foto Driversweb.cz

Hyundai Tucson 2,0 CRDi 4x4 – útok na vrchol

Datum článku: 8.9.2016 | Autor textu: Martin Jánský

Známé jméno, povědomá tvář, přítulný charakter a vysoká kvalita – nový Tucsonu je tak povedený, že mu nejde nic moc vytknout!

Miluji víkendy. Notebook zabouchnu v kanceláři, vypnu telefon a s ním hodím za hlavu všechny pracovní problémy, seberu se a zmizím ze shonu velkoměsta někam ven do přírody. Lesy, hory, rybníky, louky… Vážně kamkoliv. Čerstvý vzduch, vítr čechrající koruny stromů, zurčící potůčky a zpívající ptáci, prostě idyla, která klidní mé nervy a nabíjí energií. Vychutnávám si cenné chvíle pohody, ticha a hlavně toho, že po mně absolutně nikdo nic nechce.

A podobně uvolněně jsem se cítil za volantem Tucsonu. Nenáročné řízení, automatické řazení, pohodlný podvozek, tiše předoucí motor – to všechno vytváří atmosféru nenuceného pohybu, který od vás nevyžaduje žádnou větší aktivitu za volantem. Prostě si jen jedete. Ne tím stylem „panebože, to je ale bezduchý krám, už brzo tady umřu nudou“, ale spíš „o všechno je postaráno, klidně si můžu hodit na stůl a přemýšlet o tom, jestli si dám k večeři steak hovězí nebo vepřový“.

Hodně se tím podobá většímu bráškovi Santa Fe, který má tenhle bezstarostný přístup k motorismu také v krvi. A stejně jako do většího a luxusnějšího Santa Fe, i do Tucsonu si můžete naporoučet spoustu komfortních prvků, jako třeba vyhřívaná sedadla vpředu i vzadu (vpředu také s odvětráváním), bezdotykové elektrické páté dveře, klimatizace s ionizérem, poloautonomní parkovací asistent nebo systém udržování jízdy v pruhu – k řidičsky lenivé dokonalosti chybí už jen adaptivní tempomat.

Samozřejmě jsem musel zkusit taky jet rychle – ne snad že bych sám chtěl, ale má práce to prostě vyžaduje. Motor má páry dost, převodovka, ač na sebe vyloženě nespěchá, řadí chytře a podvozek výslednému tempu s přehledem stačí, jenže mě to ani trochu nebavilo. S autem se nepropojíte a necítíte z něj ani žádné nadšení. Spíš jako by říkalo: „No, když to musí být, tak ok, ale moc si na to nezvykej!“

  

Daleko lepší přístup k řízení je uvolnit se a užívat si chvíle zasloužené pohody, která bude skutečně ničím nerušená, na Tucsonu vás nebude vůbec nic štvát. I když je Hyundai vrtkavý ve výběru jmen (původní Tucson vystřídala ix35, aby ji nahradil znovu Tucson), kvalita jde mezigeneračně rapidně nahoru – bezproblémová funkčnost a prostorná praktičnost byly u Hyundaiů vždy přítomny, ale teď je na vysoké úrovni i kvalita materiálů a zpracování, o široké nabídce komfortní výbavy ani nemluvě.

  

Ambice Korejců vyrovnat se Volkswagenu jsou pověstné, v poslední době však začínají nabírat skutečně reálné základy – Tucson je po všech stránkách tak dotažený, že se klidně může měřit s Tiguanem nebo Atecou, současnými premianty třídy. Pokud tedy hledáte pohodlné, pohodové, praktické a bezproblémové SUV, určitě se na Tucson skočte podívat, nebudete zklamaní.

Foto: Jan Svoboda

 

Technické parametry vozidla Hyundai Tucson 2,0 CRDi 4x4 AUT6:

Základní cena vozu

834 990 Kč

Motor

řadový čtyřválec, turbodiesel

Uložení motoru

vpředu napříč

Objem

1 995 cm3

Výkon

136 kW (185 koní) při 4 000 ot./min.

Točivý moment

400 Nm při 1 750 - 2 750 ot./min.

Hmotnost

1 690 kg

Výkon/hmotnost

109 koní/t

Zrychlení 0−100 km/h

9,5 s

Max. rychlost  

201 km/h

Převodovka

automatická

Poháněná kola

všechna čtyři

Spotřeba ve městě

8,0 l/100 km

Spotřeba mimo město 

5,6 l/100 km

Spotřeba kombinovaná

6,5 l/100 km

Objem palivové nádrže

62 l

Zavěšení přední nápravy

McPherson

Zavěšení zadní nápravy

víceprvkové

Rozměr pneumatik

225/45 R17

Délka

4 475 mm

Šířka

1 850 mm

Výška

1 645 mm

Rozvor náprav

2 670 mm

Objem zavazadlového prostoru 

513 l

Potěšilo nás: Zklamalo nás:
+ Prostorný a praktický – Není ničím zvlášť výjimečný   
+ Nenáročný na řízení  
+ Pohodová jízda  
+ Naprosto bezproblémový     

 

Hyundai Tucson

2,0 CRDi (185 koní)

Ford Kuga

2,0 TDCi (180 koní)

Mazda CX-5

2,2 SKY-D (175 koní)

Seat Ateca

2,0 TDI (190 koní)

0-100 9,5 s

6,5 l/100km

kufr: 513 l

0-100 10,0 s

5,2 l/100km

kufr: 406 l

0-100 9,4 s

5,5 l/100km

kufr: 503 l

0-100 7,5 s

5,3 l/100km

kufr: 485 l

cena: 834 990 Kč

cena: 892 990 Kč

cena: 843 900 Kč

cena: 843 900 Kč

Galerie

Komentáře