foto Driversweb.cz

Renault Kadjar 1,6 dCi 130 4x4 – poslední pokus

Datum článku: 25.5.2016 | Autor textu: Martin Jánský

Po předchozích nezdarech šlápl Renault pořádně do pedálů a na osvědčených základech postavil skutečně atraktivní auto. Dokáže jím ale oslovit davy dychtící po rodinném SUV?

U Renaultu budou asi skřípat zuby, ale jinak článek o Kadjaru prostě začít nemůžeme – vzpomínáte si na Scénic RX4 a Koleos? Nejspíš ne (a přesně to by si Francouzi také přáli), protože tahle auta by trhem prošuměla bez většího povšimnutí, kdyby je prodejci v záchvatu zoufalství z bídné poptávky nenabízeli za neuvěřitelné akční ceny. Účetní Renaultu si dodnes rvou vlasy při vzpomínce na jejich obchodní (ne)úspěchy. Tedy ne, že by to byla vyloženě špatná auta… ale taky nebyla nijak zvlášť dobrá ani výrazná. První pokusy Renaultu o SUV tedy nedopadly zvlášť úspěšně, proto tento třetí vzali extra vážně…

Poučeni předchozími nezdary se rozhodli smíchat dva osvědčené recepty – prověřenou techniku Qashqaie, nejprodávanějšího SUV v Evropě, a přitažlivý design Captura, nejprodávanějšího městského crossoveru. A to by bylo, aby konečně nepřišel úspěch! Přivítejte tedy Kadjar, pohledné auto s podivným názvem, které má vystoupit z mdlého stínu svých předchůdců a urvat si svůj díl na rychle rostoucím trhu crossoverů.

První dojmy jsou velmi pozitivní, na Kadjara se pěkně kouká zvenku i zevnitř. Pravda, interiér má docela jednoduchý design a s barevnými náladami tu taky nikdo moc neexperimentoval, ale ergonomie i kvalita materiálů a sestavení je v pořádku. Příjemně funguje displej v přístrojové kapličce nahrazující klasické analogové budíky, přehledný a snadno ovládatelný je také infotainment se 7palcovým dotykovým displejem a navigací TomTom. I když na pohled interiér Kadjaru působí trochu fádně, je pořád mnohem zajímavější a přitažlivější než kabina Qashqaie.

Tím tedy Renault napravil jeden nedostatek svého japonského staršího bráchy, ten druhý pomáhá odstranit o 69 mm větší délka Kadjaru. Těch sedm centimetrů navíc se totiž přetavilo do většího prostoru pro nohy na zadních sedačkách (pohodlně se usadí i vzrostlý dospělý) a objemu kufru (o 71 litrů). Pokud nevozíte tři kočárky nebo nepotřebujete do kufru poskládat větroně, měl by vám prostor v Kadjaru bohatě stačit.

  

Naopak silný byl Qashqai odjakživa na silnici – jeho podvozek dokázal dokonale skloubit pohodlnou poddajnost s jízdní stabilitou v zatáčkách. Kadjar si také nechá líbit i hodně svižnou jízdu, ale pro skutečné majitele bude důležitější, že za všech podmínek (díky čtyřkolce) jezdí jistě a komfortně zcela bez nebezpečných vrtochů. Řízení s řazením jsou – stejně jako u Qashqaie – docela jalové, ale na druhou stranu nijak neotravují a nekazí pohodu za volantem.

Nejsložitější situaci vám tedy Kadjar připraví před koupí složitým výběrem vhodné verze. Turbodiesel 1,6 se 130 koni a čtyřkolkou je tou nejdražší a také nejlepší verzí, je dost kultivovaný, má spoustu snadno dostupného zátahu (320 Nm) a díky pohonu 4x4 (za příplatek 50 tisíc) je připravený na každou situaci (s terénem drsnějším než kamenitá polňačka nebo mokrá louka ale nepočítejte, klasika).

  

Jenže o 40 tisíc levnější turbodieselová patnáctistovka není o mnoho slabší (110 k a 260 Nm), bude ještě o půllitřík úspornější (v reálu kolem 5,5 litru na sto místo 6 u silnější verze) a můžete ji mít v kombinaci se skvělým dvouspojkovým automatem (za 45 tisíc). Anebo sáhněte po tiché a točivé turbobenzinové dvanáctistovce (130 koní a 205 Nm) a dalších ušetřených 55 tisíc projezděte, při spotřebě do sedmi litrů na sto vám to zabere hodnou chvíli…

To je však jediný bolehlav, který vám Kadjar připraví, jinak bude soužití s ním bezproblémové. Japonská technika zaručuje, že bude dobře a dlouho jezdit, francouzský šarm mu dodává na atraktivitě a hlavně na rozdíl od svých předchůdců má konečně přitažlivý design a náznak charakteru, který by mohl zákazníky chytit za srdce místo nudného apelu na rozum. My mu alespoň držíme palce, protože tohle auto je tak povedené, že si úspěch zaslouží.

Foto: Jan Svoboda

 

Technické parametry vozidla Renault Kadjar 1,6 dCi 4x4:

Základní cena vozu

634 900 Kč

Motor

řadový čtyřválec, turbodiesel

Uložení motoru

vpředu napříč

Objem

1 598 cm3

Výkon

96 kW (130 koní) při 4 000 ot./min.

Točivý moment

320 Nm při 1 750 ot./min.

Hmotnost

1 611 kg

Výkon/hmotnost

80 koní/t

Zrychlení 0−100 km/h

10,5 s

Max. rychlost  

190 km/h

Převodovka

manuální, 6 rychlostí

Poháněná kola

všechna čtyři

Spotřeba ve městě

5,5 l/100 km

Spotřeba mimo město 

4,6 l/100 km

Spotřeba kombinovaná

4,9 l/100 km

Objem palivové nádrže

65 l

Zavěšení přední nápravy

McPherson

Zavěšení zadní nápravy

víceprvkové zavěšení

Rozměr pneumatik

215/60 R17

Délka

4 449 mm

Šířka

1 840 mm

Výška

1 607 mm

Rozvor náprav

2 646 mm

Objem zavazadlového prostoru 

472 l

Potěšilo nás: Zklamalo nás:
+ Přitažlivý design – Trochu fádní interiér  
+ Kvalitní technika  
+ Skvěle jezdí  
+ Prostorný, praktický, uživatelsky přátelský  

 

Renault Kadjar 4x4

1,6 dCi (130 koní)

Hyundai Tucson 4x4

2,0 CRDi (136 koní)

Nissan Qashqai 4x4

1,6 dCi (130 koní)

Škoda Yeti 4x4

2,0 TDI (110 koní) 

0-100 10,5 s

4,9 l/100km

kufr: 472 l

0-100 10,9 s

5,2 l/100km

kufr: 513 l

0-100 10,5 s

4,9 l/100km

kufr: 401 l

0-100 12,2 s

5,3 l/100km

kufr: 415 l

cena: 634 900 Kč

cena: 699 900 Kč

cena: 619 600 Kč

cena: 546 900 Kč

Galerie

Komentáře