foto Driversweb.cz

Subaru Outback 2015 – poprvé s EyeSight

Datum článku: 13.4.2015 | Autor textu: Matěj Slepička

Nové auto, kompletně nové motory a nové řidičovy oči. Svezli jsme se sice jen krátce, ale už teď víme, že tohle se vážně povedlo.

Přikyvuji, že rozumím všem pokynům. Mám se rozjet na rychlost do 50km/h a spolehnout se, že Outback před překážkou sám zastaví. Městských 50km/h už je docela fofr a nenapadá mě jiné auto, které by z téhle rychlosti umělo samo nouzově zastavit.  Subaru ale garantuje, že to jejich novinka EyeSight hravě zvládne.

„Rozumím, 50km/h.“ Nic složitého, říkal jsem si.

Z ničeho nic teď ale na tachometru svítí číslo 57 km/h. Je to už moc? Pokřtím nárazník o bariéru? To bude ostuda!

Blížíme se k překážce a já v rychlosti přemýšlím, jestli tohle Outback zvládne dobrzdit sám nebo budu muset na poslední chvíli udělat výhybný manévr. I s tím by mi koneckonců EyeSight pomohl k co nejrychlejší reakci přibrzďováním jednotlivých kol.

Asi jste správně pochopili, že tohle není žádný hloupý radarový tempomat, ale další oči řidiče přímo propojené s mozkem auta. Tenhle systém si pomocí dvou kamer vedle zpětného zrcátka vytváří svůj 3D obraz a přizpůsobuje tomu chování celého auta. Včetně hlídání jízdních pruhů nebo právě radarového tempomatu. Díky dvěma kamerám ale zapomeňte na zbytečné brzdění v zatáčkách kvůli špatně detekovaným autům z vedlejších jízdních pruhů. Když totiž Subaru něco vyvíjí, tak je výsledek vždy 100%.

Na 100% funguje v Outbacku i systém X-Mode. Dostanete ho automaticky do všech verzí, včetně schopnosti vektorovat točivý moment motoru na jednotlivá kola, jako to umí Subaru WRX STi. Díky tomu není problém rozjet se i pomocí jediného adheze schopného kola.

Zajímavý odraz skromné japonské nátury je vidět v inovaci motorů a převodovek. Na první pohled to vypadá, že jsou motory 2,5i a 2,0 D převzaté z minulé generace Outbacku. Mají stejné označení, stejný objem, stejný výkon, jen nižší spotřebu paliva a emise.

Říkáte si: určitě to musí být koeficientem odporu vzduchu nebo snížením tření diferenciálů, jenže není to jen tím. Pro dosažení nižší spotřeby dostala nafta nový blok motoru, nové vstřiky a nové turbo. Benzin má teď přepracované sání a díky tomu nově vyšší točivý moment ve středních otáčkách. A beze změn nezůstala ani převodovka CVT, kde se zapracovalo na snížení tření.

Kdyby tohle byly koncernové motory, určitě by měly v označení motorizace minimálně jedno nové zbytečné písmenko navíc.

Nových motorů si všimnout nemusíte, ale kompletně novou karoserii nepřehlédnete. Konečně jde objektivně říct, že je Outback hezký kus auta. Navíc se zapracovalo i na tuhosti karoserie. Takže teď mohou být o něco více potlačené náklony v zatáčkách.

Stejný dojem objektivně hezkého auta budete mít i z nového interiéru. Oproti předchozí generaci je kvalitnější, příjemnější, vkusnější a zůstal nadále obrovský. Velký posun v ovladatelnosti a vizuální přitažlivosti interiéru hraje nové dotykové autorádio s navigací, to najdete od roku 2015 i ve Foresteru.

Kromě nového autorádia dostal na začátku roku i Forester systém X-Mode do všech verzí včetně nové kombinace 2,0 D s automatem. „Terénili“ jsme s ním, dokud jsme ho nedostali do úzkých.  Což přišlo až v prudkém stoupání s vyvěšeným zadním kolem za limitem křížení zadní nápravy. S X-Modem se protáčela všechna kola, limitovaly nás tedy už jen silniční pneumatiky.

A jak že to nouzové brzdění vlastně dopadlo? V poslední chvíli se brzda i s mou nohou ztratila do podlahy, kola se vší adhezí zakousla do asfaltu a my zastavili ještě se slušnou rezervou. Věděl jsem, že mě v tom Subaru nenechá. Outback 2015 stále vyznává tradiční hodnoty Subaru  –  poctivou mechaničnost, robustnost, řidičskost, nádech sportovnosti –  a posouvá je všechny o kus dál díky systémům pro aktivní bezpečnost.

 

Technické Parametry a ceny

Outback 2,5i CVT    Outback 2,0 D 6MT    Outback 2,0 D CVT   

173koní

0 - 100 10,2s

198km/h

7,0 l/100km

150koní

0 - 100 9,7s

200 km/h

5,6 l/100km

150koní

0 - 100 9,9s

192km/h

6,1 l/100km

X-Mode, EyeSight X-Mode X-Mode, EyeSight
od 939 000 Kč od 959 000 Kč od 1 019 000 kč

Galerie

Komentáře