foto Driversweb.cz

Peugeot 308 GT THP205 – nenápadná rychlost

Datum článku: 1.4.2016 | Autor textu: Matěj Slepička | Autor fotografií: Jiří Čermák

205 benzinových koní, 5,6l/100km, to nezní špatně, ne? Peugeot se tváří, jakoby byla vysoká spotřeba hothatchů minulostí.

Spáči – nenápadná auta, která dokáží s pomocí skryté síly drtivého zrychlení naservírovat spravedlnost všem hanebným dopravním agresorům. Představte si Clarka Kenta připraveného kdykoliv shodit nenápadný oblek a v modro-červeném převleku vyrazit jako Superman spráskat padouchy. Stejně tak tato snadno přehlédnutelná auta přirozeně splynou s okolní dopravou, ale přitom jsou připravená překvapit zničujícím zrychlením kohokoliv, kdo hodlá blokovat předjíždění, kdo nechce uvolnit místo pro přejetí z pruhu do pruhu nebo kohokoliv, kdo raději bude levopružit, než by se nechal předjet něčím z neprémiového segmentu. Školení bezohledných, hloupých a arogantních řidičů může začít…

  

A Peugeot 308 GT je pro takové školení jako dělaný. Zvenku si ho snadno spletete s dieselem z firemní flotily, protože přítomnost stáda solidních 205 koní pod kapotou nemá potřebu troubit na všechny strany, vlastně se odlišuje jen pár znáčky GT, koncovkami výfuku a 18“ litými koly – nic z toho ale není tak výrazné, aby to upoutalo pozornost.

Vizuální sportovnost 308 GT není řvavá jako u zastrašujících hot hatchů, protože se nevnucuje ani za volantem. Má pohodlné sedačky, ani na horším asfaltu z vás nevyklepe duši a silnějšího motoru si všimnete jen díky tomu, jak snadno se vám předjíždí nebo vklouzává do dopravy z připojovacích pruhů. Na benzince pořád budete obdivovat šestilitrovou spotřebu.

To však neznamená, že by GT bylo krotké jako beránek na rohypnolu. Vedle talentu pro šetrné ploužení nad volnoběhem má 1,6 THP i dost chuti hnát se do otáček za gradujícím výkonem. Dost síly už má v nízkých otáčkách, ale to nejlepší ze sebe vydá v poslední třetině otáčkoměru – je to tak strhující, že vás často zastaví až omezovač otáček v 6750.

Tenhle motor už známe třeba z RCZ, v této instalaci má ale potlačený zvuk sání, který nahradilo syntetické bručení z reproduktoru. Ani podvozek není nijak hardcorový, ale v zatáčce se o něj nemusíte bát pořádně opřít. Dočkáte se spousty přesvědčivého gripu a poslušného držení stopy. K pocitu hbité obratnosti přispívá i malý volant, GT nadšeně reaguje i na ty nejmenší pohyby zápěstím a ochotně se vrhá k apexům.

308 GT samozřejmě není auto, se kterým byste lámali rekordy na okruzích nebo hoblovali okresky s šíleným úšklebkem na tváři, ale když najdete ten správný kus silnice, rozhodně vám dovolí si je pořádně užít a svými schopnostmi a rychlostí vám vytáhne koutky úst pěkně nahoru – třeba když jsme se na šumavských silničkách honili s Mondeem ST220. Na ty nejostřejší hot hatche pochopitelně nemá (skutečnou rychlostí ani ostrostí v chování), ale on se o to ani nesnaží. Je to prostě 308 GTi, bez toho „i“. Pohodlný, rychlý, neobtěžující – přesně to správné auto na 90 % času, který běžně trávíte za volantem.

Proto si ho můžete objednat i jako kombi – ten dlouhý zadek s obrovským kufrem přináší do jízdy ještě trochu vyváženosti a hravosti, ale také nejistoty na špatném povrchu. Nebo ve verzi s dieselem (180 koní a 400 Nm) a automatem. Naftou srazíte spotřebu na 4 l/100km a s automatem přidáte ještě kus komfortu navíc, ale pochopitelně přijdete o značnou část hravé zábavy.

Vedle koncernových ostrých hatchbacků to má 308 GT těžké. Benzinové variantě chybí na stejnou dynamiku především znatelných 65 Nm a poddajnější podvozek. Pokud se vám ale líbí moderní interier a nenápadnost Peugeotu 308, zkuste se na cenu pozeptat i u dealera, oni určitě rádi něco vymyslí a GT najednou začne dávat smysl.

Foto: Jiří Čermák | text: Matěj Slepička

 

Technické parametry vozidla Peugeot 308 GT 1,6 THP:

Základní cena vozu

637 500 Kč

Motor

řadový čtyřválec, turbo

Uložení motoru

vpředu napříč

Objem

1 598 cm3

Výkon

151 kW (205 koní) při 6 000 ot./min.

Točivý moment

285 Nm při 1 750 ot./min.

Hmotnost

1 415 kg

Výkon/hmotnost

144 koní/t

Zrychlení 0−100 km/h

7,5 s

Max. rychlost  

235 km/h

Převodovka

manuální, 6 rychlostí

Poháněná kola

přední

Spotřeba ve městě

7,4 l/100 km

Spotřeba mimo město 

4,6 l/100 km

Spotřeba kombinovaná

5,6 l/100 km

Objem palivové nádrže

53 l

Zavěšení přední nápravy

McPherson

Zavěšení zadní nápravy

vlečená ramena s torzní příčkou

Rozměr pneumatik

225/40 R18

Délka

4 253 mm

Šířka

1 804 mm

Výška

1 472 mm

Rozvor náprav

2 620 mm

Objem zavazadlového prostoru

420 l

 

 

Potěšilo nás: Zklamalo nás:
+ Nenápadnost – Na nerovnostoch ztrácí jistotu
+ Šťavnatý projev motoru – Na RS a GTI mu chybí 65Nm
+ Nízká spotřeba  
+ Obrovský kufr verze SW  
+ Možnost nafty a automatu  

 

Peugeot 308 GT

1,6 THP (205 koní)

Ford Focus ST

2,0 EcoBoost (250 koní)

Škoda Octavia RS

2,0 TSI (220 koní) 

VW Golf GTI

2,0 TSI (220 koní)

0-100 7,5 s

235 km/h

5,6 l/100km

0-100 6,5 s

248 km/h

6,8 l/100km

0-100 6,8 s

248 km/h

6,2 l/100km

0-100 6,5 s

246 km/h

6,0 l/100km

cena: 637 500 Kč cena: 705 990 Kč

cena: 658 900 Kč

cena: 655 900 Kč

Galerie

Komentáře