Datum článku: 2.11.2011 | Autor textu: Martin Jánský
Toyota nechala uniknout fotky své sériovky a Subaru už neudrželo nervy na uzdě a odpálilo svou verzi taky, tentokrát už oficiálně. Zatajte dech, jinak vám ho tenhle modrý přízrak vyrazí.
Zřejmě nejoečkávanější dostupné sportovní auto s bezpochyby nejhloupějším jménem (BRZ - "Boxer", "Rear wheel drive", "Zenith") už se blíží ke své premiéře. Ještě předtím, než z BRZ concept STi na LA Motor Show spadne 16. listopadu plachta, Subaru nás počastovalo počítačovými rendery. Jak tedy vypadá silnější, rychlejší a ostřejší verze Toyoty FT-86? Nu, okřídleněji a... modřeji...
Detaily si s FT-86 porovnejte sami, sami se i rozhodněte o tom, který kousek se vám líbí víc. My vám to rozhodování zkomplikujeme tím, že vám prozradíme pár technických detailů, jež hovoří ve prospěch auta, jehož jméno připomíná název chemické útočné zbraně. Zatímco FT-86 má dvoulitrový boxer z dílny Subaru atmosférický s výkonem 200 koní, BRZ k němu dostal turbodmychadlo a bude mít tak kolem 300 koní. A věřte nám, rozdíl 100 kobyl při stejné hmotnosti už sakra poznáte! Samozřejmě obě auta je posílají přes šestistupňový manuál či automat na zadní kola, takže kde bude s FT-86 zábava, tam už by vám BRZ měl opravdu rozpumpovat adrenalin.
Zajímavé bude, jak se Subaru rozhodne BRZ prodávat. Už na začátku roku bylo rozhodnuto o tom, že značka STi se částečně vyčlení z běžné modelové řady a budou ji nosit jen velmi sportovní speciály. A k tomuhle sporťáku by se přízvisko STi opravdu hodilo. Bude ale i slabší WRX verze? A naopak bude silnější verze FT-86, nebo si takhle Toyota a Subaru rozdělili trh? Vidíte, víme hodně, ale pořád zůstává pár důležitých otázek nezodpovězených.
A tou nejdůležitější je pochopitelně cenovka, kterou obě značky na své modely pověsí. Na odhalední sériových podob obou aut a na odtajnění posledních informací si budeme muset počkat na začátek prosince, kdy v Tokiu proběhne autosalon, velký svátek všech japonských a vůbec asijských automobilek. Tyhle dva kousky mezi všemi novinkami budou svítit ale nejjasněji. Budou představovat splněný sen všech petrolheadů a restart pro kompaktní, sportovní kupé? Držme si palce!
Názor Driverswebu: Nervy už máme tak napnuté, že možná brzy omdlíme. Pusťte nás už sakra za volant!!!