foto Driversweb.cz

Nissan GT-R MY2017 – první představení

Datum článku: 3.5.2016 | Autor textu: Martin Jánský

Víc výkonu, vylepšený podvozek a luxusnější interiér – i na sklonku života je legendární GT-R v plné síle! A my jsme si ho mohli prohlédnout pěkně zblízka...

Ničitel okresek, polykač okruhů, ohýbač fyzikálních zákonů. Dostupný supersport, který dokáže ztrapnit několikanásobně dražší auta slavných značek, ve zrychlení v přímce se dokonce dokáže měřit i se samotným 1000koňovým Veyronem. Takový je Nissan GT-R generace R35, nejrychlejší japonské auto, které kdy sjelo z výrobní linky.

Nissan GT-R však není jen synonymem rychlosti – je také symbolem neustálého vylepšování. Prakticky každý modelový ročník byl o něco vyladěnější, vypiplanější, prostě lepší než ten minulý. Krásně je to vidět na časech na Ringu: první verze (2009) začínaly na 7:29, ročník 2011 to už měl za 7:24, pak čas spadl na 7:19 a brutální Nismo ho srazilo na 7:08! Proto je i po devíti letech ve výrobě stále tou zavedenou institucí, se kterou se nováčci musí poměřovat.

Nejdůležitější je samozřejmě výkon – když se v prosinci 2007 představila aktuální generace GT-R, měla 480 koní, loni to bylo 550 a teď už jich má rovnou 570. Křivka točivého momentu je přitom plošší pro snadnější dostupnost zátahu a motor teď burácí skrz nový titanový výfuk. A inženýři pochopitelně zase vylepšovali podvozek a převodovka také o něco hladčeji, bez toho by to nešlo.

Největší výhodou GT-R byla ale jeho praktičnost a každodenní použitelnost – přeci jen máte k dispozici 2+2 místa, velký kufr a pohon všech kol, takže vás nezaskočí, když v baru sbalíte víc modelek naráz a ony ještě budou chtít jet nakupovat. Za deště.

Noví majitelé proto určitě ocení nový interiér plný kvalitnějších materiálů a čalouněný kůží Nappa, stejně jako lepší odhlučnění, pohodlnější sedačky a nový infotainment s 8palcovým dotykovým displejem, který zredukoval počet tlačítek na palubní desce z původních 27 na pouhých 11 (pokrok prostě nezastavíte). Praví řidiči ale víc ocení, že se pádla řazení konečně otáčejí s volantem.

Aby všichni poznali, že vaše GT-R je opravdu to nové a aby lépe odpovídalo současnému designovému trendu Nissanu, dočkalo se také drobných úprav vzhledu, jako třeba nové masky a kapoty motoru, prahů, nárazníků a světel.

Faktem je, že i když se ho úspěšně snaží brzdit, ani mocné GT-R nedokáže zastavit čas a R35 se blíží konci své produkce. Tohle je pravděpodobně jeho poslední facelift před příchodem komplet nové verze, kterou však očekáváme nejdříve v roce 2018. I na sklonku svého života je však Godzilla v plné síle připravená rozdat si to s kterýmkoliv ze svých vyzyvatelů. Tak poznáte opravdového bojovníka!

Foto: Jan Svoboda

Galerie

Komentáře