foto Driversweb.cz

Nissan Note 1,5 dCi – volba rozumu

Datum článku: 10.9.2014 | Autor textu: Martin Jánský

Přitažlivý design, spousta prostoru, široká bezpečnostní výbava a úsporný motor – nový Note rozhodně umí zaujmout. Bude ale zábava ho řídit?

Pojďme rovnou k nejožehavějšímu tématu: 4 litry na sto kilometrů. Za tolik se vážně dá ve skutečném světě s dieselovým Notem jezdit, aniž byste se museli nějak extrémně snažit spořit, takže Nissan se svými tabulkovými 3,5 litry nekecal (taky vypouští jen 90 g/km CO2, kdyby vás to zajímalo). Tenhle údaj předurčuje malému Note roli velkého cestovatele. S nádrží o objemu 41 litrů to dává dojezd přes 1000 km, tankování vás tedy při cestě na dovolenou do Chorvatska skutečně zdržovat nebude. Přes pouhých pět rychlostních stupňů je motor i v dálniční rychlosti docela tichý, takže ani neohluchnete, a má dost síly, abyste nemuseli jet celou dobu uvěznění v pravém pruhu mezi kamiony. Taky se rozhodně nemusíte omezovat při balení.

Prostor je další zásadní výhodou nového Nissanu Note. Minulá generace byla víc MPV, ta současná se vrací zpátky ke klasickému hatchbacku, ale ponechává si některé z výhod velkoprostorového auta. Třeba právě posuvnou zadní lavici. Když je posunutá vzad, mají pasažéři místa pro nohy jako v nové Octavii a kufr má na tuto třídu velmi solidních 295 litrů. Pokud potřebujete všech 381 litrů zavazadelníku, stačí zatáhnout za páčku a posunout je vpřed, čímž vznikne kufr s objemem jako v Golfu, a přesto cestující vzadu nejsou nijak utiskováni. Dostatek místa je také na předních sedačkách, pouze řidiče s dlouhýma nohama bude omezovat to, že Note má volant nastavitelný jen výškově, ne podélně.

Tím však seznam lákadel nekončí. Nissan teď klade důraz na bezpečnostní výbavu svých aut, z čehož profituje i malý Note. 6 airbagů, ESP a ABS mají dnes skoro všichni, ale sledování mrtvých úhlů, sledování jízdy v pruhu a monitorování objektů za vozidlem v téhle třídě rozhodně obvyklé nejsou. Note má také parkovací kameru s pohledem nejen dozadu, ale nabízí i pohled z ptačí perspektivy, takže máte naprostý přehled o prostoru před autem a na bocích. Takové prvky výbavy byly ještě nedávno dostupné jen v luxusních Infiniti… Za celý balík bezpečnostních a kamerových systémů spolu s navigací s 5,8palcovým dotykovým displejem a lepším audiem dáte 30 tisíc (ke střední výbavě Acenta, u nejvyšší Tekna v základu), což je hodně rozumná částka za tolik užitečných prvků.

Po praktické stránce je tedy Note dost zajímavý, což je pro něj moc dobře, protože řidičsky příliš zajímavý není. S gumovým řízením a řazením není žádné potěšení operovat, motor si nelibuje ve vytáčení a podvozek neprojevuje moc radosti z pohybu. To by však u dieselového hatchbacku nemělo být žádné velké překvapení. Za volantem nicméně působí bezpečně. Hodně tomu napomáhá tužší podvozek, který omezuje náklony karoserie a pocit nejistoty na minimum – klidně můžete Note ostře házet do zatáček, on si s tím poradí. Akorát to není zábava a na horším asfaltu kvůli tomu přicházíte o část pohodlí, které je jinak velmi uspokojivé…

Nový Nissan Note tedy nadšené řidiče neosloví, ale ostatním nabídne vše, co kdy budou potřebovat – spoustu prostoru (hravě nejvíc ve třídě), praktičnosti a bezpečí. Úspornost dieselu se určitě hodí, ale dobře si spočtěte, kolik toho ročně najezdíte, a popřemýšlejte, jak moc potřebujete jeho 200 Nm. Základní tříválcová dvanáctistovka totiž umí jezdit za pět litrů a je o 60 tisíc levnější, jen když potřebujete výkon, musíte ji víc točit. Ideálním kompromisem by mohla být oturbená 1,2 DIG-S, která je cenově přesně uprostřed. Ať už sáhnete po kterékoliv motorizaci, chybu neuděláte. A chybu neuděláte ani s volbou Nissanu Note – tedy alespoň pokud si auto vybíráte ne srdcem, ale rozumem.

foto: Jan Svoboda

 

Technické parametry vozidla Nissan Note 1,5 dCi Acenta:

Stav vozu/rok výroby

nový/2014

Základní cena vozu

345 500 Kč

výbava Visia již za 289 900 Kč

Hmotnost

1 132 kg

Motor

řadový

Plnění motoru

turbodmychadlo

Uložení motoru

vpředu napříč

Počet válců

4

Počet ventilů

16

Palivo

nafta

Objem

1 461 cm3

Výkon

66 kW (90 koní) při 4 000 ot./min.

Výkon/hmotnost

79 koní/t

Točivý moment

200 Nm při 1 750 ot./min.

Zrychlení 0−100 

11,9 s

Max. rychlost  

179 km/h

Počet rychlostí 

5

Převodovka

manuální

Poháněná kola

přední

Spotřeba ve městě

4,1 l/100 km

Spotřeba mimo město

3,2 l/100 km

Spotřeba kombinovaná

3,5 l/100 km

Objem palivové nádrže

41 l

Zavěšení přední nápravy

McPherson

Zavěšení zadní nápravy

vlečená ramena

Rozměr pneumatik

185/65 R15

Délka

4 100 mm

Šířka

1 695 mm

Výška

1 530 mm

Rozvor náprav

2 600 mm

Objem zavazadlového prostoru

295-381 l

 

 
Potěšilo nás: Naštvalo nás:
+ Prostornost a variabilita MPV – Neinspirativní řízení  
+ Úsporný provoz  
+ Moderní technologie za rozumný příplatek    
+ Stabilní podvozek  
+ Rozumná cena  

 

Nissan Note

1,5 dCi (90 koní)  

VW Polo

1,4 TDI (75 koní)

Ford Fiesta

1,5 TDCi (75 koní)

Renault Clio

1,5 dCi (90 koní)

0-100 11,9 s

3,5 l/100km

kufr: 285/391 l

0-100 12,9 s

 3,4 l/100km

kufr: 280 l

0-100 13,5 s

3,7 l/100km

kufr: 281 l

0-100 11,6 s

3,6 l/100km

kufr: 300 l

cena: 345 500 Kč

cena: 360 900 Kč

cena: 334 990 Kč

cena: 354 900 Kč

Galerie

Komentáře