foto Driversweb.cz

Pan Lamborghini

Datum článku: 9.11.2010 | Autor textu: Martin Jánský

Jak byste definovali značku Lamborghini? Síla? Sebevědomí? Styl? Tak, a teď si zkuste představit, jak by vypadalo ztělesnění těchto vlastností v mužské podobě. Máte to? Ležérně oblečený italský frajer vcházející do baru se dvěma krásnými holkami po boku a objednávající si Martini? Tímhle popisem jste zatraceně blízko člověku, který automobilku Lamborghini aktuálně spravuje.

Těžko si dovedeme představit vhodnějšího člověka pro tento úkol. Italskou automobilku by měl řídit italský frajer, kterému modelky padají k nohám. Elegán, který dává novou dimenzi spojení slov „dobře padnoucí sako“. Člověk, který má za nehtem malíčku víc stylu než vy v těch nejstylovějších zrcadlovkách s bílými obroučkami za řidítky Vespy. A to dokonce i když je oblečený do teplákové soupravy. Vlastně jediné, co by ho ve stylovosti mohlo trumfnout, jsou dvě Beretty v podpažních pouzdrech.

  

Ale pozor, Stephan Winkelmann není jen reprezentativní loutkou v rukou Audi. Na svůj post má vynikající kvalifikaci a jeho dosavadní kariéra je závratná. Narodil se v roce 1964 v Berlíně (proto to neitalsky znějící jméno), ale již v dětství se přestěhoval do Říma. V Itálii vystudoval politologii, po studiích se vrátil do Německa, aby nastoupil na dva roky k armádě jako výsadkář. Po skončení armádní služby přešel do automobilového průmyslu. Začínal u Mercedesu, poté přešel k německé pobočce Alfy Romeo. Z Alfy zamířil do Fiatu, kde se propracoval až na pozici CEO Fiat Auto-Germany a zodpovídal nejen za Fiat, ale i za Alfu a Lancii. A to vše, podržte se, za pouhých jedenáct let!

V roce 2005 si ho vyhlédlo Audi a nabídlo mu vedení Lamborghini, které v té době dokázalo vydělat jen na svůj provoz. Audi ale očekávalo od této exkluzivní značky větší zisky, proto vsadilo na nový impulz a podpořilo spojení italské vášně s německou precizností člověkem, který samo toto spojení zosobňoval. Prvním modelem uvedeným pod jeho dohledem bylo Gallardo Superleggera, následovaly vozy jako Murci SV, LP640, Gallardo LP560, Gallardo Amedeo Balboni, Reventón a projekty Estoque a nejnovější Sesto Elemento. Cílem je neustálý vývoj, jeden nový model každý rok. Stephan Winkelmann dal Lamborghini jasnou tvář a jasnou vizi, která zjevně vychází.

Po prodejních rekordech z minulých let se i Lamborghini potýká s celosvětovým propadem odbytu aut, bez pochyby ji ale pod vizionářským a efektivním vedením Stephnana Winkelmanna, tohoto německo-italského elegána, vystudovaného politologa, bývalého výsadkáře a hlavně úspěšného byznysmena, čekají úspěšné zítřky. Co přijde dál? Určitě se již brzy můžeme těšit na náhradu Murcielaga, ikonického dvanáctiválcového italského rváče s nůžkovými dveřmi. Časem přijde i nástupce úspěšného Gallarda, patrně vycházející z konceptu Sesto Elemento. Rozhodně se těšíme i na supersedan Estoque. Dál můžeme už jen hádat, co se rodí ve Winkelmannově hlavě. Nejspíš bychom mu odpustili i nějaké zběsilé SUV, pokud by při jeho představení pokrčil rameny a ukázal k vedle stojící šestisetkoňové, pouhou tunu vážící silniční raketě. Nebudeme se přetvařovat, hrozně mu závidíme…

Galerie

Komentáře