foto Driversweb.cz

Suzuki S-Cross 1,0 BoosterJet 4x2 – pro příjemnější život

Datum článku: 27.9.2018 | Autor textu: Martin Jánský | Autor fotografií: Jiří Čermák

Základní tříválcová motorizace nevěstí nic dobrého, ale ve skutečnosti bude většině lidí naprosto v pohodě stačit.

Downsizing je svinstvo. Oturbený šestiválec S55B30 v nové M3 rozhodně nemá tolik charakteru jako předchozí osmihrnek S65B40, když 458 Italia vyměnila zpěvný atmosférický 4,5 V8 za funící twin-turbo 3,9 V8, plakal jsem jako dítě, a s novými turbomotory pro 718 a 911 jsem se dodnes nevyrovnal. Downsizing je fakt sviňárna – pro sportovní auta. Ale u obyčejných aut pro obyčejné lidi je to úplně naopak.

Běžný řidič totiž neřeší bryskní odezvu na plyn a přesně dávkovatelný výkon při ladění stopy v zatáčce, ani si neužívá mechanický jekot u červeného pole otáčkoměru. On potřebuje jen snadno dostupný výkon a nízkou spotřebu. A v tomhle ohledu byla pro S-Cross výměna jednoho válce za turbo vynikající obchod – nový litrový BoosterJet oproti minulé 1,6 VVT-i (redakční TEST ZDE)sice přišel o osm koní (112 vs 120 k), ale získal 14 Nm dostupných v širším spektru otáček položených níže (170@2000-3500 ot. vs 156@4400 ot.).

Výsledkem je citelně lepší dynamika, kterou naznačuje o sekundu rychlejší čas na stovku. Motor se ochotně sbírá už z nízkých otáček a ve středních má síly naprostý dostatek, takže jen málokdy musíte kvůli zrychlování podřazovat. A to je vážně příjemné, protože bez intenzivní práce s řadičkou a častého vytáčení motoru jste se u minulé čtyřválcové atmosféry vážně neobešli. Daleko víc jí tak sedělo rozvážné tempo – pozvolnému zrychlování, plutí po silnicích obvykle pár kilometrů pod povoleným limitem a pečlivou přípravu předjíždění (většinou jste si ro raději rozmysleli).

Teď s turbo-newtonmetry z S-Crossu cítíte větší lehkost pohybu, tempo provozu nabírá naprosto samozřejmě a předjíždění zvládá i bez týdenního plánování. A to všechno při spotřebě zhruba o litr nižší (kolem pěti a půl litru, minulý motor jezdil kolem šesti a půl a o kus pomaleji). Když ho přeci jen budete chtít vytočit, tak vám k tomu pěkně zazpívá, ale na rozdíl od 1,6 VVT-i prostě nebudete muset.

Pokud byste přeci jen chtěli ještě víc dynamiky, můžete za příplatek 33 tisíc sáhnout po silnějším 1,4 BoosterJetu (+29 koní, + 50 Nm; redakční TEST ZDE), ke kterému dostanete jako bonus i šestikvalt, ale o drahém dieselu bych vůbec neuvažoval. Za zvážení stojí spíš čtyřkolka za 43 tisíc, jenže pokud nebydlíte uprostřed lesa nebo na horách, nejspíš ji moc často nevyužijete. Takže klidně zůstaňte u základní motorizace a připlaťte si jen za výbavu, po které zatoužíte.

Už v základu však dostanete příjemné, uživatelsky přátelské a zcela nenáročné auto – podvozek je pohodlný a bezpečný, řízení naprosto přirozené, infotainment nekomplikovaný a díky snadnému nastupování, příjemnému posezu a spoustě prostoru vzadu i v kufru tu nebude nikomu nic chybět. S S-Crossem se bude prostě hrozně příjemně žít…

Foto: Jiří Čermák

 

Potěšilo nás: Zklamalo nás:
+ Úžasně uživatelsky přívětivé auto – Za japonskou kvalitu si připlatíte   
+ Praktičnost, prostornost  
+ Příjemně se řídí a dobře jezdí  
+ Základní motorizace naprosto stačí     

Technické parametry vozidla Suzuki S-Cross 1,0 BoosterJet 4x2:

Základní cena vozu

414 900 Kč

Motor

řadový tříválec, turbo

Uložení motoru

vpředu napříč

Objem

998 cm3

Výkon

82 kW (111 koní) při 5 500 ot./min.  

Točivý moment

170 Nm při 2 000 - 3 500 ot./min.

Hmotnost

1 165 kg

Výkon/hmotnost

95 koní/t

Zrychlení 0−100 km/h

11,0 s

Max. rychlost

180 km/h

Převodovka

manuální, 5 rychlostí   

Poháněná kola

přední

Spotřeba kombinovaná

5,0 l/100 km

Objem palivové nádrže

47 l

Zavěšení přední nápravy

McPherson

Zavěšení zadní nápravy

vlečená ramena

Rozměr pneumatik

215/60 R16

Délka

4 300 mm

Šířka

1 785 mm

Výška

1 580 mm

Rozvor náprav

2 600 mm

Objem zavazadlového prostoru 

440 l

Galerie

Komentáře