Datum článku: 21.6.2017 | Autor textu: Martin Jánský | Autor fotografií: Martin Jánský
Facelift zvenku skoro nepoznáte, ale uvnitř přináší řadu příjemných zlepšení. A hlavně si nijak nezahrává s vybroušeným diamantem golfího charakteru.
Tak jo, beru to zpátky – Fabia kombi vážně nedokáže plnohodnotně nahradit Golfa jako „jediné auto pro každou příležitost“. Do té díry v životě se sice vejde, ale nezaplní ji tak úplně celou. Je to podobné, jako kdybyste si místo psa pořídili kočku – je taky chlupatá a ráda se mazlí, ale hoďte jí klacek a pochopíte, že jste udělali nenapravitelnou chybu, protože to prostě není pes. A vy přeci chcete psa. A rozhodně chcete Golfa.
Pochopíte to hned ve chvíli, kdy vklouznete do nízko posazené anatomické sedačky – je to jako když vklouznete do svých ošlapaných tenisek, kterých se nedokážete vzdát, protože vám prostě dokonale sedí. Kabina Golfu je stejně pohodlné a důvěrně známé prostředí. A to i přesto, že v ní najdete pár velmi moderních věcí.
Jako první si určitě všimnete nové digitální palubky, která si odbyla svou premiéru už v Audi. Tady jí místo Virtual Cockpit říkají Active Info Display (za rozumných 16 tisíc) a umí měnit zobrazovaná data a částečně i layout – třeba si můžete zobrazit navigaci, když si manželka zrovna ladí na infotainmentu rádio. Nejvyšší řada infotaimentu má nově skleněný design s úhlopříčkou až 9,2“ a vysokým rozlišením a podporuje ovládání gesty. Tedy jedním gestem (swipe neboli máchnutí rukou). A jen v některých menu. Ve finále to využijete maximálně k přeladění rádia uprostřed zatáčky. Ale to byste možná neměli raději dělat vůbec…
Populární faceliftovou novinkou se ale určitě stane paket R-Line (nepřehlédnutelný bodykit, litá kola, hliníkové pedály a spousta drobností v interiéru), který vypadá skvěle a vizuálně zdůrazňuje odlišnost Golfu 7.5 od předfaceliftové verze. Vlastně je jinak rozeznáte snad jen podle výraznějšího LED podpisu světel, které teď mohou být full-LED (stojí 37 tisíc a já je nemůžu než vřele doporučit). Zezadu nemáte moc šanci.
Hlavní novinkou je ale nová hvězda pod kapotou – přeplňovaná benzinová patnáctistovka 1,5 TSI ve verzi se 130 koni a se 150 koni a vypínáním válců. Kdybych si šel Golfa koupit, byl by to můj jasný favorit, ale upřímně přiznávám, že i testovaný 2,0 TDI mu sedne jako ulitý a ve spojení s novým 7stupňovým DSG, hladším a chytřejším než 6stupňový předchůdce, vytváří dost kultivované a řidičsky příjemné spojení.
Na žádnou divočinu to ale nebude. Tedy podvozek by si to s chutí nechal líbit – na 18“ kolech má spoustu jistoty, přesto při povolení plynu zadek ochotně utahuje stopu jako Focus v letech své největší slávy – ale typická turbodieselová charakteristika motoru to prostě kazí. Právě proto bych sáhl po 1,5 TSI, který bude živější a kultivovanější, a i když nebude jezdit za 5,5 litru, nebude taky nijak rozežraný.
Facelift tedy nepřináší zásadní změny, ale udržuje Golf na špici své třídy. Jeho neprůstřelná kvalita, bezproblémová praktičnost a ukázkové jízdní vlastnosti jsou pověstné, teď utíká konkurenci nabídkou moderních motorů a komfortních i bezpečnostních technologií. To jediné auto, které vážně potřebujete, je Golf.
Foto: autor
Potěšilo nás: | Zklamalo nás: |
+ Charakter bez chybičky | – Velikostně jen tak akorát |
+ Živý a jistý podvozek | – Není to žádná láce |
+ Příjemně se řídí | |
+ Mechanicky bezproblémový | |
+ Spousta technologií |
Technické parametry vozidla Volkswagen Golf 2,0 TDI DSG7:
Základní cena vozu |
|
Motor |
řadový čtyřválec, turbodiesel |
Uložení motoru |
vpředu napříč |
Objem |
1 968 cm3 |
Výkon |
110 kW (150 koní) při 3 500 - 4 000 ot./min. |
Točivý moment |
340 Nm při 1 750 - 3 000 ot./min. |
Hmotnost |
1 391 kg |
Výkon/hmotnost |
107 koní/t |
Zrychlení 0−100 km/h |
8,6 s |
Max. rychlost |
214 km/h |
Převodovka |
automatická dvouspojková, 7 rychlostí |
Poháněná kola |
přední |
Spotřeba kombinovaná |
4,4 l/100 km |
Objem palivové nádrže |
50 l |
Zavěšení přední nápravy |
McPherson |
Zavěšení zadní nápravy |
víceprvkové zavěšení |
Rozměr pneumatik |
225/45 R17 |
Délka |
4 351 mm |
Šířka |
1 790 mm |
Výška |
1 492 mm |
Rozvor náprav |
2 620 mm |
Objem zavazadlového prostoru |
380 l |