foto Driversweb.cz

Peugeot 5008 2,0 HDi AUT6 – výhodná koupě

Datum článku: 29.5.2014 | Autor textu: Martin Jánský

Střední rodinný autobus dostal svěží novou tvář, pár šikovných prvků výbavy navíc a hlavně těžko odolatelnou cenovku. Měli byste ho chtít?

Ve stejné chvíli jako Peugeot 3008 (redakční test ZDE) prošlo lehkým faceliftem i větší čistokrevné MPV 5008. Ne náhodou naprosto stejně laděným a obdobně rozsáhlým. Nová příď a světla s LED přinesla pohlednější exteriér, interiér oživil nový dekor palubní desky a barevný head-up displej, výbavu obohatila parkovací kamera nebo sledování vzdálenosti vozu před vámi s upozorněním na hrozící srážku. Skutečně decentní.

Jenže podobně jako menší 3008 ani 5008 žádný větší omlazovací zásah nepotřeboval. Rodiny s dětmi dokážou ocenit jeho vzdušnou prostornost a jednoduše využitelnou variabilitu interiéru. Detaily jako vyklápěcí stolky pro posádku ve druhé řadě nebo druhé vnitřní zrcátko, abyste mohli dění za sebou z předních sedaček bedlivě sledovat, jsou příjemným bonusem. Pokud si objednáte třetí řadu sedadel, vězte, že manipulaci s nimi zvládnete snadno a přístup na ně není o mnoho komplikovanější, ale berte je skutečně spíš jen jako nouzové na krátké přejezdy pro děti.

Se 163koňovým dvoulitrovým turbodieselem se ale dálek rozhodně bát nemusíte, a to ani při plně obsazeném autě. Jeho 340 Nm zajistí, že nikdy nebudete za loudu, aniž byste museli plynový pedál drtit do podlahy. Díky tomu není problém vejít se i při nešetrné jízdě do osmi litrů na sto, s trochou rozumu to snadno můžete stáhnout pod sedm.

Silnému motoru zdatně sekunduje sebejistý podvozek, který je překvapivě tužší, než by člověk u MPV čekal (zvlášť ve srovnání s měkčí 3008). Rodina by jistě ocenila trochu víc houpavějšího pohodlí, ale ani tohle nastavení není nekomfortní, a navíc se můžete občas vrhnout do zatáčky trochu odvážněji, aniž byste se museli bát, že svůj soukromý minibus pošlete přes boudu.

  

Tenhle nejsilnější motor je v nabídce pouze s automatem, ale neděste se, nejde o trhavý a váhavý robotizovaný manuál (ten dostanete k 1,6 HDi). Tenhle má klasický měnič, a i když nepůsobí svými šesti rychlostmi a váhavějším řazením nejmoderněji, pořád je bez problémů použitelný.

Díky němu budete mít vždycky volnou ruku, abyste mohli vlepit pohlavek zlobivým dětem na zadních sedačkách. Až na to, že na ně nejspíš nedosáhnete, takže můžete pohlavkovat aspoň manželku na sedadle spolujezdce. Ona už bude vědět, za co.

Pokud jsou však vaše manželka i děti hodné, nechte si verzi s automatem ujít a pořiďte si raději rychlejší (5 km/h na maximálce a 0,5 sekundy na stovce), úspornější (o litr na sto) a hlavně o 30 tisíc levnější 150koňovou verzi 2,0 HDi s manuálem.

Faceliftovaná 5008 udělala malý, ale pohledný a užitečný krok vpřed k ještě větší přitažlivosti. Má však jeden vážný problém a tím je nové Grand C4 Picasso sesterského Citroënu, které působí svěžeji, moderněji, promyšleněji a lákavěji. Co je nejdůležitější, C4 Picasso je díky pohledněji navrženému interiéru osobnější a přátelštější – 5008 pochází z doby, kdy se Peugeot zhlédl ve strohém německém designu. A vaší rodině by se v kanceláři taky asi nijak zvlášť nelíbilo.

Nicméně ve srovnání s C4 i všemi ostatními soupeři má teď 5008 hodně, HODNĚ lákavé akční ceny – můžete ho sehnat o několik desítek tisíc levněji, což už je pořádný důvod k zamyšlení a přemlouvání dětí, aby si z toho tmavého interiéru nic nedělaly. Není to totiž tak zásadní problém, abyste 5008 zatratili, a žádné jiné větší chyby nemá. Pokud hledáte praktické rodinné auto za rozumnou cenu a Peugeot 5008 vám padl do oka, neuděláte chybu, když si ho pořídíte.

Foto: Jan Svoboda

 

Technické parametry vozidla Peugeot 5008 2,0 HDi AUT6:

Cena vozu

535 000 Kč

Hmotnost

1 821 kg

Motor

řadový

Plnění motoru

turbo

Uložení motoru

vpředu napříč

Počet válců

4

Počet ventilů

16

Palivo

nafta

Objem

1 997 cm3

Výkon

163 koní (120 kW) při 3 750 ot./min.

Výkon/hmotnost

89 koní/t

Točivý moment

340 Nm při 2 000 ot./min.

Zrychlení 0−100 

10,5 s

Max. rychlost  

190 km/h

Počet rychlostí 

6

Převodovka

automatická

Poháněná kola

přední

Spotřeba ve městě

7,9 l/100 km

Spotřeba mimo město

5,6 l/100 km

Spotřeba kombinovaná

6,4 l/100 km

Objem palivové nádrže

60 l

Zavěšení přední nápravy

McPherson

Zavěšení zadní nápravy

vlečená ramena s torzní tyčí

Rozměr pneumatik

215/50 R17

Délka

4 529 mm

Šířka

1 837 mm

Výška

1 647 mm

Rozvor náprav

2 727 mm

Objem zavazadlového prostoru

579 - 678 l

 

 

Potěšilo nás: Naštvalo nás:
+ Extrémně lákavá cenovka – Tmavý interiér
+ Dostatek prostoru – Tužší podvozek
+ Kombinace motor + převodovka    – Je to nudný patron...   
+ Snadno se řídí  

 

Peugeot 5008

2,0 HDi AUT6 (163 k)

Citroën Grand C4 Picasso

2,0 HDi AUT6 (150 k)

Volkswagen Touran

2,0 TDI DSG (140 k)

Ford S-Max

2,0 TDCi Powershift (140 k)

0-100 10,5 s

190 km/h

6,4 l/100km

0-100 10,2 s

207 km/h

4,6 l/100km

0-100 9,9 s

199 km/h

5,7 l/100km

0-100 10,9 s

193 km/h

5,7 l/100km

cena: 535 000 Kč

(Akční cena)

cena: 645 900 Kč

(Akční cena)

cena:  667 900 Kč

cena: 787 990 Kč

Galerie

Komentáře