foto Driversweb.cz

Subaru Levorg 1,6 DIT GT-S – první svezení

Datum článku: 8.11.2015 | Autor textu: Matěj Slepička

Manželka vám zakázala divoké STi, protože rodina potřebuje něco praktického, prostorného, co se nezalekne žádného počasí? Subaru pro vás má jeden trik, který vaše drahá polovička zaručeně neprohlédne! Tedy jen do první zatáčky...

Tohle počasí si snad Subaru objednalo. Všude kolem je hustá mlha, poprchává a okolní nádherně zatočené lesní silničky, které přímo zvou k zábavnému svezení, jsou oslizlé a pokryté napadaným podzimním listím.  Počasí pro kočku. Auto s jednou poháněnou nápravou by tady jen marně lapalo po přilnavosti na výjezdech ze zatáček a místy rozbitý asfalt by vám pěkně pokazil plynulost. Tyhle podmínky jsou tak naprosto dokonalým prubířským kamenem pro nové Subaru – když uspěje tady, zvládne už naprosto všechno. Dámy a pánové, seznamte se s Levorgem.

Levorg je úplně nový druh. Jméno znamená spojení slov Legacy, Evolution a Touring. Subaru s ním navazuje právě na úspěšné starší a menší generace Legacy, protože Outback je dneska už pořádný kus auta a zákazníci chtějí menší a hbitějšího auto. Mohlo by se zdát, že design Levorgu vychází z WRX STi, ale chronologie je přesně opačná. STi má základy ve WRX sedan a kombi je teď jen jeho nová karosářská varianta, kterou pro Evropu někdo přiškrtil slabším motorem.

Už je celkem tradiční, že ty nejzajímavější verze zůstávají Japonsku a Americe, zatímco k nám se Levorg dostává jen s jedním motorem, a to 1,6 DIT. Můžeme si postesknout, že do Evropy nepřijde přeplňovaný dvoulitr s dokonce 295 koňmi, nebo některým majitelům Legacy 4.g může chybět boxer diesel. Ale je potřeba zmínit, že Levorg jsme si v Evropě tak trochu vybrečeli, původně měl být skutečně jen pro Japonský trh. Smiřte se tedy s tím, že Subaru ví nejlépe, který motor chcete. Je to downsizovaný benzinový turbomotor se 170 koňmi.

Je postavený z toho aktuálně nejlepšího od Subaru. Blok motoru 1,6l darovala Impreza, u nás známá už jen jako Subaru XV, přeplňování pochází ze silnějšího 2,0l z Foresteru XT a novinkou je přímé vstřikování DIT. Jako jediná dostupná převodovka je CVT s plynule měnitelným převodem a možností podržení předdefinovaných převodů.

Možná ho lépe pochopíme, když se s ním prostě projedeme… Po nastartování je auto nezvykle tiché. Lehkou akceleraci nechává převodovka v nižších otáčkách, předdefinovaných převodů se auto drží až při prudším zrychlení, kde by byl jinak klouzající převod CVT otravný. Jinými slovy: příjemné auto na každodenní popojíždění, dokonce se do něj i něco vejde. Třeba nové křídlo pro vaše STi.

Ale loudat se můžeme jindy, dneska musíme Levorga pořádně prověřit. Režim Sport Sharp zrychlí odezvu na plyn, převod řízení a převodovka připraví motor do vyšších otáček. Celkově auto přiostří své chování a decentně tím odkáže na královské STi, ale pořád jen v přirozené míře, která neotravuje cestování.

Podobnost s STi pocítíte i v zatáčkách. Levorg dostal od STi systém Activ Torque Vectoring, který umí přibrzdit vnitřní kolo v zatáčce a tím dosáhnout co nejvyšší neutrality a efektivity průjezdu zatáčkou. U Levorgu jsou zásahy brzdění vnitřního kola jemnější a přirozenější, což je velký rozdíl od STi, kde už se cítíte být jednou nohou v průseru, pokud systém nadpřirozeně vytáhne záchranné utažení stopy navíc.

Levorg je auto, se kterým začnete ignorovat vlivy počasí, na kluzkém povrchu vás nenechá ve štychu a zároveň je extrémně jistý v jakékoliv náhlé změně směru, třeba při špatné viditelnosti. Subaru tím pokračuje ve své nabídce aut do nepohody. Jen má oproti Outbacku a Forestru svou jízdní všestrannost více orientovanou na silnici. Levorg si můžete pořídit ve dvou verzích, jako GT a GT-S. Technicky se liší jen velikostí kol, výbavové stupně pak ještě zvlášť definuje pojmenování Trend, Comfort a Sport. Cena startuje na 759 000 Kč už například se Start&Stop systémem. S koženými sedadly, s detekcí vozidel vzadu nebo ve slepém úhlu a s automatickými dálkovými světly se pak cena vyšplhá na 889 000kč.

 

Ceník a technické specifikace Subaru Levorg:

Model

Stupeň výbavy

Výkon Převodovka Vmax 0-100 Spotřeba_paliva Cena_s_dph

1,6GT

Trend

170 koní CVT 210km/h 8,9s 8,3 | 6,2 | 6,9 759 000 Kč

1,6GT-S

Comfort

170 koní CVT 210km/h 8,9s 8,5 | 6,3 | 7,1 809 000 Kč

1,6GT-S

Sport

170 koní CVT 210km/h 8,9s 8,5 | 6,3 | 7,1 889 000 Kč

Foto: Subaru

Galerie

Komentáře