foto Driversweb.cz

Frankfurtská "překvapení" – víme, na co se těšit

Datum článku: 9.9.2011 | Autor textu: Martin Jánský

Frankfurtský autosalon začíná až za měsíc, ale již dnes se nám v redakci scházejí upoutávky na připravované novinky v expozicích. Jestli chcete předem zkazit překvapení, tak k nám nahlédněte do jejich stručného souhrnu. /// UPDATOVÁNO 11:15

Eterniti Hemera

Konečně máme obrázky celého auta.

A zdá se, že s velkou pompou představená automobilka s novým luxusním SUV s cenovkou kolem pěti milionů je vlastně jen banda tunerů s Cayenne Turbo s bodykitem.

Nic velkého jsme od téhle nové "automobilky" nečekali, ale i tak je to zklamání.

Názor Driverswebu: Mansory má vážnou konkurenci

 

KIA GT

Máme další fotky jejího šokujícího sedanu s pohonem zadních kol a osmiválcem pod kapotou.

Kia? Opravdu? Takhle nádherné a lákavé auto by od nich před pěti lety absolutně nikdo nečekal.

Všimněte si designu kol a průduchů za předními koly. Vskutku nevšední.

Na "suicide-door" zapomeňte, ale i bez nich zůstane prostě báječné. Mohly by zůstat aspoň bezrámové?

I interiér vypadá prostě parádně. Velmi láká naskočit do těch krásně tvarovaných a štíhlých sedaček a osahat si tu světlou kůži všude kolem.

Už příští týden při oficiálním představení ve Frankfurtu se nám to snad podaří.

Názor Driverswebu: Jestli se TOHLE dostane na trh, tak velká německá trojka bude muset zásadně přehodnotit své rozvojové plány. Tohle je totiž BOMBA!

 

Opel bezejmenný

Opravdový šok si do Frankfurtu přichystal Opel, přiveze koncept dvoumístného elektromobilu futuristických tvarů.

Automobilka s bleskem ve znaku se odmítá zřejmě smířit s expanzí Renaultu na poli městských elektrických vozítek a proti extravagantnímu Twizy. Je ale zjevné, že koncept, jehož jméno je doposud tajné, má sportovní nádech i díky dvě sedačkám umístěným v tandemu, maximální rychlost by měla být kolem 120 km/h a dojezd asi 100 km. Co je ale zajímavé, podle Opelu by nové vozítko mělo mít také dostupnou cenovku.

Opel si karty drží hodně u těla a nepouští do světa mnoho informací, musíme si počkat ještě týden do oficiálního představení. Podle vyjádření má koncept "produkční potenciál" a může "provést revoluci v městské dopravě, zvláště pro mladší řidiče s utaženým rozpočtem. No, uvidíme za týden.

Názor Driverswebu: Ambice revolučních malých aut většinou skončily na nesmyslné cenovce. Jak si povede tenhle Opel? Jinak se nám samozřejmě líbí. Výrazně lepší než jízda s "mastnou tyčí".

 

Audi A2

Po skicách se objevily první fotky vozu, který se až v roce 2013 dostane na silnice.

Karoserie už nebude z hliníku, ale v plánu je čistě elektrická verze pro rok 2015.

Interiér je výrazně minimalistický. Projde až do výroby a bude se zákaznílům líbit?

 

Hyundai i30

Pouhé čtyři roky vydržel na trhu Hyundai i30, než ho nahradí zbrusu nový nástupce, jehož korejci přivezou do Frankfurtu. Potřebujete ještě jiný důkaz, že svůj útok na pozici největšího výrobce světa berou zatraceně vážně?

Na rozdíl od předchůdce vypadá podstatně dospěleji a hodnotněji zvenku, uvnitř bude prostornější, materiály budou kvalitnější a prémiovější, jízda pohodlnější a jistější a motory výkonnější a úspornější zároveň. Nový i30 má být zkrátka daleko lepší na všech frontách. Konkurence se má hodně čeho obávat.

Názor Driverswebu: Hyundai má pořád výhodnější cenovku než konkurence, ale rozdíl už není tak výrazný, jako býval. Což je trochu škoda.

