foto Driversweb.cz

Subaru XV 1.6i – rtěnka za volantem

Datum článku: 25.11.2019 | Autor textu: Petra Tomisová

Konečně je pátek a realitu od víkendové představy dělí už jen pár hodin, ve kterých nachystám svačinu, vybojuji poslední parkovací místo při vyzvedávání dítěte před školou, trpělivě vyčkám v koloně z práce a za zvuku klaksonů jiných řidičů vyrážím pryč z Prahy.

 

Dneska se v dopravě nestresuju, ten klid ve mně budí japonská poklidná nátura SUV Subaru XV. Obzvlášť uklidňující je souhra auta s vyšším podvozkem, ale přesto nízkým těžištěm. I díky tomu může být podvozek XV nastavený citelně lépe. Na silnici se zvládne pohybovat mrštně jako by byl podvozek tuhý a přitom stále dostatečně komfortně, aby ze mě nevytřepal duši. 

Matěj: Kromě poddajnosti podvozku na XV oceníte i světlou výškou 22 cm a režim "X-mode", se kterým se nemusíte bát ani těžšího terénu. Převodovka umožňuje řídit XV plynem s milimetrovou přesností, pohon všech kol pak i vektorovat točivý moment pomocí přibržďování jednotlivých kol.

 

Když už mě soustředění na jízdu v koloně unavuje, nechávám žezlo systému Eye Sight, který neustále sleduje provoz dvěma kamerami na zrcátku a dokáže tak pomáhat s držením auta v pruhu i s kopírováním jízdy aut přede mnou.

Pokud řídíte alespoň trochu předvídavě, tak samozřejmě stále dokážete jet plynuleji, než všechny tyto systémy umožňují, nicméně je příjemné se na něco jako Eye Sight spolehnout, když už je člověk otrávený a unavený.

Díky všem těm moderním technologiím, které sledují, co se přede mnou děje, mám čas se více věnovat věcem, kterým bych za normálních okolností tolik nevšímala. Jako třeba kvalitě interiéru.

 

Dříve platilo, že daň za perfektní jízdní vlastnosti Subaru zaplatíte v interiéru, ve kterém býval přiznaný jeho japonsky funkční původ. Z XV už tenhle pocit rozhodně nemáte. Použité materiály, tlačítka i displej infotainmentu s technologií CarPlay/MirrorLink už vytvářejí z interiéru místo, ve kterém budete rádi trávit čas. U novodobých Subaru si spíše musíte zvykat na jiné věci.

Matěj: Kromě multimediálních a designových prvků v interiéru klade Subaru velký důraz na praktičnost a bezpečnost. Jsou to takové věci, kterých si ani nevšímáte a přitom usnadňují používání auta. Díky nezvykle širokému úhlu otevírání dveří a robustním sponám bezpečnostních pásů je nastupování i poutání dětí na zadní sedačky jednodušší. Díky důrazu na výhled z auta nemusíte v žádné běžné situaci vyklánět hlavu, abyste viděli za „A sloupky“.

 

Řeč je o bezstupňové převodovce CVT. V první chvíli vám bude připadat, že reakce na plyn je hodně mdlá, ale až se s autem sžijete, zjistíte, že chce jen jiný přístup řidiče. A čím jí dáte více plynulosti, tím lépe se vám s ní pojede. I při předjíždění chce jen trochu času, než posbírá správné otáčky a opře se o ně.

Matěj: Rozvážnost CVT převodovky v XV hodně umocňuje maloobjemová 1.6i s výkonem 120 koní. Přednosti bezstupňové převodovky jsou ale jinde než pod plným plynem. Stačí styl jízdy vyklidnit, předvídat, převodovka najednou začne využívat otáčky těsně nad volnoběhem a vymáčkne z nich točivý moment.

 

Na co se dá ovšem zvyknout lehce, je příjemný pocit, kdy brázdím silnice a potkávám hrdé majitele značky Subaru. Už se mi v pár autech stalo, že mě někdo se stejnou značkou problikl nebo zamával. Ale v tomto autě mi ale dobrý výběr chválilo tolik Subaristů, že to zaručeně nebylo jen tím, že vidí usměvavou blondýnu za volantem.

Pro mě jako pro ženu je auto pocitem svobody. V případě Subaru XV jsem měla navíc pocit, že s ním dojedu opravdu kamkoliv a že pro mě budou všechny městské nástrahy jako parkování u obrubníku snážší. Jen mě za celou zápůjčku nepustil pocit, že bych k té vyklidněné plynulosti chtěla i nějaký silnější motor, se kterým bych mohla ze všech nebezpečných situací snadno zmizet.

Matěj: Silnější motor bude! Benzinový motor 2.0 se vrací do hry rovnou s hybridní technikou, která zvládne chytře hospodařit s brzdnou energií, kterou následně využije jako dopink na rozjezdech. 

Text: Petra Tomisová l Foto: Matěj Slepička

 

Technické parametry vozidla Subaru XV 1.6i:

Základní cena vozu

590 000 Kč

Motor

čtyřválec boxer

Uložení motoru

vpředu napříč

Objem

 1600 cm3

Výkon

84 kW (114 koní) při 6 200 ot./min.

Točivý moment

150 Nm při 3 600 ot./min.

Hmotnost

1 483 kg

Výkon/hmotnost

76 koní/t

Zrychlení 0−100 

13,9 s

Max. rychlost  

173 km/h

Převodovka

CVT

Poháněná kola

všechna čtyři

Spotřeba ve městě

8,5 l/100 km 

Spotřeba mimo město 

5,9 l/100 km

Spotřeba kombinovaná

6,9 l/100 km

Objem palivové nádrže

63 l

Zavěšení přední nápravy

McPherson

Zavěšení zadní nápravy

Dvojité lichoběžníky

Rozměr pneumatik

225/60 R17 99H, 7J x 17 ET +55

Délka

4 465 mm

Šířka

1 800 mm

Výška

1 595 mm

Rozvor náprav

2 665 mm

Objem zavazadlového prostoru

385 l

 

Galerie

Komentáře