foto Driversweb.cz

Peugeot 508 GT – první jízda, české ceny

Datum článku: 17.2.2011 | Autor textu: Matěj Slepička

Mluví se o designu, o kvalitě, o technologiích, o prostoru a komfortu pro zadní cestující, o efektivitě a v neposlední řadě také o dynamice jízdy. Tak jsme si na novorozence posvítili...

Vezměme odpovědi pěkně v pořadí otázek. Peugeot 508 tak trochu odkazuje na nový designový směr značky, který nejvíce určuje přední část inspirovaná konceptem SR1. Oproti svému předchůdci Peugeotu 407 má nový model vyváženější proporce. Má kratší přední převis, delší zadní převis a delší rozvor. I když se křivky vozu až nápadně podobají Passatu, design je svěží a nekonfekční.

Dojem z kvality zpracování auta je skutečně na vysoké úrovni, když si ale budeme chtít hrát na šťouraly, najdeme přihrádku před voličem převodovky, jejíž mechanismus otevírání působí chatrně, v jednom z vozů dokonce odmítal pracovat a plasty okolo spínací skříňky na klíček, kterou mají jen low-end vozy, působí tak trochu okousaně. Fakt je ale ten, že podobné prohřešky umí i Škodovka, Volkswagen nebo Ford.

Motor e-HDI se systémem stop/start, bezklíčový vstup, LED světla a head-up displej, to jsou zajímavé novinky pro Peugeot, ale jistě jste už o všech slyšeli. Bylo nám trochu poodhaleno, že se dočkáme hybridní verze s elektromotorem a pohonem všech kol. Takže nové technologie nakonec přeci jen budou.

Pasažéři vzadu mají k dispozici dvě zóny klimatizace, dohromady v autě najdete čtyři zóny. Prostor vzadu i vpředu je po všech stránkách velkorysý, 508 tedy netrpí stísněným prostorem pro nohy jako 407.

V nabídce motorů najdete dva benziny a pět naftových motorů. Nejúspornější je motor e-HDI s technologií stop/start a spotřebou 4,4 l/100 km a nejvýkonnější variantou je GT s naftovou 2,2, výkonem 204 koní a spotřebou 5,7 l/100 km. V nabídce jsou i dva povedené benziny 1,6 VTi a 1,6 THP, ale ty si prý koupí jen 10 % zákazníků.

Po usednutí do 508 je nutné projít si ceremoniálem výjimečnosti v podobě startovacího tlačítka a tlačítka ruční brzdy vlevo od volantu. Vyzkoušeli jsme verzi GT s motorem 2,2 HDI a verzi s motorem 1,6 THP. Oba motory mají velmi pohodový a tichý projev. Svižnější tempo 508 zvládá nečekaně obratně, dokonce je taková jízda i emočně uspokojivá, a to je co říct.

Překvapivě se nám podařilo dosáhnout nižší spotřeby paliva na stejném úseku u benzinu, a to 6,2 l/100 km, u nafty 6,8 l/100 km. Také dynamikou jsou tyto motory velmi podobné. Vhodnější se nám ale přecijen zdála nafta, která s autem neměla tolik práce a s automatem vytvářela větší pohodu na palubě.

508 startuje na zaváděcí ceně 508 000 Kč ve verzi 1,6 VTI (120 koní) a pro firemní klientelu je k dispozici také symbolická částka 508 Kč denní splátky za tzv. full service. Peugeot ale předpokládá největší prodeje verze 508 SW 2,0 HDI Active za cenu 654 900 Kč. 

Peugeot 508
Peugeot 508 SW

Technické parametry vozidla Peugeot 508 GT 2,2 HDI 204k FAP AUT6:

Stav vozu/rok výroby

nový/2010

Stav tachometru

500 km

Cena testovaného vozu

904 900 Kč

Hmotnost

1 540 kg

Motor

řadový

Plnění motoru

turbodmychadlo

Uložení motoru

vpředu napříč

Počet válců

4

Počet ventilů

16

Palivo

nafta

Objem

2 179

Výkon

150 kW (204 koní) při 3 500 ot./min.

Výkon/hmotnost

132 koní/t

Točivý moment

450 Nm při 2 000 - 2 750 ot./min.

Zrychlení 0−100 

8,2 s

Max. rychlost  

234 km/h

Počet rychlostí 

6

Převodovka

automatická

Poháněná kola

přední

Spotřeba kombinovaná

5,7 l/100 km

Spotřeba ve městě

8,0 l/100 km

Spotřeba mimo město

4,4 l/100 km

Objem palivové nádrže

72 l

Zavěšení přední nápravy

Pseudo McPherson

Zavěšení zadní nápravy

Dvojité trojúhelníkové zavěšení s oddělenou těhlicí 

Rozměr pneumatik

235/40 R19

Délka

4 792 mm

Šířka

1 853 mm

Výška

1 456 mm

Rozvor náprav

2 817 mm

Objem zavazadlového prostoru

503 l

Galerie

Komentáře