foto Driversweb.cz

Mazda3 2,0 SKY-G – prostě řidičská

Datum článku: 30.1.2018 | Autor textu: Martin Jánský | Autor fotografií: Jiří Čermák

Nejvíce řidičské auto v segmentu. Proč ho ještě nemáte v garáži?!

Ženu motor k červenému poli, trojka, čtyřka, ostré brzdy, řízný meziplyn, ještě jeden, namířit na apex, přetančit přes hrboly uprostřed vinglu, povolením plynu utáhnout stopu a na výjezdu už zase plnej, motor vřeští, trojka a vzhůru k dalším zatáčkám.

Co je s moderními auty špatně pochopíte, až když se svezete s nějakým opravdu řidičským. A možná budete překvapení, že to nutně nemusí být sporťák. Klidně stačí Mazda3, obyčejný rodinný hatchback, kterému však bylo shůry dáno. V tomhle segmentu je skutečným zjevením, protože se drží osvědčené rovnice, která tolik proslavila Miatu: dokonalý posez + delikátní ovládání = řidičská radost.

A skutečně to bylo naposledy v Miatě, kdy jsem si řízení takhle užíval. To propojení člověka a stroje, ta agilnost a lehkonohost podvozku! Dvoulitrovou atmosféru musíte držet pěkně pod krkem, abyste z ní vymáčkli všech 165 koní, ale precizním manuálem je to prostě radost dělat. Nadšení motoru vás vyburcuje, abyste se neustále snažili z podvozku vymačkat maximum. Každou zatočenou okresku si užijete naplno a za volantem se přitom budete královsky bavit.

Stejně jako umí být hravá a rozdováděná, tak se trojka umí i vyklidnit a nerušeně plout línou dopravou. Podvozek je báječně pohodlný, řízení nenáročné a motor zcela nehlučný. I přes svůj ryze atmosférický charakter má dost síly i dole a uprostřed, abyste nebyli za loudy, ani když nemáte náladu ho ždímat, proto se spokojí se skromnými šesti litry na sto.

A samozřejmě máte na palubě na hraní všechny moderní vymoženosti – adaptivní tempomat, udržování jízdy v pruhu, 7“ dotykový infotainment (který navíc můžete ovládat i tlačítky a otočným kolečkem – díky, Mazdo!) s výborným audiem od Bose s 9 reproduktory. Zvlášť příjemný je ale head-up displej, díky kterému máte ty nejdůležitější informace (aktuální rychlost, značky rychlostních omezení, pokyny navigace) přímo před očima (proto si palubka vystačí s digitální rychloměrem). Proč tohle nemají už všechna auta?!

  

Protože všechna auta nejsou jako Mazda a nemyslí tolik na řidičský komfort. Ne ve smyslu masážních sedaček elektronických nesmyslů, které spíš jen ruší, ale ve smyslu snadného a příjemného ovládání. Auta totiž byla stvořená k ježdění, na hraní s elektronikou máte obývák nebo mobilní telefon. Takže jestli vás řízení opravdu baví, utíkejte si hned pro trojkovou Mazdu (případně pro jakoukoliv jinou, která vám velikostně a koncepčně vyhovuje), zamilujete si ji. To zaručujeme!

Foto: Jiří Čermák

 

Potěšilo nás: Zklamalo nás:
+ Řidičská radost – Mohli by ji dělat v zadokolce...
+ Uklidňující při pohodové jízdě    – ... a nejlépe bez střechy...
+ Výborná technická výbava – Moment!
+ Výkonný a úsporný motor  
+ BUDE VÁS BAVIT!  

Technické parametry vozidla Mazda3 2,0 SKY-G:

Základní cena vozu

557 900 Kč

Motor

řadový čtyřválec

Uložení motoru

vpředu napříč

Objem

1 998 cm3

Výkon

121 kW (165 koní) při 6 000 ot./min.  

Točivý moment

210 Nm při 4 000 ot./min.

Hmotnost

1 300 kg

Výkon/hmotnost

111 koní/t

Zrychlení 0−100 km/h

8,2 s

Max. rychlost  

210 km/h

Převodovka

manuální, 6 rychlostí  

Poháněná kola

přední

Spotřeba kombinovaná

5,8 l/100 km

Objem palivové nádrže

51 l

Zavěšení přední nápravy

McPherson

Zavěšení zadní nápravy

víceprvkové

Rozměr pneumatik

215/45 R18

Délka

4 465 mm

Šířka

1 795 mm

Výška

1 405 mm

Rozvor náprav

2 700 mm

Objem zavazadlového prostoru 

364 l

Galerie

Komentáře