foto Driversweb.cz

Hyundai i30 1,6 CRDi DCT – je dražší lepší?

Datum článku: 29.9.2017 | Autor textu: Martin Jánský | Autor fotografií: Martin Jánský

Už základní tříválec ve skromné výbavě nabízí solidní svezení, o kolik ho posune prostopášný diesel nabitý výbavou?

Slunce se směje, vítr šumí v korunách stromů a nebe předvádí ty nejroztomilejší nadýchané beránky, jaké umí jinak jen znělka Simpsonů, zkrátka je nádherný den a jeho jediná vada je, že ho trávím v dopravní zácpě. Ale vlastně mi to ani moc nevadí – mám otevřená okna včetně toho panoramatického střešního, odvětrávaná sedačka mi ochlazuje záda, z reproduktorů hraje má oblíbená hudba a kdybych nebyl blbec a poslouchal navigaci, když mi nabízela objízdnou trasu, tak tu vlastně ani nejsem.

Ale já tu jsem a má to samozřejmě velmi dobrý důvod: Minule testovaný litrový tříválec (redakční TEST ZDE) ukázal, jak povedená umí i30 být i ve skromnější výbavě, tak jsem zvědavý, o kolik tenhle dojem vylepší prostopášná verze s naftovým čtyřválcem, dvouspojkovým automatem a plnou náloží výbavy? Vyplatí se nechat se rozmazlovat?

Samozřejmě to má své výhody. Předně je tu ta velmi snesitelná lehkost turbodieselového bytí – místo 172 Nm jich máte k dispozici hned 300, což je na dynamice znát. Litrový turbomotor jste museli pořádně pobídnout, diesel ochotně reaguje na každé ťuknutí do plynu, přitom pořád snadno jezdí po šest litrů, na které jste se s benzinem nedostali ani s lehkou nohou. Hodně tomu pomáhá i dvouspojkový automat, který řadí hladce, chytře a efektivně.

To znamená, že se na řízení nemusíte nějak enormně soustředit. Ostatně vám s tím ochotně pomáhají jízdní asistenty, jako je adaptivní tempomat, sledování mrtvých úhlů, systém nouzového brzdění a čtení dopravního značení, na cestu vám navíc svítí vynikající full-LED světla. Nová i30 za vás sice ještě nezaparkuje, ale hodně vám to ulehčí díky senzorům a kameře, stejně tak vám při vyjetí v pruhu nesáhne do řízení, jen vás zvukově a vizuálně upozorní.

Díky pohodě za volantem si můžete víc užívat komfortních prvků – infotaimentu s 8“ dotykovým displejem, chytrou navigací, všemožnou konektivitou a bezdrátovým dobíjením mobilu. Pro chladnější dny je připravené vyhřívání volantu a sedaček, pro ty teplejší zase jejich odvětrávání a otevíratelné panoramatické střešní okno. Takhle široká paleta technologických hraček potvrzuje roli i30 jako skutečně špičkového auta v rámci segmentu nabitého talentem všech druhů.

Samozřejmě většina těchto položek pochází z nabídky příplatkové výbavy, kterou na rozdíl od evropské konkurence dodává Hyundai v cenově výhodných balíčcích. Na druhou stranu se bez nich také docela snadno obejdete, protože i základní verze jsou slušně vybavené a i slabší motory výborně jezdí.

Hlavně ale lepší výbava neposouvá jízdní zážitek o tolik, aby dávalo smysl být rozmařilý. Drahá verze nevypadá o tolik lépe, nejezdí o tolik lépe ani tolik nerozmazluje. Drahá zkrátka i30 nedělá takovou show, na kterou by mělo smysl kupovat lístky do první řady. Ve finále ale stejně závisí jen na hloubce vaší peněženky, jakou verzí si uděláte radost. S jistotou vám ale mohu říci, že ať už sáhnete po lacinější verzi nebo té našlapané výbavou až po strop, i30 vás po žádné stránce nezklame.

Foto: autor

 

Potěšilo nás: Zklamalo nás:
 
 
 

Technické parametry vozidla Hyundai i30 1,6 CRDi DCT:

Základní cena vozu

589 990 Kč

Motor

řadový čtyřválec, turbodiesel

Uložení motoru

vpředu napříč

Objem

1 582 cm3

Výkon

100 kW (136 koní) při 4 000 ot./min.  

Točivý moment

300 Nm při 1 750 - 2 500 ot./min.

Hmotnost

1 368 kg

Výkon/hmotnost

99 koní/t

Zrychlení 0−100 km/h

10,6 s

Max. rychlost  

200 km/h

Převodovka

automatická dvouspojková, 7 rychlostí  

Poháněná kola

přední

Spotřeba kombinovaná

5,0 l/100 km

Objem palivové nádrže

50 l

Zavěšení přední nápravy

McPherson

Zavěšení zadní nápravy

víceprvkové zavěšení

Rozměr pneumatik

205/55 R16

Délka

4 340 mm

Šířka

1 795 mm

Výška

1 455 mm

Rozvor náprav

2 650 mm

Objem zavazadlového prostoru 

395 l

Galerie

Komentáře