Datum článku: 29.5.2014 | Autor textu: Martin Jánský
Střední rodinný autobus dostal svěží novou tvář, pár šikovných prvků výbavy navíc a hlavně těžko odolatelnou cenovku. Měli byste ho chtít?
Ve stejné chvíli jako Peugeot 3008 (redakční test ZDE) prošlo lehkým faceliftem i větší čistokrevné MPV 5008. Ne náhodou naprosto stejně laděným a obdobně rozsáhlým. Nová příď a světla s LED přinesla pohlednější exteriér, interiér oživil nový dekor palubní desky a barevný head-up displej, výbavu obohatila parkovací kamera nebo sledování vzdálenosti vozu před vámi s upozorněním na hrozící srážku. Skutečně decentní.
Jenže podobně jako menší 3008 ani 5008 žádný větší omlazovací zásah nepotřeboval. Rodiny s dětmi dokážou ocenit jeho vzdušnou prostornost a jednoduše využitelnou variabilitu interiéru. Detaily jako vyklápěcí stolky pro posádku ve druhé řadě nebo druhé vnitřní zrcátko, abyste mohli dění za sebou z předních sedaček bedlivě sledovat, jsou příjemným bonusem. Pokud si objednáte třetí řadu sedadel, vězte, že manipulaci s nimi zvládnete snadno a přístup na ně není o mnoho komplikovanější, ale berte je skutečně spíš jen jako nouzové na krátké přejezdy pro děti.
Se 163koňovým dvoulitrovým turbodieselem se ale dálek rozhodně bát nemusíte, a to ani při plně obsazeném autě. Jeho 340 Nm zajistí, že nikdy nebudete za loudu, aniž byste museli plynový pedál drtit do podlahy. Díky tomu není problém vejít se i při nešetrné jízdě do osmi litrů na sto, s trochou rozumu to snadno můžete stáhnout pod sedm.
Silnému motoru zdatně sekunduje sebejistý podvozek, který je překvapivě tužší, než by člověk u MPV čekal (zvlášť ve srovnání s měkčí 3008). Rodina by jistě ocenila trochu víc houpavějšího pohodlí, ale ani tohle nastavení není nekomfortní, a navíc se můžete občas vrhnout do zatáčky trochu odvážněji, aniž byste se museli bát, že svůj soukromý minibus pošlete přes boudu.
Tenhle nejsilnější motor je v nabídce pouze s automatem, ale neděste se, nejde o trhavý a váhavý robotizovaný manuál (ten dostanete k 1,6 HDi). Tenhle má klasický měnič, a i když nepůsobí svými šesti rychlostmi a váhavějším řazením nejmoderněji, pořád je bez problémů použitelný.
Díky němu budete mít vždycky volnou ruku, abyste mohli vlepit pohlavek zlobivým dětem na zadních sedačkách. Až na to, že na ně nejspíš nedosáhnete, takže můžete pohlavkovat aspoň manželku na sedadle spolujezdce. Ona už bude vědět, za co.
Pokud jsou však vaše manželka i děti hodné, nechte si verzi s automatem ujít a pořiďte si raději rychlejší (5 km/h na maximálce a 0,5 sekundy na stovce), úspornější (o litr na sto) a hlavně o 30 tisíc levnější 150koňovou verzi 2,0 HDi s manuálem.
Faceliftovaná 5008 udělala malý, ale pohledný a užitečný krok vpřed k ještě větší přitažlivosti. Má však jeden vážný problém a tím je nové Grand C4 Picasso sesterského Citroënu, které působí svěžeji, moderněji, promyšleněji a lákavěji. Co je nejdůležitější, C4 Picasso je díky pohledněji navrženému interiéru osobnější a přátelštější – 5008 pochází z doby, kdy se Peugeot zhlédl ve strohém německém designu. A vaší rodině by se v kanceláři taky asi nijak zvlášť nelíbilo.
Nicméně ve srovnání s C4 i všemi ostatními soupeři má teď 5008 hodně, HODNĚ lákavé akční ceny – můžete ho sehnat o několik desítek tisíc levněji, což už je pořádný důvod k zamyšlení a přemlouvání dětí, aby si z toho tmavého interiéru nic nedělaly. Není to totiž tak zásadní problém, abyste 5008 zatratili, a žádné jiné větší chyby nemá. Pokud hledáte praktické rodinné auto za rozumnou cenu a Peugeot 5008 vám padl do oka, neuděláte chybu, když si ho pořídíte.
Foto: Jan Svoboda
Technické parametry vozidla Peugeot 5008 2,0 HDi AUT6:
Cena vozu |
|
Hmotnost |
1 821 kg |
Motor |
řadový |
Plnění motoru |
turbo |
Uložení motoru |
vpředu napříč |
Počet válců |
4 |
Počet ventilů |
16 |
Palivo |
nafta |
Objem |
1 997 cm3 |
Výkon |
163 koní (120 kW) při 3 750 ot./min. |
Výkon/hmotnost |
89 koní/t |
Točivý moment |
340 Nm při 2 000 ot./min. |
Zrychlení 0−100 |
10,5 s |
Max. rychlost |
190 km/h |
Počet rychlostí |
6 |
Převodovka |
automatická |
Poháněná kola |
přední |
Spotřeba ve městě |
7,9 l/100 km |
Spotřeba mimo město |
5,6 l/100 km |
Spotřeba kombinovaná |
6,4 l/100 km |
Objem palivové nádrže |
60 l |
Zavěšení přední nápravy |
McPherson |
Zavěšení zadní nápravy |
vlečená ramena s torzní tyčí |
Rozměr pneumatik |
215/50 R17 |
Délka |
4 529 mm |
Šířka |
1 837 mm |
Výška |
1 647 mm |
Rozvor náprav |
2 727 mm |
Objem zavazadlového prostoru |
579 - 678 l |
Potěšilo nás: | Naštvalo nás: |
+ Extrémně lákavá cenovka | – Tmavý interiér |
+ Dostatek prostoru | – Tužší podvozek |
+ Kombinace motor + převodovka | – Je to nudný patron... |
+ Snadno se řídí |
2,0 HDi AUT6 (163 k) |
Citroën Grand C4 Picasso 2,0 HDi AUT6 (150 k) |
Volkswagen Touran 2,0 TDI DSG (140 k) |
Ford S-Max 2,0 TDCi Powershift (140 k) |
0-100 10,5 s 190 km/h 6,4 l/100km |
0-100 10,2 s 207 km/h 4,6 l/100km |
0-100 9,9 s 199 km/h 5,7 l/100km |
0-100 10,9 s 193 km/h 5,7 l/100km |
![]() |
|
![]() |
|
cena: 535 000 Kč (Akční cena) |
cena: 645 900 Kč (Akční cena) |
cena: 667 900 Kč |
cena: 787 990 Kč |