foto Driversweb.cz

Mazda6 2,2 SKY-D AWD kombi – důkladné oživení

Datum článku: 8.10.2015 | Autor textu: Martin Jánský

Nenápadný facelift přináší řadu nápadných zlepšení, přičemž hlavní novinkou je pohon všech kol, na který se mnoho zákazníků těšilo. Stálo to čekání za to? Posouvá čtyřkolka jízdní zážitek? A co je ještě nového?

Nebudu vás napínat – Mazdu6 je prostě radost řídit. Uvědomíte si to hned na prvních ujetých metrech. Když poprvé otočíte příjemně vyváženým přesným řízením, když poprvé přišlápnete progresivní brzdu nebo když poprvé zařadíte tou nádherně mechanickou řadičkou. Když se pak ještě podvozek poprvé zhoupne na hrbolu, rozhostí se ve vašem srdci blaho. Svatý grál je nalezen! Je to stejně uspokojivá pohoda jako válení se na nafukovací matračce pohupující se na vlnách jezera v letním slunečném dni.

Jenže taková byla šestka už před faceliftem, takže co přináší letošní nenápadné osvěžení? Změny na náraznících a masce chladiče jsou velmi decentní, trochu chromu navíc asi taky přehlédnete, ale mohli byste si všimnout nových výraznějších LED denního svícení, ty jsou hlavním poznávacím znakem nové verze.

Rozsáhlejší změny proběhly v interiéru – manuální ruční brzdu nahradila elektrická s tlačítkem, decentně se změnila palubní deska a přepracována byla také středová konzola (zmizely kalkulačkové digitální hodiny, fňuk), na jejímž vrcholu se usídlil sedmipalcový dotykový displej s novým systémem Mazda Connect známým z trojky. Má výbornou navigaci od Tomtomu, umí se připojovat k internetu, je docela logicky uspořádaný a skvěle přehledný, celkově tedy o parník lepší, než byl ten v předfaceliftu. Tuhle změnu ocení zákazníci asi nejvíc.

Komfort zlepšuje i řada bezpečnostních prvků – šestka umí kromě mrtvých úhlů sledovat i jízdní pruhy, dokonce se v nich umí aktivními zásahy do řízení držet a ve spojení s adaptivním tempomatem vám tak dovolí na dlouhých štrekách trochu relaxovat. A kdybyste náhodou únavou usínali, propleskne vás mechanickou paží. No nebo aspoň zapípá.

  

Mazda taky hodně zapracovala na odhlučnění interiéru, které by mělo být o 25 % lepší, a vylepšením sedadel a podvozku taky snížila vibrace. Teď už si všimnete jen občas se třesoucího vnitřního zpětného zrcátka a nebudete chápat proč, když vy nic necítíte. Pro nadšené řidiče nejdůležitější novinka – pohon všech kol s elektronicky ovládanou mezinápravovou spojkou – však zůstává skrytá očím zvědavců, ale možná to bude právě ona, kdo vás v deštivém podzimu na oslizlé silničce se spadaným listím uchrání od havárky. Bezpečný průjezd s dostatkem trakce však není jediný přínos…

Pečlivě si nabrzdit a přenést váhu na čumák, hodit s autem do vinglu na hranici přilnavosti předních kol, jemně přidat plyn a – voilá! – krásně cítíte, jak zadní kola utahují stopu a pomáhají ladit příjemnou neutralitu. Tohle je totiž první šestka s pohonem všech kol (převzatým z CX-5), a i když bychom si asi přeci jen víc přáli zadokolkovou šestku, tohle je těsně po ní druhá nejlepší věc. Balancování na hraně, které je šestce tak přirozené, dostává s rozložením turbodieselového zátahu na všechna čtyři kola další rozměr řidičskosti.

  

Nicméně faktem je, že Mazda6 funguje řidičsky naprosto skvěle i bez něj. Stejně si můžete vychutnávat poddajnou jistotu podvozku, přesné řízení, se kterým neminete žádný apex, citlivé brzdy, do kterých se tak skvěle mázne meziplyn při podřazování, a silný zátah motoru, který nemá potřebu bojovat s předními koly o trakci. Čtyřkolka určitě posouvá hru, ale ne natolik, abyste ji nutně museli mít – pokud netrávíte celé zimy na horách nebo si nepletete rodinný kombík se závodničkou. Problém totiž je, že pohon 4x4 stojí 55 tisíc a můžete ho mít jen v kombíku s turbodieselem (150 koní s manuálem v rozumné výbavě nebo 175 koní s automatem v top výbavě), což dost omezí možnost výběru a vyšroubuje cenovku.

Ať už ale sáhnete po kterékoliv verzi (sedan je taky dost prostorný a dvoulitrový benzin sametově jemný a přitom úsporný), budete zaručeně nadšeni. Už před faceliftem platila Mazda6 za nejřidičštější a nejlépe jezdící rodinné/manažerské auto, nová verze ho drobnými úpravami a vylepšeními posouvá ještě o kousek dál. Vždycky byla jasnou volbou nadšených řidičů, teď už je naprostou povinností pro všechny, kdo chtějí opravdu kvalitní a zábavné auto.

Foto: Jan Svoboda

 

Technické parametry vozidla Mazda6 2,2 SKY-D AWD kombi:

Základní cena vozu

804 900 Kč

Motor

řadový čtyřválec, turbodiesel

Uložení motoru

vpředu napříč

Objem

2 191 cm3

Výkon

110 kW (150 koní) při 4 500 ot./min.

Točivý moment

380 Nm při 1 800 - 2 600 ot./min.

Hmotnost

1 514 kg

Výkon/hmotnost

99 koní/t

Zrychlení 0−100 km/h

9,5 s

Max. rychlost  

201 km/h

Převodovka

manuální, 6 rychlostí

Poháněná kola

všechna čtyři prostřednictvím elektronické mezinápravové spojky  

Spotřeba ve městě

6,1 l/100 km

Spotřeba mimo město 

4,4 l/100 km

Spotřeba kombinovaná

5,0 l/100 km

Objem palivové nádrže

62 l

Zavěšení přední nápravy

McPherson

Zavěšení zadní nápravy

víceprvkové zavěšení

Rozměr pneumatik

225/55 R17

Délka

4 805 mm

Šířka

1 840 mm

Výška

1 480 mm

Rozvor náprav

2 750 mm

Objem zavazadlového prostoru

522 l

 

 

Potěšilo nás: Zklamalo nás:
+ Skvěle jezdí – ...ale stojí 55 tisíc...
+ Skvěle se řídí – ...a omezuje výběr
+ Výkonný, kultivovaný a úsporný motor    
+ Má teď lepší interiér  
+ AWD přidává bezpečí i řidičskost...    

 

Mazda6 AWD

2,2 SKY-D (150 koní)

Ford Mondeo AWD

2,0 TDCI (150 koní)

Škoda Superb 4x4

2,0 TDI (150 koní) 

VW Passat 4MOT

2,0 TDI (150 koní) 

0-100 9,5 s

5,0 l/100km

kufr: 522 l

0-100 10,3 s

4,8 l/100km

kufr: 500 l

0-100 9,1 s

4,5 l/100km

kufr: 660 l

0-100 8,9 s

4,6 l/100km

kufr: 650 l

cena: 804 900 Kč cena: 798 990 Kč

cena: 800 900 Kč

cena: 825 900 Kč

Galerie

Komentáře