foto Driversweb.cz

Opel Astra OPC – 280 koní, 400 Nm a špéra

Datum článku: 7.11.2011 | Autor textu: Martin Jánský

Do ringu válčících hot hatchů Opel vhodil svého válečníka plného síly a vysokých ambicí. Kolik uloví skalpů?

A je to tady, konečně máme oficiálně potvrzená data o nové Astře OPC. Dvoulitr s turbem nakonec nedává 300 koní, jak se původně spekulovalo, ale 280 koní by mělo stačit všem. Mégane RS a Focus ST s 250 koni najednou působí podvyživeně, tady jsme totiž rovnou v teritoriu Golfu R a Scirocca R a těsně pod obávaným FoRS Mk. II.

Meta 300 koní tedy nepadla, ale hádáme, že je to hlavně proto, aby byl prostor pro silnější Nürburgring edici, která je u ostrých Opelů tradiční. Měla ho minulá Astra OPC, současná Corsa OPC a tenhle model jistě taky nemine, už jen proto, že podvozek prošel na Ringu těžkými testy. Hlavním testovacím jezdcem byl Jo Winkelhock, vítěz 24h Le Mans 1999 v prototypu BMW a jezdec DTM týmu Opelu: "Navrhli jsme skvělé balení, které přesvědčí i ty nejzkušenější a nejnadšenější řidiče – a to ne jen na Ringu!"

Křesla přímo lákají k usednutí a volant k uchopení. Opel se naštěstí vystříhal ergonomických experimentů s volantem (které tak milujeme) a nechal ho normálně kulatý, jen s párem skromných bicepsů a dokonale obšitý kůží. Tak to má být!

Opel zatím neodtajnil žádná data reálných výkonů na silnici, ale odhadujeme sprint na stovku kolem šesti sekund a maximální rychlost 250 km/h. Pokud si vzpomínáte na první Astru OPC, jistě nezapomenete na to, jak byla řiditelná plynem. Ehm, tedy jak plný plyn a přenos výkonu do řízení tahal volant na jednu či druhou stranu. To by mělo být u této generace omezené jednak díky nové konstrukci přední nápravy HiPer, kterou mají všechna GTC, velké naděje také vkládáme do diferenciálu s omezenou svorností mezi předními koly, který by měl pomoci omezit přeměňování pneumatik ve štiplavý dým v zatáčkách. Nemůžeme se dočkat, až to experimentálně prověříme při první testovací jízdě!

Názor Driverswebu: Uvidíme, jakou nasadí cenovku, ale hádáme, že takový Golf GTI přijde rázem o spoustu zákazníků...

Galerie

Komentáře