 

Škoda MissionL

Na jaře Škodovka ukázala kocenpt VisionD, vizi kompaktního hatchbacku, který by se rozměrově a cenově vešel mezi Fabii a Octavii, tedy přímého soupeře Focusu a Golfu. O půl roku později tu máme tříprostorovou variantu téhož auta. Tentokrát se jmenuje MissionL a spekuluje se, že produkční auto by se mohlo jmenovat Lauretta.

VisionD představovala nový designový směr, kterým se Škodovky budou ubírat, tedy více geometrické tvary a celkově hodnotný dojem. MissionL je znatelně umírněnější, pryč je prosklená střecha, pryč jsou bezrámová okna, celý vůz už vypadá připravený pro produkci. Nové Škody bychom se mohli dočkat do konce příštího roku. Tříprostorová karoserie má oslovit především čínský trh a pomoci tak k celkové produkci 1,5 milionu aut do roku 2018, v tuto chvíli je mladoboleslavská automobilka na polovině.

Názor Driverswebu: Nový desing nám nepřijde moc sexy, snad bude naživo vypadat lépe.

 

Audi A2

Audi už nevydrželo čekat a odtajnilo další (vedle Urban Conceptu a nových S modelů) chystanou novinku alespoň ve formě skic.

Na rozdíl od svého pokrokového předchůce má nová A2 výrazně konvenčnější tvary i technologii. Audi zjevně nechtělo opakovat svou chybu s nekonvenčním designem, celohliníkovou, lehkou konstrukcí a úspornými malými motory, které v době uvedení předběhly tehdejší vývoj.

Tedy ne že by motory v A2 nebyly úsporné! A2 se utká s podobně cíleným BMW i3, proto kromě malých benzínů a dieselů bude v nabídce i hybridní range extender (motor bude pohánět generátor dobíjející baterie) a čistě elektrická varianta.

V karoserii kompaktních rozměrů (3,8 metru na délku) najdete místo pro čtyři dospělé a nějaký ten kufr k tomu, samozřejmostí u Audi bude i kvalitní interiér a nepochybujte ani o prémiové cenovce. Více podrobností až ve Frankfurtu. Ačkoliv bychom se nedivili, kdybychom za týden viděli "první uniklé fotky".

Názor Driverswebu: Poučí se Audi z předchozích chyb nebo bude A2 stejný ležák jako její předchůdce i menší bráška A1?

 

Smart Forvision

Předobraz třetí generace městského ultramini ForTwo přiveze do Frankfurtu Smart.

Rozmařile pojatý koncept se spoustu krásných detailů (průhledná střecha, LED kolem předních světel a větráčky v těch zadních, řešení čelní masky a futuristický interiér) by nám měl dát představu o designovém směru, jímž se Smarty (ForFour je stále v plánu, o nástupci Roadsteru nemáme informace) uberou. Revoluční jsou plastová kola, přičemž každé váží o 3 kg méně než srovnatelný hliníkový ráfek, karoserie je z karbonem posíleného plastu, což ušetří 50 % hmotnosti oproti klasickému plechu a 30 % oproti hliníku.

Máme ale tušení, že tenhle interiér se do série nedostane.

Nová platforma s pohonem zadních kol byla vyvinuta společně s aliancí Nissan-Renault a bude základem i pro příští Twingo. Na stánku bude vystavena elektrická verze Smartu, ale samozřejmě jádrem prodejů bude benzín, popřípadě diesel. Finální verzi uvidíme na začátku příštího roku a nájezd výroby na jeho konci.

Názor Driverswebu: Velká příležitost udělat ultra levnou a luxusní (po vzoru Cygnetu) verzi. Smart by pak dával větší smysl.

 

Citroën DS5

Citroën přiveze finální verzi svého luxusního crossoveru DS5, třetího modelu v prémiové řadě DS. DS3 sklidila velký úspěch v celé Evropě, DS4 se zatím na trhu rozkoukává, na přijetí DS5 si budeme muset ještě chvíli počkat.

Design zůstal v zásadě nezměněn, zůstala i ta podivná chromovaná lišta od předních světel k A sloupku. Patrně si ji vynutil čínský trh, ale my bychom si rádi připlatili jen za to, že by ji někdo sundal.

