foto Driversweb.cz

MINI Cooper S JCW cabrio – zábavný schizofrenik

Datum článku: 6.10.2016 | Autor textu: Matěj Slepička

MINI patří mezi nejzábavnější auta na trhu. Jaké ale je ve své nejostřejší specifikaci, jenže bez střechy a navíc v automatu? Dost rozpolcené...

„Dobrý den, chci Mini. A dejte mi rovnou to nejdražší, které tady máte.“ Nedokážeme si představit jiný scénář nebo myšlenkový pochod, kterým byste mohli dojít ke schizofrenní kombinaci nejrychlejší verze MINI bez střechy a s automatem. To je jako koupit si sportovní hodinky bez vodotěsnosti a stopek, nebo snad ne?

Každopádně tohle auto stopky má, spolu s ukazatelem tlaku oleje a turba se usídlily nad volantem přímo v zorném poli. To abyste mohli přesně změřit, jak dlouho vám trvá cesta přes město od kadeřníka do oblíbené kavárny. Vypadají jako vystřižené z katalogu tuningové společnosti a jejich jediný účel je hra na efekt. Nakonec přesně o tom celé tohle auto je. A je v tom vážně dobré!

Předně má nepřehlédnutelný design, za kterým se všichni otočí. Sexy ulízané tvary, sytou barvu laku, na kapotě dva pruhy a elektricky ovládanou látkovou střechu – vypadá prostě jako bonbon, na který se třesou všechny vosy v okolí. Mimochodem, tu návštěvu kadeřníka rozhodně nevynechávejte, ať ten načančaný styl nezabijete nějakou odfláknutou vlnou na ofině. A doporučujeme větší než malou porci tužidla, protože bez větrného deflektoru a se staženými okny dovnitř dost fouká.

Pokud pak všechna okna vytáhnete nahoru, máte nevšední možnost okusit, jak se asi cítí rybičky v akváriu. Přesně tuhle myšleku totiž evokují kolmá okna všude kolem, včetně toho předního. Ve třetí novodobé generaci MINI jde konečně o dost prostorné akvárium, i když sedačky vzadu jsou dost vzpřímené a prostor pro nohy je řekněme nouzový. Před sebou máte středovou konzoli připomínající stylový domácí presovač, jen má velký barevný display namísto tlakoměru. Kulatý rámeček okolo navíc svítí a bliká podle zvoleného jízdního režimu, dokonce jde přepnout i do takového abstraktního módu ukazatele otáček motoru.

Otáčkoměr ale v podstatě nepotřebujete, o otáčkách budete vědět velmi dobře i bez něj. Jakmile totiž nastartujete, spustíte jeden z nejzvučnějších čtyřválců moderní éry turbomotorů. Má hutný basový tón, který se pod plynem mění v prolétající stíhačku a po ubrání jemně zaprská do výfuku. Po agresivním prošlápnutí plynu už do toho pořádně řízne a při letu po okreskách spustí přímo nepřátelskou palbu. Velmi návykové!

Poslední generace MINI JCW dostala nově přeplňovaný 2.0l, který si vypůjčila od BMW v ladění na výkon 231koní a 320Nm. I tohle 1395kg těžké kabrio s ním upaluje na 100km/h za 6,5s, hatchback to zvládá ještě o 0,2s rychleji. Zátah motoru je díky turbu hutný už od nízkých otáček, přesto napříč otáčkoměrem nijak negraduje, na jeho konci dokonce ještě poleví. Oproti kompresorovému ob-předchůdci tedy přesně opačný projev.

    

Podobně jako všechna moderní BMW, tak i Mini má několik režimů nastavení, jen jsou rozdílně pojmenovaná: Sport, Mid a Green. Režimy jsou od sebe poskládané dostatečně daleko, takže reálně mění charakter auta výrazně. Green vyřazuje z kopce, odpustí si rány z výfuku a sníží spotřebu k 6 l/100km. Režim Sport naopak přitvrdí podvozek natolik, že na rozbité okresce pocítíte i klasické neduhy čtyřmístného auta bez střechy – otřesy karoserie. Čtyři otevřená místa jsou prostě vždycky velká plocha bez střechy, navíc tady ještě nevyztužená fixně vzadu napříč, abyste měli lepší přístup do kufru, sledujte.

Samozřejmě, že je rozumnější vzít JCW se střechou, dozadu se vám pak vejdou dospělí i na delší vzdálenosti, odhlučnění střechy už vám nebude připomínat kempování ve stanu a navíc bude hatch prostě ultimativnější na řidičské dovádění. Na druhou stranu, jako víkendová hračka dělá kabrio každý ujetý kilometr bezesporu intenzivnějším a o tom je charakter Mini především. A popravdě i v hatchi bude ta pravá řidičská zábava v zatáčkách váznout na absenci mechanického diferenciálu s omezenou svorností, takže zase o tolik bez té střechy nepřijdete.

Pro lidi zvyklé na BMW je to zábavně rozjančené auto s dobře známým ovládáním. Štítek John Cooper Works už definitivně neoznačuje bestii s prkenným podvozkem, berte jej jen jako nejvyšší stupeň výbavy, jako nejrychlejší verzi Mini s nejširším rozsahem schopností. A pokud hledáte ultimativní stylovou bestii, počkejte si na verzi GP.

Foto: Jan Svoboda | Text: Matěj Slepička

 

Potěšilo nás: Zklamalo nás:
+ má prostě styl – otřesy karoserie
+ zvuk neomrzí – odhlučnění střechy   
+ umí být i úsporné     
+ všestranost  
+ variabilita střechy  
+ přístup do kufru  

 

Technické parametry vozidla MINI Cooper JCW Cabrio:

Základní cena vozu

926 900 Kč

Motor

řadový čtyřválec, turbo

Uložení motoru

vpředu napříč

Objem

1 998 cm3

Výkon

170 kW (231 koní) při 5 200 ot./min.  

Točivý moment

320 Nm při 1 250 - 4 800 ot./min.

Hmotnost

1 395 kg

Výkon/hmotnost

165 koní/t

Zrychlení 0−100 km/h

6,5 s

Max. rychlost

240 km/h

Převodovka

automatická, 6 rychlostí

Poháněná kola

přední

Spotřeba kombinovaná

5,9 l/100 km

Objem palivové nádrže

44 l

Zavěšení přední nápravy

McPherson

Zavěšení zadní nápravy

multi-link

Rozměr pneumatik

205/45 R17

Délka

3 874 mm

Šířka

1 727 mm

Výška

1 415 mm

Rozvor náprav

2 495 mm

Objem zavazadlového prostoru 

160 l

Galerie

Komentáře