foto Driversweb.cz

Pařížský autosalon, část třetí

Datum článku: 8.10.2010 | Autor textu: Ondřej Hejduk

Pro všechny, kteří se nepodívali na letošní automobilovou výstavu v Paříži, přinášíme další výběr těch nejzajímavějších událostí.

Land Rover

Představení nového Range Roveru Evoque je další z významných událostí autosalonu. Vedle třídveřové verze nám automobilka dala k nahlédnutí i pětidveřovou variantu, která má mít premiéru v Los Angeles v listopadu.

Maserati

Maserati odhalilo jediný inovovaný model, nicméně je natolik zajímavý, že stojí za zmínění. Granturismo MC Stradale má ambice se stát nejlehčí, nejvýkonnější a nejrychlejší verzí odvozenou z modelu S, kterou bude italská automobilka sídlící v Modeně vyrábět. Žádné ekologické cvičení se naštěstí konat nebude a Stradale dostane motor V8 o objemu 4,7 litru a konečných 444 koní přenášených robotizovaným manuálem. Nejvyšší rychlost bude atakovat hranici 300 km/h.

Změn se dočká i exteriér. Přední část dostane výraznější gril a agresivnější nárazník, nové odlehčené kola a prahy, které podtrhují sportovní naladění. Zadní část se bude těšit z nového nárazníku a difuzoru ve stylu Ferrari F430 Scuderia. Všechny zmíněné úpravy mají praktický efekt ve snížení aerodynamického odporu a zvýšení přítlaku.

Mazda

Kdo čekal, že se Mazda pochlubí novým koncepčním směrem Shinari, bude zklamán. Bohužel se ho dočkáme až v Ženevě příští rok.

Nissan

Dvě auta si s sebou přivezli pánové z Nissanu. Jedno si již brzy budete moci koupit, a to faceliftované GT-R, druhé totiž nejspíš zůstane jen jako koncept zvaný Townpod.

Porsche

V čele německé automobilky se představil nový ředitel Matthias Müller. Zmínil se o možném návratu do světa formule F1 a uvedl dvě nové 911. Porsche 911 Speedster a Carreru GTS.

Carrera GTS je nástupcem řady 997 a na rozdíl od extrémnějších verzí GT2 a GT3, popřípadě 911 Turbo, si má nová zadokolka zachovat možnost denního použití při současném zvýšeném výkonu a dynamiky jízdy. Zájemci si budou moci vybrat z klasického manuálního šestikvaltu nebo ze sedmirychlostního automatu PDK s pádly pod volantem jako příplatek. Bursíkovce potěší snížené emise C02. Kabina v černém klasickém Porsche provedení má v zásobě alcantarové sedačky, volant, řadicí páku a komu by to přišlo málo, tak i ruční brzdu. Pro „méně majetné“ bude v nabídce i verze bez střechy.

 Více detailů nám sdělí pan August Achleitner:

Saab

Největší novinkou u Saabu nebyla jeho nabídka nových modelů, ale oznámená spolupráce s BMW. Bavorští budou dodávat přeplňované benzinové motory 1,6 do modelů 9-3 a dá se očekávat i v příští generaci 9-5. Tento motor známe z modelu Mini. Co se týče techniky, agregát umí stop/start a rekuperativní systém brzd. Zároveň jsme se dozvěděli o plánovaných hybridních a elektrických čtyřkolkách.

Galerie

Komentáře