foto Driversweb.cz

Renault Mégane GT – soft-sport

Datum článku: 12.12.2016 | Autor textu: Martin Jánský

Ostré RS pomalu získává obrysy, do jeho příchodu si musíme vystačit s poloostrým GT. A víte co? Je výborné!

Tohle auto připravoval Renaultsport. Vím to z obsáhlé tiskové zprávy, ale i kdybych ji nečetl, bylo by mi to jasné na první pohled – Mégane GT je totiž ověšený znáčky a logy sportovní divize jako vánoční stromek. Nápis Renaultsport najdete na předních blatnících, víku kufru, lištách v prazích a palubní desce, loga pak na sedačkách, palubních budících, a dokonce i na klíčku. Někdo vážně nechtěl, aby byla jeho snaha přehlédnuta. Naštěstí renaultsportí kůru poznáte hlavně podle toho, jak GT jezdí.

Všechno začíná vypadat hodně lákavě už ve chvíli, kdy zapadnu do příjemně objímající anatomické sedačky uchycené pěkně u podlahy s volantem přímo před hrudníkem a nohama nataženýma k pedálům. Tady zjevně někdo o ergonomii přemýšlel a řekl si, že co je dobré pro sportovní jízdu, je dobré pro všechny. Velmi správně!

Dalším povedeným dílem skládačky je motor – jde vlastně o stejnou jednotku jako má Clio RS, tady je ale díky úpravě výfukového potrubí přeladěná na 205 koní a zaměřená víc na zátah ve středních otáčkách (+ 40 Nm) než divoký let k omezovači. Stejně jako v Cliu RS je také spojená pouze s dvouspojkovou převodovkou EDC, která však funguje bezproblémově a řadí rychle a nenápadně.

 

Nejvíc je práce Renaultsportu cítit z chování podvozku, který si skutečně libuje v rychlém tempu, kdy nabízí spoustou stability a přilnavosti. Systém natáčení zadních kol 4Control přináší spoustu jistoty v táhlých vinglech, v těch utažených zase překvapí až nečekanou hbitostí, jež vás přinutí žasnout, jak obratně se Mégane GT do zatáčky skládá.

Když ale přitlačíte na pilu víc a třeba ještě na horším asfaltu, začne se celý ten příjemně sportovní obrázek poněkud rozpadat. Vytáčení motoru až k červenému pásmu nepřináší správné uspokojení, převodovka nereaguje na pokyny pádly dost bryskně, řízení vám nebude poskytovat potřebnou zpětnou vazbu a podvozek přestane stíhat tlumit nerovnosti a začne odskakovat.

 

Ne, tohle fakt není ostré RS. Mégane GT je auto přesně navržené pro roli rychlého cesťáku použitelného každý den (můžete ho mít i ve verzi se 165koňovým turbodieselem, akorát je o 60 tisíc dražší). A jako takové funguje naprosto perfektně – většinu času působí jako obyčejné auto (pohodlný podvozek, nenáročné řízení, spousta prostoru a komfortní výbavy ovládané chytrým infotainmentem), ale když narazíte na správnou okresku, stačí zmáčknout tlačítko sport, přišlápnout plyn a rázem jste v jiném, docela zábavném světě.

A právě tohle rozumní a praktičtí lidé, pro které je RS až moc divoké, opravdu chtějí – snadno dostupnou rychlost bez kompromisů při běžném použití. Za jeho volantem si sice neužijete tu správnou řachandu na okreskách a nebudete ukrajovat desetinky ze svého nejlepšího času na okruhu, na druhou stranu však taky po delší cestě nevystoupíte z auta unavení, rozlámaní a napůl ohluchlí. Jako auto pro skutečný svět je Mégane GT skutečně vynikající. Dobrá práce, Renaultsporte!

Foto: Jan Svoboda

 

Technické parametry vozidla Renault Mégane GT TCe 205 EDC:

Základní cena vozu

589 900 Kč

Motor

řadový čtyřválec, turbo

Uložení motoru

vpředu napříč

Objem

1 618 cm3

Výkon

151 kW (205 koní) při 6 000 ot./min.

Točivý moment

280 Nm při 2 400 ot./min.

Hmotnost

1 467 kg

Výkon/hmotnost

139 koní/t

Zrychlení 0−100 km/h

7,1 s

Max. rychlost  

230 km/h

Převodovka

automatická dvouspojková, 7 rychlostí  

Poháněná kola

přední

Spotřeba ve městě

7,8 l/100 km

Spotřeba mimo město 

4,9 l/100 km

Spotřeba kombinovaná

6,0 l/100 km

Objem palivové nádrže

50 l

Zavěšení přední nápravy

McPherson

Zavěšení zadní nápravy

vlečená ramena

Rozměr pneumatik

225/45 R17

Délka

4 359 mm

Šířka

1 814 mm

Výška

1 447 mm

Rozvor náprav

2 669 mm

Objem zavazadlového prostoru 

384 l

Potěšilo nás: Zklamalo nás:
+ Skvělý rychlík pro každý den   – ...což pro někoho může být i nevýhoda  
+ Obratnost díky 4Control – Se zvyšujícím se tempem přestává stíhat  
+ Prostor a praktičnost  
+ Rozumná cenovka  
+ Automat v základu...    

 

Renault Mégane GT

1,6 TCe (205 koní)

Kia Cee'd GT

1,6 T-GDI (204 koní)

Peugeot 308 GT

1,6 THP (205 koní)

Škoda Octavia RS

2,0 TSI (220 koní)

0-100 7,1 s

230 km/h

6,0 l/100km

0-100 7,7 s

230 km/h

7,4 l/100km

0-100 7,5 s

235 km/h

5,6 l/100km

0-100 6,8 s

248 km/h

6,2 l/100km

cena: 589 900 Kč

cena: 544 980 Kč

cena: 637 500 Kč

cena: 659 900 Kč

Pozn.: Cena Mégane GT je už s dvouspojkovým automatem, který je v základní výbavě. Cee'd ani 308 GT nemají automat ani ve volitelné výbavě, u Octavie RS si za DSG připlatíte 47 tisíc korun.

Galerie

Komentáře