V jádru sice jde o model C5, ale výrazně upravený jak navenek, tak i v interiéru. Citroën detaily tají, ale navnadit nás chce třeba fotkou těchto spínačů na střešním panelu. Nu, daří se mu to!

Na stánku se ukáže rovnou hybridní verze s ústrojím Hybrid4, tedy dieselový dvoulitr na přední nápravě a elektromotor pohánějící tu zadní. Celkový výkon by měl být kolem 200 koní a nejekonomičtější varianta by se měla dostat s emisemi pod 99 g/km.

Na trh dorazí na začátku roku 2012 s cenovkou vyšší než C5, tedy mezi 800 tisíci a milionem korun.

Názor Driverswebu: Z jeho účelu jsme trochu nesví, ale díky pohodlí a luxusnímu interiéru má potenciál uzmout zákazníky prémiových značek. Podaří se to ale opravdu uskutečnit?

 

Volkswagen Up

Od nástupce nevýrazného Lupa/Foxe si VW hodně slibuje. Dokonce tolik, že ho bude prodávat se svými znaky i Škodovka.

Jednoduchý design krabice na kolečkách se neliší příliš od původního konceptu, zcela zásadně se ale liší uspořádání pohonu – původní Up! měl motor vzadu a pohon zadních kol, sériová verze má ale zcela konvenčně motor vpředu a pohon kol tamtéž. A když už jsme u motoru, půjde o zcela nový přeplňovaný litrový tříválec s výkonem 62 nebo 78 koní s kombinovanou spotřebou 4,2 l/100 km. Diesel v plánu není, ale verze na zemní plyn a plug-in hybrid ano. Pětistupňový manuál bude standardem, za příplatek bude mít robotizovanou spojku.

Interiér pojme čtyři cestující a 251 l zavazadel k tomu, při složení zadních sedaček je to dokonce 951, což je na auto s délkou 3 540 mm velmi slušné. Obyčejný interiér bez zbytečných parád by měla vynahradit cena, která ale v případě VW nebude zase až tak nízká, hádáme. Více se dozvíme až ve Frankfurtu

Názor Driverswebu: Změna koncepce ze "všechno vzadu" na "všechno vpředu" je smutným faktem. Teď už nás Up nezajímá vůbec...

 

KIA

Teď si sedněte, rpotože tomuhle asi neuvěříte. Tohle, dámy a pánové, je Kia. S pohonem zadních kol a osmiválcem.

Pokud jste si v době, kdy Hyundai uváděl auta jako Genesis nebo Veloster, říkali, co na to Kia, tak tady máte odpověď pádnou jako rána pěstí do zubů. Vlastně platforma Genesisu se stala základem tohoto dosud nepojmenovaného konceptu a Kia s ním objevuje nové tržní segmenty, kde prodává styl.

Design je dílem Petera Schreyera, který teď vede frontální ofenzívu korejské značky. O tomto díle prohlásil: "Věřím, že toto auto je silným prohlášením pro Kii. Jsme připraveni rychle přeskošit ke zcela nové kapitole." Kia nicméně trvá na tom, že jde spíš o demonstraci schopností, než o ukázku blížícího se nového modelu, což je pořádná škoda. Ačkoliv vrhnout se čelem proti zdi Audi, BMW a Mercedesu chce ještě o něco větší palebnou sílu. Kia stále buduje sílu své značky, k čemuž právě pomohou i takovéto koncepty. Možná ale když budeme jásat dost nahlas, tak ho pro nás nakonec postaví...

Ve Frankfurtu se ukáže i otevřená verze malého crossoveru Soul, určená především pro americký trh. Světovou novinkou bude i třídveřová verze malého Picanta, které máme v tomto článku o něco níže.

Názor Driverswebu: V životě bychom neřekli, že korejci budou diktovat trendy, ale pokud jde o auta s pohonem na zadek a silnými osmiválci, ani se tomu nechceme bránit.

 

OPEL

Značka s bleskem ve znaku přiveze do Frankfurtu hned čtyři novinky. Tou nejméně lákavou je nové užitkové Combo, zajímavější už bude třetí generace chytrého MPV Zafira. Ta nebude mít "sebevražedné" dveře po vzoru Merivy, ale očekáváme, že přinese hned několik šikovných Flex-zlepšováků.

