foto Driversweb.cz

Peugeot 301 1,6 BlueHDi – porce elegance navíc

Datum článku: 9.10.2017 | Autor textu: Matěj Slepička | Autor fotografií: Jiří Čermák

Levný velký sedan Peugeotu prošel faceliftem, který mu přinesl více elegantního šmrncu a více moderní výbavy – přiblížil se tentokrát evropským zvykům dostatečně?

Říkám vám, že šetřit se musí umět – koupit si tedy poctivý rodinný sedan za peníze, které by normálně stála malá městská taška, mi přijde jako geniální nápad. Peugeot 301 totiž rozhodně není žádné tintíko, dozadu se pohodlně usadí i dospělý člověk a kufr má 506 litrů, s faceliftem navíc vypadá honosněji a má spoustu cool výbavy navíc. Vypadá to, že za tyhle peníze ta nabídka nemá chybu. Nebo snad nějakou přeci jen má?

Nabízí se varianta ušetřit ještě podstatněji s testovaným  dieselem 1.6 HDI (100koní, 254 Nm), který jezdí o dva litry úsporněji než benzinové motory, jeho odhlučnění nicméně nepatří k nejlepším a trápí ho dlouhé a neprakticky rozložené kvalty. Hlavně je však o 39 tisíc korun dražší než atmosférická benzinová 1.6 VTi (115koní, 150Nm), která pro tohle auto stále dává nejvíce smyslu. Opravdu základním motorem je pak tříválcový benzin 1.2 PureTec (82koní, 112 Nm) – to je ale už vyloženě podmírák.

Stejně jako s výběrem motoru musí být člověk opatrný i s volbou výbavy – spousta lákavých prvků totiž nefunguje tak dobře, aby za ně mělo smysl připlácet. Třeba vyhřívání sedaček má jen jednu polohu, takže vás buď připaluje jako plameny pekelné, nebo dělá, že tam vůbec není. Také digitální klimatizace zní lákavě, ale vlastně jde jen o digitální obrazovku manuální klimatizace, nejde u ní nastavit teplota ve stupních ani automatická funkce. 

Všechno v tomhle autě prostě působí trochu ošizeně – od plastů v interiéru přes pouze výškově nastavitelný volant, ovladače oken na středovém tunelu místo ve dveřích, držák nápojů, kde si budete cvrnkat do kafe při každém druhém přeřazení až po víko kufru s rozměrnými půlkruhovými panty otevírání a navíc bez madla nebo tlačítka pro otevření (musíte použít tlačítko u řidiče nebo na klíči). Drobnosti, ale otravné.

Mechanicky je však 301 naprosto v pořádku – ovládání auta nijak neotravuje, zátah turbodieselu je při hmotnosti směšných 1165 kilo více než dostatečný a podvozek? Ten je vážně perfektní. Je nastavený pro východní trhy s rozbitými silnicemi, proto má slušnou světlou výšku a hlavně pohodlné nastavení. Snadno polkne všechny výtluky a zhoupne se přes hrboly tiše i v rychlostech, ve kterých slýcháváme i v prémiových autech tupé rány. Peugeot 301 navíc ani při svižné jízdě neztrácí jistotu a balanc.  Technici, kteří tohle auto ladili, by se měli podívat i na zbytek modelové řady Peugeotu.

  

To znamená, že základ modelu 301 je stále v pořádku, opatrní ale buďte až při jeho šperkování – ne všechno totiž stojí za ten příplatek, i když se může zdát lákavě nízký. S rostoucí cenou se navíc dostáváte do teritoria podobně velké a mnohem talentovanější konkurence. Jak říkám, šetřit se prostě musí umět.

Foto: Jiří Čermák

 

Potěšilo nás: Zklamalo nás:
+ Skvělý podvozek – Zhoršený posez (absence podélného nastavení volantu)   
+ Prostorný interiér – Digitální klimatizace bez funkce "auto"
+ Vypadá vážně elegantněji    – Pouze jednopolohové vyhřívání sedadel
+ Dotykové audio s CarPlay  
+ Nízká spotřeba  

 

Technické parametry vozidla Peugeot 301 1,6 BlueHDi MAN5:

Základní cena vozu

340 000 Kč

Motor

řadový čtyřválec, turbodiesel

Uložení motoru

vpředu napříč

Objem

1 560 cm3

Výkon

73 kW (100 koní) při 3 750 ot./min.  

Točivý moment

254 Nm při 1 750 ot./min.

Hmotnost

1 165 kg

Výkon/hmotnost

85 koní/t

Zrychlení 0−100 km/h

10,8 s

Max. rychlost  

183 km/h

Převodovka

manuální, 5 rychlostí  

Poháněná kola

přední

Spotřeba kombinovaná

3,8 l/100 km

Objem palivové nádrže

48 l

Zavěšení přední nápravy

McPherson

Zavěšení zadní nápravy

vlečená ramena

Rozměr pneumatik

185/65 R15

Délka

4 445 mm

Šířka

1 748 mm

Výška

1 477 mm

Rozvor náprav

2 652 mm

Objem zavazadlového prostoru 

506 l

 

Galerie

Komentáře