foto Driversweb.cz

Když se mládí vydovádí – Mercedes-Benz B55

Datum článku: 20.12.2010 | Autor textu: Ondřej Závodník

Než přečtete byť jen jediný odstavec z tohoto textu, podívejte se prosím nejprve na fotografie... Máte? A teď hádanka: Je to obyčejný Mercedes-Benz třídy B? No jasně že ne – to jste asi poznali minimálně při pohledu pod kapotu. Je to Mercedes-Benz B AMG?

No jasně že ne – to jste asi poznali minimálně při pohledu pod kapotu. Je to Mercedes-Benz B AMG? Taky ne. Je to tedy snad nějaké šílené Bčko od Brabus? Zase špatně! Asi si teď říkáte – co to teda k čertu je??? Noo.. je to třída B od Mercedesu…a dávali ji dohromady v Německu. A opravdu na ní pracoval tým Mercedes – jenže jeho „trainee“ odnož…Prostě mladí konstruktéři německé automobilky si řekli, že si pod stromeček nadělí něco jiného než řešení kliky pátých dveří C classe kombi namalované v CADu. 

Jako základ jim posloužila třída B. Dle mého názoru nejnudnější model portfolia Mercedes – který avšak ve finále nejlépe podtrhnul jejich snažení. Původní motorizace 200CDI, tedy dvoulitrový naftový 4válec, který udílí kompaktnímu vozu slušnou dynamiku - musel ze hry. Na jeho místo se jim podařilo implantovat 5.5litrový V8. Ano, čtete správně. Neptejte se mě ale, jak to dokázali. Výkon se tak posunul na pro MPV hrozivých 383k a kroutící moment vyletěl až na 530Nm. Po pravdě bez dalších úprav bych se do takového auta bál nasednout…Samozřejmě inženýři nezůstali pouze u motoru, takže následovala celá řada dalších úprav. Jejich výčet je opravdu dlouhý zmíním tak alespoň jiný výfukový systém, větší brzdy (kotouče o rozměrech 345mm vpředu a 300mm vzadu) původně z C32 AMG, přeprogramované ESP atd. Asi největším zásahem do konstrukce a filosofie vozu byla změna poháněné nápravy. B55 tak přenáší výkon na zadní nápravu půjčenou ze starší E430 namísto poháněné přední nápravy u standartní třídy B. Při výkonu bez mála 400koní to byl jistě rozumný krok. 

A jak se tato bláznivá B classe řídí? Do zatáček se vrhá s vervou, řízení je přesné a jízda vyrovnaná. Přesto, že to není žádná lehká váha (hmotnost povyskočila na 1620kg což je o 160kg více než u výchozí B 200CDI) nikoho myslím nepřekvapí odhadované zrychlení z 0-100km/h pod 6s. 

Bohužel jak už asi tušíte – není to produkční model a nejspíš asi ani nikdy nebude. I přesto však tým mladých konstruktérů dokázal vyrobit ďábelsky rychlé MPV bez zásadnějších zásahů do konstrukce automobilu a prakticky bez větších problémů. Nezbývá nám než se těšit a doufat že Mercedes s novou generací třídy B přinese také ostřejší verzi podobnou této.

Galerie

Komentáře