Další novinkou, o které jsme už psali, bude elegantně tvarovaná třídveřová verze Astry GTC. Samozřejmě se nejvíc těšíme na ostrou OPC verzi, ale přiveze ji Opel? Poslední novinkou bude experimentální vůz, který "má objevit novou interpretaci zábavy za volantem" a "přivede v úžas tisk i diváky se svou úrovní inovace". Trochu za tím cítíme šílenost typu Audi Urban Concept, ale nepředbíhejme a nechme se překvapit. Třeba to bude nástupce Opelu Speedster...

Názor Driverswebu: Konečně nějaká novinka, o které nevíme měsíc dopředu. A ano, funguje to, jsme zvědaví!

 

Jaguar C-X16

Zcela nový koncept produkčního auta si pro nás připravil Jaguar. Mělo by jít o "předzvěst budoucnosti sportovních aut Jaguaru, která nastaví nová měřítka v oblasti designu, jízdní dynamice a technologiích". Všechny podrobnější informace si samozřejmě Jaguar drží pod pokličkou, ale my odhadujeme, že koncept bude stát na zkrácené hliníkové platformě příštího XK, při stejné šířce by nové auto mělo být až o 300 mm kratší – tyto centimetry zmizí zejména z předního převisu, který bude nyní jen těsně před koly. Ztracené centimetry by vám neměly chybět, neboť půjde o čistě dvoumístné auto.

Design bude zřejmě používat jazyk představený na konceptu supersportu C-X75, Ian Callum o designu Jagů říká: "Nejlepší Jaguary byly vždy krásné, inovativní a dívali se pevně do budoucnosti. otový koncept C-X16 má potenciál zvládnout všechny tyhle věci a ještě navíc dokázat překvapit, nadchnout a osvěžit." C-X16 bude mít pod kapotou V6 nové generace, zřejmě bude i varianta s kompresorem, a pokud dorazí V8, bude to až déle po uvedení auta na trh, což je plánováno na konec příštího roku. Máme se věru nač těšit!

Názor Driverswebu: Krásných Jaguarů se nikdy nenabažíme... Bude C-X16 novodobý E-Type?

 

Eterniti

Ve Frankfurtu se nepředstaví jen nová auta, ale hned i jedna nová značka. Jmenuje se Eterniti Motors, sídlí v Londýně a popisuje se jako "jiný druh luxusní značky". Prvním modelem bude auto označované jako Hemera. Zatím máme k dispozici jen první skeč.

Vypadá to na kombinaci pořádně dynamického SUV s karoserií shooting brake. Jste zvědaví? My také!

Názor Driverswebu: Snad to nepošťouchne Lamborghini k zamrazení projektu sedanu Estoque a uvedení SUVčka...

 

Kia Picanto 3d

Kia si určitě nenechá ujít příležitost přivézt do Frankfurtu zcela nové třídveřové Picanto.

Ztráta dveří přinesla trochu sportovního šarmu navíc, ačkoliv je otázkou, jak velkou roli v tom hraje červeně lemovaná maska (poznali jste, že je o něco větší?) po vzoru Golfu GTI a kola ne nepřipomínající ta z Fiatu 500. Na výběr budete mít litrový tříválec se 70 koni nebo 86 koňový čtyřválec 1,25. Žádná raketa, ale čekáme sympatické a šikovné malé auto.

Názor Driverswebu: Designově významně podařenější než sesterské Hyundaie.

 

Hyundai i30

Náhrada populárního hatchbacku vyráběného v Nošovicích se chystá ukázat světu již příští měsíc a do prodeje se dostane příští rok. i30 bylo kompletně vyvinuto v evropském centru Hyundai-Kia v Russelsheimu a designem navazuje na větší i40. Součástí výrobních plánů je i navýšení výrobní kapacity továrny v Nošovicích ze 200 na 300 tisíc jednotek ročně. Hyundai si je úspěchem nového auta jist. Tušíme proč.

