foto Driversweb.cz

Hyundai ix35 2,0 GDI 4x4 – veeelkej kus auta

Datum článku: 7.5.2014 | Autor textu: Matěj Slepička

Základní myšlenka Hyundai - získat za stejné peníze o třídu větší, i když kvalitativně chudší auto než u konkurence, se mi zamlouvala. První generace Hyundai i30 s touhle myšlenkou kdysi přišla a díky tomu dávala velký smysl. Funguje tenhle koncept i ve třídě SUV a s cenovkou přesahující 500 000 Kč?

Rozpočet na vývoj auta není bezedná díra, tahle investice musí být pro automobilky návratná a každá automobilka má trochu jiný přístup k tomu, kam nainvestuje jakou jeho část. Ford má rád důraz na podvozek, Mazda důraz na ovladatelnost, Škoda na praktičnost a Hyundai na prostornost s dostupností, což platí i v případě ix35.

Představuji si, že oddělení zodpovědné za vývoj prostornější karoserie v Hyundai zřejmě obhájilo tak velkou část rozpočtu,  že na chudáky chlapíky z oddělení interiérů už zbylo jen směšně málo. Dělali zřejmě vše, co mohli, a na první pohled se to i docela povedlo - jde o moderní, designově povedený interiér. Stačí se ale podívat pozorněji, dotknout se, odložit si klíče a mobil do odkládacích přihrádek a hned je patrné, že musely být použity levné materiály hojněji, než bývá zvykem. Je znát, že má každé tlačítko jiný chod stisku a přímo bije do očí, že luxusní hnědá palubní deska vzbudí více mysliveckého než vrcholného dojmu. Možná je lepší se méně rozhlížet a více jezdit.

Běžné pohodové ježdění je totiž v ix35 příjemně majestátní. Auto působí robustně, pozice za volantem dominantně, i když ne příliš přirozeně, a výkon motoru 2,0 GDI na běžné situace stačí. Pro svižnější tempo musí kvůli absenci turba do otáček, ale stačí rozsah 2000-3000 ot/min. Větší tlak na rychlou jízdu už je pro auto nepřirozený, rychlost vystavení převodových stupňů začne být pomalá, motor začne víc řvát než jet a podvozek přestane stíhat.

  

2,0 GDI jde koupit jako předokolku i čtyřkolku s haldex spojkou mezi nápravami. S pohonem všech kol dostanete automaticky i dvě další různorodá tlačítka navíc – asistenta jízdy z kopce pracujícího přes zásahy ESP a uzamykání distribuce točivého momentu mezi nápravy v poměru 50:50. Na většinu běžného terénu v podobě skoků přes obrubníky nebo nezpevněné cesty na chatu to určitě postačí.

Tenhle motor můžete mít i s automatickou převodovkou, což může být vlastně docela dobrá volba, protože se tím zbavíte elektronických zásahů do výkonu motoru, které mají za úkol šetřit spojku všech Hyundaiů, ale ve skutečnosti otravují nepříjemným polevením výkonu při jakékoliv práci se spojkou.

Spotřeba paliva 8-10 l/100km v kombinaci s charakterem atmosférického benzinu předurčuje tenhle motor spíše na menší kilometrové vytížení někde ve městech nebo na okreskách, kde není takový důraz na výkon motoru. V ostatních situacích bude nafta 1,7 CRDi nebo 2,0 CRDi patřičnější. Zajímavé je, že funkce dojezdu na palubním počítači hlásí dojezd jen pokud je vyšší než 50km, nižší čísla na displeji nahrazují už jen dvě pomlčky.

Při cenovce 549 900 Kč už není hra na hodně muziky za málo peněz tak jednoduchá jako v případě i30, nemění ji ani nedávný facelift maskující stáří ix35. Za tyhle peníze už zákazník očekává nějaký zavedený standard kvality, který v interiéru tohle auto nezvládá držet. Pokud jste ale schopni vyměnit tvrdé plasty a různorodá tlačítka za větší prostor pro cestující ve srovnání s Tiguanem a Yetym, pak je ix35 vcelku pohodové a příjemně majestátní auto na takové to domácí žvýkání kilometrů.

Text:  Matěj Slepička, foto: Jan Svoboda

 

Technické parametry vozidla Hyndai ix35 2,0 GDI 4x4:

Stav vozu/rok výroby

nový/2014

Cena testovaného vozu

549 990 Kč

Hmotnost

1 525 kg

Motor

řadový

Plnění motoru

atmosférické

Uložení motoru

vpředu napříč

Počet válců

4

Počet ventilů

16

Palivo

benzin

Objem

1 999 cm3

Výkon

166 koní (122 kW) při 6 200 ot./min.

Výkon/hmotnost

108 koní/t

Točivý moment

205 Nm při 4 000 ot./min.

Zrychlení 0−100 

10,4 s

Max. rychlost  

183 km/h

Počet rychlostí 

6

Převodovka

manuální

Poháněná kola

všechna čtyři

Spotřeba ve městě

10,6 l/100 km

Spotřeba mimo město

6,5 l/100 km

Spotřeba kombinovaná

8 l/100 km

Objem palivové nádrže

45 l

Zavěšení přední nápravy

McPherson se stabilizátorem

Zavěšení zadní nápravy

Víceprvková

Rozměr pneumatik

225/60 R17

Délka

4 410 mm

Šířka

1 820 mm

Výška

1 660 mm

Rozvor náprav

2 640 mm

Objem zavazadlového prostoru

465 l

 

 

Potěšilo nás: Naštvalo nás:
+ Prostornost – Je znát stáří auta
+ Tichý motor v běžných rychlostech – Interiér z tvrdých plastů
+ Design – Omezená dynamika motoru

 

Hyundai ix35 4x4

2,0 GDI (166 koní)

Škoda Yeti 4x4

1,8 TSI (160 koní)

Honda CR-V 4x4

2,0 i-VTEC (155 koní)

Kia Sportage 4x4

2,0 CVVT (163 koní)

0-100 10,4 s

183 km/h 

8,0 l/100km

0-100 8,4 s

200 km/h

7,8 l/100km

0-100 10,2 s

190 km/h 

7,4 l/100km

0-100 10,7 s

182 km/h

7,6 l/100km

cena: 549 990 Kč

cena: 624 900 Kč

cena: 624 900 Kč

cena: 524 980 Kč

(Akční cena)

Galerie

Komentáře