foto Driversweb.cz

Peugeot 208 1,2 PureTech – fešák s překvapením

Datum článku: 2.12.2015 | Autor textu: Martin Jánský

Myslíte si, že nemůžete mít výkonný a zároveň úsporný motor za „lidské“ peníze? Mýlíte se, tenhle malý Peugeot má pod kapotou skutečný klenot!

Rád bych doporučil všem zarytým odpůrcům downsizingu, aby se zastavili u Peugeotu a svezli se s oturbenou tříválcovou dvanáctistovkou PureTech. Ta totiž funguje naprosto ukázkově – při běžné jízdě v nízkých otáčkách je neslyšná, jemná a z nádrže usrkává necelých pět litrů na sto, když ale máte náladu, nadšeně se žene do otáček za radostného vrčení. Navíc máte již od 1500 otáček k dispozici plných 205 Nm zátahu, takže v žádné chvíli nejste za loudu. Kam se hrabou atmosféry! Není divu, že se tahle pohonná jednotka stala Motorem roku…

Naštěstí to není jediná dobrá věc na Peugeotu 208. Stačí se na něj podívat, tohle je jasný vítěz soutěže krásy v poněkud nudné třídě supermini. Ženy si ho objednají v perleťovém laku s chromovými prvky, aby vypadal jako šperk na čtyřech kolech, muži ho zase mohou mít v matné černé s kontrastními detaily, aby vypadal trochu drsněji, zkrátka každý si najde to své.

Radost pohledět je i na interiér mírně nevšední koncepce (která se pro Peugeoty stává standardem) s budíky až nad drobným volantem a ovládáním klimatizace, rádia, navigace a dalších systémů sdruženým na dotykovém displeji na středové konzole. Řidičská pozice je mírně kompromisní – hodně záleží na vaší výšce a tělesných proporcích, jak se za volant poskládáte – a na logickou strukturu menu infotainmentu si budete chvilku zvykat, ale ve finále se s obojím docela snadno žije a ta čistota a přehlednost uspořádání palubní desky je prostě osvěžující.

To platí i pro ovládání auta, které bylo navržené tak, aby bylo snadné a uživatelsky přátelské. Malý volant s rychlým převodem usnadňuje manévrování a spolu se skvělým výhledem z auta a rohy, na které si můžete ze sedačky skoro i sáhnout (nemluvě o parkovacích senzorech a kameře v nabídce příplatkové výbavy), nebudete mít problém ani při parkování – a kdyby přeci jen, máte tu ještě samočinného parkovacího asistenta!

  

Klikací řazení s lehkou spojkou potěší jemnou ženskou ručku a nožku, brzdy s ostrým nástupem zase ty méně pozorné, kterým bude krýt záda nový systém nouzového brzdění, který funguje bezchybně, jak jsme již vyzkoušeli ZDE. Podvozek je naladěný do pohodlí, všechny hrboly a výmoly přeměňuje na ladné zhoupnutí. Proto se pochopitelně i trochu naklání, ale nikdy to nepřejde do nepříjemného kymácení a nikdy neztratí stabilitu.

Samozřejmě by se na to dalo dívat i z druhé strany. I když má malý turbomotor docela rozvernou náturu, zbytek auta radost za volantem spolehlivě zabíjí: řízení bez zpětné vazby, jedovaté brzdy, řazení bez zpětné vazby a podvozek bez chuti dělat rošťárny nejsou právě typické základy radostné řidičskosti. Nečekejte tedy žádné hot hatchové výkony, řidičské nadšení a úsměv od ucha k uchu, ale 208 to rádi promineme, protože o tom tohle auto prostě není a ani nikdy nemělo být.

Hlavním úkolem Peugeotu 208 je poskytnout komfortní útočiště celé rodině a to splňuje měrou vrchovatou. Je to pohledný, prostorný, bezpečný, dobře vybavený, klidně jezdící a snadno se řídící mrňous, který už těší davy spokojených majitelů a noví každým dnem přibývají. 208 je pro Peugeot prodejní hit a po tomhle svezení se vážně ani trochu nedivíme. Je to prostě přitažlivý a šikovný fešák. Samozřejmě ho můžete mít i s jinými motory (třeba s novým turbodieselem se spotřebou 3,5 l/100 km a emisemi CO2 pouhých 90 g/km), ale byla by chyba nedopřát si ten nejlepší z nich.

Foto: Jan Svoboda

 

Technické parametry vozidla Peugeot 208 1,2 PureTech:

Základní cena vozu

360 700 Kč

Motor

řadový tříválec, turbo

Uložení motoru

vpředu napříč

Objem

1 199 cm3

Výkon

81 kW (110 koní) při 5 500 ot./min.

Točivý moment

205 Nm při 1 500 ot./min.

Hmotnost

1 205 kg

Výkon/hmotnost

91 koní/t

Zrychlení 0−100 km/h

9,6 s

Max. rychlost  

190 km/h

Převodovka

manuální, 5 rychlostí

Poháněná kola

přední

Spotřeba ve městě

5,6 l/100 km

Spotřeba mimo město 

3,8 l/100 km

Spotřeba kombinovaná

4,5 l/100 km

Objem palivové nádrže

50 l

Zavěšení přední nápravy

McPherson

Zavěšení zadní nápravy

vlečená ramena

Rozměr pneumatik

225/35 R19

Délka

3 973 mm

Šířka

1 739 mm

Výška

1 471 mm

Rozvor náprav

2 538 mm

Objem zavazadlového prostoru

285 l

 

 

Potěšilo nás: Zklamalo nás:
+ Styling zvenku i uvnitř – Ergonomické kompromisy   
+ Výkonný i úsporný motor    – Za volantem nepobaví
+ Snadné ovládání  
+ Jisté jízdní vlastnosti  

 

Peugeot 208

1,2 PureTech (110 koní)

Ford Fiesta

1,0 EcoBoost (125 koní)

Opel Corsa

1,0 turbo (115 koní) 

Škoda Fabia

1,2 TSI (110 koní) 

0-100 9,6 s

4,5 l/100km

kufr: 285 l

0-100 9,4 s

4,3 l/100km

kufr: 276 l

0-100 10,3 s

4,9 l/100km

kufr: 285 l

0-100 9,4 s

4,8 l/100km

kufr: 330 l

cena: 360 700 Kč cena: 375 990 Kč

cena: 343 900 Kč

cena: 324 900 Kč

Galerie

Komentáře