foto Driversweb.cz

Volkswagen Golf 2,0 TDI – zase o kus lepší

Datum článku: 21.6.2017 | Autor textu: Martin Jánský | Autor fotografií: Martin Jánský

Facelift zvenku skoro nepoznáte, ale uvnitř přináší řadu příjemných zlepšení. A hlavně si nijak nezahrává s vybroušeným diamantem golfího charakteru.

Tak jo, beru to zpátky – Fabia kombi vážně nedokáže plnohodnotně nahradit Golfa jako „jediné auto pro každou příležitost“. Do té díry v životě se sice vejde, ale nezaplní ji tak úplně celou. Je to podobné, jako kdybyste si místo psa pořídili kočku – je taky chlupatá a ráda se mazlí, ale hoďte jí klacek a pochopíte, že jste udělali nenapravitelnou chybu, protože to prostě není pes. A vy přeci chcete psa. A rozhodně chcete Golfa.

Pochopíte to hned ve chvíli, kdy vklouznete do nízko posazené anatomické sedačky – je to jako když vklouznete do svých ošlapaných tenisek, kterých se nedokážete vzdát, protože vám prostě dokonale sedí. Kabina Golfu je stejně pohodlné a důvěrně známé prostředí. A to i přesto, že v ní najdete pár velmi moderních věcí.

Jako první si určitě všimnete nové digitální palubky, která si odbyla svou premiéru už v Audi. Tady jí místo Virtual Cockpit říkají Active Info Display (za rozumných 16 tisíc) a umí měnit zobrazovaná data a částečně i layout – třeba si můžete zobrazit navigaci, když si manželka zrovna ladí na infotainmentu rádio. Nejvyšší řada infotaimentu má nově skleněný design s úhlopříčkou až 9,2“ a vysokým rozlišením a podporuje ovládání gesty. Tedy jedním gestem (swipe neboli máchnutí rukou). A jen v některých menu. Ve finále to využijete maximálně k přeladění rádia uprostřed zatáčky. Ale to byste možná neměli raději dělat vůbec…

Populární faceliftovou novinkou se ale určitě stane paket R-Line (nepřehlédnutelný bodykit, litá kola, hliníkové pedály a spousta drobností v interiéru), který vypadá skvěle a vizuálně zdůrazňuje odlišnost Golfu 7.5 od předfaceliftové verze. Vlastně je jinak rozeznáte snad jen podle výraznějšího LED podpisu světel, které teď mohou být full-LED (stojí 37 tisíc a já je nemůžu než vřele doporučit). Zezadu nemáte moc šanci.

Hlavní novinkou je ale nová hvězda pod kapotou – přeplňovaná benzinová patnáctistovka 1,5 TSI ve verzi se 130 koni a se 150 koni a vypínáním válců. Kdybych si šel Golfa koupit, byl by to můj jasný favorit, ale upřímně přiznávám, že i testovaný 2,0 TDI mu sedne jako ulitý a ve spojení s novým 7stupňovým DSG, hladším a chytřejším než 6stupňový předchůdce, vytváří dost kultivované a řidičsky příjemné spojení.

Na žádnou divočinu to ale nebude. Tedy podvozek by si to s chutí nechal líbit – na 18“ kolech má spoustu jistoty, přesto při povolení plynu zadek ochotně utahuje stopu jako Focus v letech své největší slávy – ale typická turbodieselová charakteristika motoru to prostě kazí. Právě proto bych sáhl po 1,5 TSI, který bude živější a kultivovanější, a i když nebude jezdit za 5,5 litru, nebude taky nijak rozežraný.

Facelift tedy nepřináší zásadní změny, ale udržuje Golf na špici své třídy. Jeho neprůstřelná kvalita, bezproblémová praktičnost a ukázkové jízdní vlastnosti jsou pověstné, teď utíká konkurenci nabídkou moderních motorů a komfortních i bezpečnostních technologií. To jediné auto, které vážně potřebujete, je Golf.

Foto: autor 

 

Potěšilo nás: Zklamalo nás:
+ Charakter bez chybičky    – Velikostně jen tak akorát   
+ Živý a jistý podvozek – Není to žádná láce
+ Příjemně se řídí  
+ Mechanicky bezproblémový     
+ Spousta technologií  

Technické parametry vozidla Volkswagen Golf 2,0 TDI DSG7:

Základní cena vozu

668 900 Kč

Motor

řadový čtyřválec, turbodiesel

Uložení motoru

vpředu napříč

Objem

1 968 cm3

Výkon

110 kW (150 koní) při 3 500 - 4 000 ot./min.  

Točivý moment

340 Nm při 1 750 - 3 000 ot./min.

Hmotnost

1 391 kg

Výkon/hmotnost

107 koní/t

Zrychlení 0−100 km/h

8,6 s

Max. rychlost  

214 km/h

Převodovka

automatická dvouspojková, 7 rychlostí  

Poháněná kola

přední

Spotřeba kombinovaná

4,4 l/100 km

Objem palivové nádrže

50 l

Zavěšení přední nápravy

McPherson

Zavěšení zadní nápravy

víceprvkové zavěšení

Rozměr pneumatik

225/45 R17

Délka

4 351 mm

Šířka

1 790 mm

Výška

1 492 mm

Rozvor náprav

2 620 mm

Objem zavazadlového prostoru 

380 l

Galerie

Komentáře