foto Driversweb.cz

Opel Mokka 1,6 CDTI 4x4 – hlavně nenápadně

Datum článku: 20.4.2016 | Autor textu: Martin Jánský

Opel zcela v tichosti, a přitom dost zásadně vylepšil svůj malý crossover. Čtěte pozorně, ať víte, co je nového.

Vzpomínám si na jednu holku z druháku, co po mně na střední pálila. Nebyla nijak extra hezká, chodila nenápadně oblečená a nevyzařovala žádnou energii, zkrátka nebyla ničím zvlášť zajímavá, tak jsem ji nechal plavat. Já vůl! Stačily totiž jedny letní prázdniny, aby se úplně změnila – po nich přišla do školy oslnivě krásná holka se skvělou postavou zvýrazněnou správnými hadříky, s okouzlujícím úsměvem na rtech a s jiskrou v oku, ze které šli všichni kluci do kolen. Inu, puberta dělá s mladými lidmi divy.

A zjevně podobnou automobilovou pubertou prošla Mokka, protože teď je znatelně lepší než dřív. Sedám za volant a vlastně ani nečekám nic nového, protože tahle Mokka vypadá úplně stejně jako ta první (redakční TEST ZDE), která mě příliš neoslnila. Působila totiž těžkopádně, odtažitě, líně, prostě nudně. Jenže už po pár kilometrech s tímhle kouskem mám pocit, že jedu v úplně jiném autě…

Poprvé si toho všimnu u podvozku, na jehož prkennost nadávali novináři po celé Evropě tak hlasitě, že jeho nastavení Opel hned po představení upravil. Jenomže pouze pro Anglii, tam jsou totiž silnice na poddajnost nejnáročnější. Tamní specifikace si ale zjevně postupně našla cestu i na ostatní trhy, protože Mokka si teď hravě poradí s hrboly i výmoly, neposkakuje ani nepřenáší rázy do karoserie. Umí být pěkně pohodlná na běžné cestování, ale přitom není problém jí trochu naložit a vrhnout se do zatáčky odvážněji.

V tu chvíli, když právě přiletím do zatáčky a u apexu jdu do plynu, odhalím další změnu – cítím, jak se výkon přenáší na zadní kola, která pomáhají mírně utáhnout stopu. Čtyřkolka předchozí verze zatvrzele odmítala proaktivně spolupracovat a zadní kola připojovala jen při nedostatku trakce, ale buď dostala upravený software nebo rovnou nový haldexový hardware, protože teď mi jde ochotně na ruku a radostně podporuje balancování plynem a jemnou práci se stopou. Ne, přetáčivé smyky z ní nevymámíte ani těmi největšími lichotkami, ale už to, že není tak nedůtklivá, je velký řidičský posun.

Pak je tu motor – ten je oficiálně a zcela neskrývaně nový. I když jste to možná pořád ještě nezaregistrovali (přitom vám to často opakujeme, jako třeba ZDE v TESTu Insignie), turbodiesely Opelu patří k naprosté špičce v oboru – tiché, kultivované, úsporné.

Naftová šestnáctistovka nahrazuje zastaralou sedmnáctistovku a kromě posílení o 5 koní a 20 Nm přináší hlavně takřka bezhlučný provoz, skvělou pružnost (žádné dunivé protesty při podtáčení a vytáčet se nechá zcela hladce) se spoustou zátahu, a přitom si řekne jen o průměrných 6 litrů na sto. Akorát škoda dlouhých kvaltů, kdy musíte mít většinou zařazenou o stupeň nižší rychlost, než byste chtěli.

Posledním nenápadným vylepšením je nový infotainment – přehlednější, s modernější grafikou, širší konektivitou a lepší funkčností – který je však připojený ke stejné palubce se záplavou tlačítek, v níž se budete muset hodnou chvíli zorientovávat. Ale časem si zvyknete a budete se víc radovat z praktičnosti prostorného interiéru, solidního sestavení a jinak bezproblémové ergonomie palubky.

 

Taková je tedy plíživá evoluce Mokky – z nedotažené tuctovky se stala přitažlivá kráska. Jinde by hlasitě křičeli do světa, že přivedli na svět facelift, ale Opel to nedělá, protože ten pravý převrat teprve přijde. V Ženevě se totiž představila a na podzim dorazí na trh nová Mokka X, které k tomuto kvalitnímu základu (podvozek, čtyřkolka, motor) přihodí ještě upravený design a moderní interiér s novým infotainmentem z Astry (TEST ZDE), nový šestistupňový automat a motor 1,4 Turbo (také z Astry). Konkurence se má tedy čeho bát a my se máme na co těšit…

Foto: Jan Svoboda

 

Technické parametry vozidla Opel Mokka 1,6 CDTI 4x4:

Základní cena vozu

551 900 Kč

Motor

řadový čtyřválec, turbodiesel

Uložení motoru

vpředu napříč

Objem

1 598 cm3

Výkon

100 kW (136 koní) při 3 500 ot./min.

Točivý moment

320 Nm při 2 000 - 2 250 ot./min.

Hmotnost

1 504 kg

Výkon/hmotnost

90 koní/t

Zrychlení 0−100 km/h

10,3 s

Max. rychlost  

187 km/h

Převodovka

manuální, 6 rychlostí

Poháněná kola

všechna čtyři

Spotřeba ve městě

5,0 l/100 km

Spotřeba mimo město 

4,2 l/100 km

Spotřeba kombinovaná

4,5 l/100 km

Objem palivové nádrže

52 l

Zavěšení přední nápravy

McPherson

Zavěšení zadní nápravy

vlečená ramena s torzní příčkou

Rozměr pneumatik

215/55 R18

Délka

4 278 mm

Šířka

1 777 mm

Výška

1 658 mm

Rozvor náprav

2 555 mm

Objem zavazadlového prostoru 

356 l

Potěšilo nás: Zklamalo nás:
+ Vylepšený motor – Ještě zbývá vylepšit interiér...  
+ Vylepšený podvozek  
+ Vylepšený pohon všech kol    
+ Vylepšený infotainment

 

Opel Mokka 4x4

1,6 CDTI (136 koní)

Nissan Qashqai 4x4

1,6 dCi (130 koní)

Suzuki Vitara 4x4

1,6 DDiS (120 koní) 

Škoda Yeti 4x4

2,0 TDI (110 koní) 

0-100 10,3 s

4,5 l/100km

kufr: 356 l

0-100 10,5 s

4,9 l/100km

kufr: 401 l

0-100 12,4 s

4,2 l/100km

kufr: 375 l

0-100 12,2 s

5,3 l/100km

kufr: 415 l

cena: 551 900 Kč

cena: 577 600 Kč

cena: 536 900 Kč

cena: 546 900 Kč

Galerie

Komentáře