Názor Driverswebu: Sympatické auto konečně dostane i potřebnou hodnotnou vizuální přitažlivost. Jsme zvědaví, jak hodnotný bude interiér a jak bude jezdit.

 

Ferrari 458 Spider

Automobilka se vzpínajícím se koněm ve znaku chystá představení dlouho očekávané a naprosto předvídané otevřené verze fantastické 458 Italia. Vše zůstane stejné, atmosférický V8 uprostřed, dvouspojková pádlová převodovka, 570 koní a stovka pod čtyři sekundy. Bude ale i Spider na silnici tak schopný, jako uzavřené kupé? A bude mít látkovou střechu nebo pevnou skládací? Tipujte.

Názor Driverswebu: Náš tip: Ano; pevná skladací.

 

Lamborghini

Lambo nás navnadilo pouze takovýmhle tajemným plakátem.

Přemýšleli jsme, o které auto by tak mohlo jít. Sériová verze Sesto Elemento? Aventador Spider? Cabrera, nástupce Gallarda? Nebo něco docela jiného? Podle všeho to ale nejspíš bude exkluzivní poslední sbohem Gallarda, silniční verze závodního speciálu Super Trofeo.

Názor Driverswebu: 560 koní, 1 300 kilo a závodní nátura. To by mělo být zajímavé!

 

Suzuki Swift Sport

Žádné velké překvapení, skoro stejné auto jako předchozí generace, jen komplexně dotažené a vylepšené. Pod kapotou bude atmosférická 1,6 se 136 koňmi (o 11 více než přeechůdce), ale není to už na dnešní silnou konkurenci trochu málo?

Názor Driverswebu: Černý kůň mezi juniorskými hot hatchi. Na papíře neohromí, ale má velké srdce a spoustu talentu, takže za volantem se určitě pobavíte. Těšíme se a moc!

 

Alfa Romeo 4C

Alfa představí produkční podobu jejich nového, fantastického sporťáku. Karbonová vana a šasi z KTM X-Bow, foukaný čtyřválec 1750 TBi s 250 koňmi a stovka za 4,6 sekundy. Pořádná pecka do čenichu v podání italů, nemůžeme se dočkat prvních testů. Nečekáme, že se bude designově moc lišit od skvostného konceptu, který jsme viděli loni.

Alfa zatím poslala jen teaser. My jsme byli dost vzrušení i bez něj...

Názor Driverswebu: Snad ji nezpackají jako 8C, která byla sice také skvostná, ale na silnici toho mnoho neuměla. To bychom jim už neodpustili!

 

Porsche 911 (991)

Komplexně vylepšená legenda, lepší, než kdy dříve. Máme video, kde je skoro odmaskovaná.

Názor Driverswebu: Už měsíce zmíráme touhou se s ní svézt!

 

Subaru Impreza XV

Koncept softroadové verze nové Imprezy jsme už také viděli, tentokrát se dočkáme finální verze. Subaru nám uvolnilo také jen malý teaser. Jen pro připomenutí, takhle vypadal koncept.

A nemusíte se bát, nová WRX STi bude psotavena na docela jiných základech.

Názor Driverswebu: Tenhle crossover dává zatím víc smyslu než sériová Impreza. Správně zdůrazňuje pohon všech kol a vrozenou bytelnost. Ale na pohled pořád trochu nuda.

 

BMW i3 a i8

Už jsme je viděli a už jsme o nich psali. Teď je i uvidíme.

Názor Driverswebu: i8 vypadá extrémně zajímavě. Jsme zvědaví, jak bude v reálu fungovat.

 

Audi Urban Concept

I Audi má svůj názor na budoucnost. A je také dost svérázný. A také jsme o něm psali...

UPDATE 17/8: U Audi vzali gumu a asi za deset vteřin "zkonstruovali" i otevřenou verzi. To to nemohli "představit" obojí najednou? Vorsprung durch marketing.

Názor Driverswebu: Vypadá zajímavě, ale jak asi pojede...?

 

Lexus GS

Lexus všem vyfoukne rybník a představí sé nové GS už o měsíc dříve, již tento víkend v Pebble Beach.

Názor Driverswebu: Autoritativní příď je působivá. Nabídne i zbytek auta podobné drama?

Galerie

Komentáře