm celkové délky) i její zavazadla (+ 145 litrů kufru).

Toho si všimnete nejen na pohodlnějších zadních sedačkách (jsou zase polohovatelné a mají k dispozici skládací stolečky na opěradlech předních sedaček), ale hlavně jako řidič, protože konečně nesedíte jako u jídelního stolu a můžete si trochu natáhnout nohy.

Interiér vychází ze sedmičkového Golfu, navrch tu jsou jen mírně kvalitnější materiály (čalounění, dekory) a za příplatek také 12,3palcová digitální palubka známá z Passatu. Pochopitelně si můžete naporoučet spoustu moderních hraček (adaptivní tempomat, udržování jízdy v pruhu, poloautonomní parkování a další), ale nejzajímavější je volič mezi sedačkami – tím si můžete naklikat jízdní režim a vybrat druh povrchu, po kterém se budete pohybovat (asfalt, sníh, terén). Nejzajímavější je proto, že ho pravděpodobně nikdy nikdo nepoužije.

Tiguan totiž nepůsobí jako auto, které by nějak zvlášť toužilo vrhat se mimo zpevněné cesty nebo si libovalo v rychlé jízdě. Na silnici si ale vede skvěle, ať už jedete jen za roh pro rohlíky, na druhou stranu republiky za obchodním jednáním nebo na samý konec světa na dovolenou. Tiguanu je to jedno, bez odmlouvání spolyká jakoukoliv porci kilometrů a pohodlně a bezpečně doveze posádku na místo určení.

Zvlášť vhodná k tomu je osvědčená kombinace silného dieselu a dvouspojkové převodovky přinášející solidní jízdní výkony a zároveň pohodlné ovládání, nicméně Tiguan vás určitě nezklame, ani když sáhnete po slabších variantách (kromě 150koňového 2,0 TDI jsou v nabídce ještě benziny 1,4 TSI 125 a 150 koní a 2,0 TSI se 180 koni) v manuálu. V tomhle konkrétním případě by ale motor klidně snesl důslednější odhlučnění (když už si tady hrajeme na prémiové auto) a software DSG lepší doladění zabraňující občasnému pocukávání.

Upřímně, tohle je všechno, co o chování auta potřebujete vědět. Ani když se do toho pořádně opřete, žádnou zábavu nebo vtažení do děje z něj nevymáčknete, jen chladnou, ale uklidňující efektivitu, jistotu a bezpečnost. A vlastně si myslím, že vás to za volantem stejně nebude zajímat, Tiguan vás chce bavit zcela jiným způsobem – třeba přehledným infotainmentem, dobrou konektivitou a výkonným audiem. Žádná velká zábava pro nadšené řidiče, ale velké uspokojení pro běžné uživatele.

Což je nakonec v pořádku, cokoliv jiného by od SUV od VW čekal jen blázen. Tiguan má však jiný, dost vážný problém – cenovou politiku. Sice začíná na lákavých 570 tisících, ale za pravděpodobně nejžádanější předokolkové 2,0 TDI se 150 koni a manuálem ve střední výbavě už dáte 750 tisíc, přičemž srovnatelná Ateca, která se Seatu podle všeho moc povedla, vás bude stát o 85 tisíc méně, a výborný Tucson máte za tyhle peníze s navigací a čtyřkolkou. Náš kousek pak stál přes milion korun, což je teritorium, kam už patří docela jiná auta.

To však nic nemění na tom, že nový Tiguan patří svými kvalitami na úplný vrchol segmentu – výrazností, kvalitou, použitelností, výbavou i jízdním zážitkem, který pramení především ze zavalení posádky komfortem cestování i obsluhy. Navíc vážně dobře vypadá a jeho vlastnictví vás bude bezpochyby těšit. Nepůsobí však tak výjimečně, aby si dokázal obhájit svou vysokou cenu, která srovnatelnou konkurenci přeskakuje o mnoho desítek tisíc. Až se někdo u VW zamyslí a ceník přehodnotí, dáme vám na něj bez rozmýšlení palec nahoru.

Foto: Jiří Čermák

 

Technické parametry vozidla Volkswagen Tiguan 2,0 TDI 4Motion DSG:

Základní cena vozu

934 900 Kč

Motor

řadový čtyřválec, turbodiesel

Uložení motoru

vpředu napříč

Objem

1 968 cm3

Výkon

140 kW (190 koní) při 3 500 - 4 000 ot./min.  

Točivý moment

400 Nm při 1 900 - 3 300 ot./min.

Hmotnost

1 723 kg

Výkon/hmotnost

110 koní/t

Zrychlení 0−100 km/h

7,9 s

Max. rychlost  

212 km/h

Převodovka

automatická dvouspojková, 7 rychlostí  

Poháněná kola

všechna čtyři s mezinápravovou spojkou

Spotřeba ve městě

6,5 l/100 km

Spotřeba mimo město 

5,2 l/100 km

Spotřeba kombinovaná

5,7 l/100 km

Objem palivové nádrže

60 l

Zavěšení přední nápravy

McPherson

Zavěšení zadní nápravy

víceprvkové

Rozměr pneumatik

255/60 R18

Délka

4 486 mm

Šířka

1 839 mm

Výška

1 632 mm

Rozvor náprav

2 681 mm

Objem zavazadlového prostoru 

615 l

Potěšilo nás: Zklamalo nás:
+ Lákavý design – Cenová politika  
+ Bezchybná funkčnost  
+ Spolehlivé jízdní vlastnosti    
+ Osvědčená kombinace motoru a převodovky    
+ Vyspělé technické hračky  

 

VW Tiguan

2,0 TDI (150 koní)

Hyundai Tucson

2,0 CRDi (136 koní)

Renault Kadjar

1,6 dCi (130 koní) 

Seat Ateca

2,0 TDI (150 koní)

0-100 9,3 s

4,9 l/100km

kufr: 615 l

0-100 10,9 s

5,2 l/100km

kufr: 513 l

0-100 9,9 s

4,5 l/100km

kufr: 472 l

0-100 8,5 s

4,4 l/100km

kufr: 510 l

cena: 744 900 Kč cena: 699 990 Kč

cena: 649 900 Kč

cena: 664 900 Kč

Galerie

Komentáře