foto Driversweb.cz

Ford Fiesta Sport

Datum článku: 16.9.2010 | Autor textu: Matěj Slepička

Na Fiestu, kterou si vyladil Ken Block pro své promo video o likvidování pneumatik, nám chybí 554 koní a pohon všech kol. Přes svůj skromný výkon 96 koní nám tahle Fiesta Sport učarovala. Jak je to možné?

Už při prvním setkání vás Ford Fiesta očaruje svým šarmem a moderním designem slibujícím dynamické schopnosti. Detaily jako například zrcátka ukotvená na dveřích, nikoliv na A sloupku, Fiestě dodávají jistou dávku výjimečnosti.

V interiéru se vám bude líbit, pokud si zvolíte jinou než šedivošedivou barevnou kombinaci palubní desky. Jedinou věcí, která vás v interiéru bude i tak znepokojovat, zůstanou nevzhledné kliky dveří. Jinak jde o velmi povedený interiér jak po stránce designu, tak po stránce kvality. Líbí se nám středový panel ve stylu telefonů Vertu. Na horní části palubní desky najdete centrální displej, který sdružuje informace o autorádiu a klimatizaci. Ovládání autorádia není úplně intuitivní, zato nabízí spoustu zajímavých funkcí, jako například příjímání hudby přes technologii Bluetooth nebo hlasové ovládání. Posaz za volantem je poměrně příjemný, ergonomii vadí pouze elektrické ovládání oken, které je posunuté tak vzadu, že si musíte vykloubit zápěstí, pokud chcete ovládat okno. Zato mě však Fiesta překvapila vnitřním prostorem. Například taková Kuga na zadních sedadlech není o moc větší. Kufr je samozřejmě malý, ale kdo bude chtít, tak se vejde. Je pro to dobrý důvod.

Jízda s Fiestou je totiž velmi zábavná. Fordu se opět podařilo donutit běžný komfortní podvozek ke sportovním ambicím. Takže duši z vás nevytřese a přitom vám dá ochutnat zábavy za volantem, kterou jste mohli zažít například za volantem Fordu Puma nebo Fordu Fiesta ST. Mně ovšem ochutnávku překazila řídicí jednotka, která za mě rozhodla, že brzdění levou nohou do plynu ve snaze o utažení stopy není dobrý nápad a reagovala přerušením dodávky paliva. Nicméně tohle většinu majitélů trápit nebude. 

To, co Fiestu limituje v zábavě, je samozřejmě motor. 1,4 Duratec s výkonem 96 koní není žádný trhač asfaltu, nicméně k běžné jízdě stačí s přehledem. Příjemně mě překvapila spotřeba paliva, po dlouhé době jsem jel s benzinovým motorem se spotřebou 5,8 l/100 km mimo město. Sportovního zvuku motor moc nepobral, zato charakteru celkem ano. Je točivý a před omezovačem otáček naposledy zabere a příjemně rozrezonuje auto. Převodovka, komunikace v řízení a brzdy jsou tradičně na jedničku.

  

Fiesta je skvělé auto, není tak malé, jak vypadá. Menší rodina nebude mít problém s víkendovými výlety. Průměrný kočárek se do kufru vejde, a když ho rozložíte na prvočinitele, zabere z něj přibližně třetinu. Osobně bych sáhl po motorizaci 1,6 TI-VCT, která je v kombinovaném režimu stejně úsporná jako testovaná 1,4 a přitom nabízí výkon 120 koní. Zajímavou variantou může být i 1,6 TDCI ECOnetic s kombinovanou spotřebou 3,7 l/100 km. Stále se ptáte proč nám Fiesta učarovala? Nabízí totiž ochutnávku toho jak jezdili hothatche před deseti lety a přitom zůstává prorostlá modernou.

Zajímavé poznatky redaktorů:

Matěj:

Už teď je mi jasné, že Fiesta ST na tomto podvozku bude opravdovou peckou!

 

 

Adam:

Fiesta mě potěšila svým podvozkem. Auto se chová agilně a zároveň je velmi komfortní. Po dynamické stránce se nejedná o žádný zázrak, ale na normální ježdění je to naprosto dostačující. Výjimečně se mi u Fordu líbil i interiér, který díky kapličce budíků a středové konzoly působí velmi dynamicky.

Honza:

Fiesta je po všech stránkách výborné auto, design, image, jízdní vlastnosti. Několik málo nedostatků v ergonomii můžeme myslím Fordu odpustit. Těším se na ST. ;-)

 
 
Technické parametry vozidla Ford Fiesta Sport 1,4 Duratec:

Stav vozu/rok výroby

Nový

Stav tachometru

3 000 km

Cena vozu

350 090 Kč s DPH

Hmotnost

1 041 kg

Motor

řadový

Plnění motoru

atmosférické

Uložení motoru

vpředu napříč

Počet válců

4

Počet ventilů

16

Palivo

benzin

Objem

1 388

Výkon

71 kW (96 koní) při 6 200 ot./min.

Výkon/hmotnost

92 koní/t

Točivý moment

125 Nm při 5 000 ot./min.

Zrychlení 0−100 

12,2 s

Max. rychlost  

175 km/h

Počet rychlostí 

5

Převodovka

manuální

Poháněná kola

přední

Diferenciál

otevřený

Spotřeba kombinovaná

5,8 l/100 km

Spotřeba ve městě

7,6 l/100 km

Spotřeba mimo město

4,7 l/100 km

Objem palivové nádrže

40 l

Zavěšení přední nápravy

McPherson

Zavěšení zadní nápravy

vlečná ramena

Rozměr kol

6,5 x 16

Rozměr pneumatik

195/45 R16

Délka

3 958 mm

Šířka

1 722 mm

Výška

1 481 mm

Rozvor náprav

2 489 mm

Objem zavazadlového prostoru

2 řady/1 řada sedadel

281/965

 

Výbava testovaného vozu:

Vnější zpětná zrcátka – v barvě karoserie, elektricky ovládaná a vyhřívaná, s integrovanými blikači, bezzátkový systém doplňování paliva s detekcí správné palivové pistole, funkce denního svícení, tmavě tónovaná zadní skla Privacy, palubní počítač (včetně ukazatele vnější teploty), volant – kožený tříramenný, ABS s elektronickým rozdělováním brzdné síly EBD a mechanickým brzdovým asistentem, centrální zamykání s dálkovým ovládáním + dva sklopné klíče, rádio s CD přehrávačem s možností přehrávat MP3 soubory, 4 reproduktory, dálkové ovládání na volantu, AUX vstup pro externí přehrávač, Sada Comfort –automatická klimatizace s funkcí vnitřní recirkulace vzduchu, bluetooth handsfree, hlasové ovládání v AJ, vstup USB pro připojení iPod nebo zařízení Mass Storage, multifunkční informační displej, sada City –zadní parkovací senzory, vnější zpětná zrcátka s elektrickým sklápěním a možností automatického sklopení při uzamčení vozidla, 16" x 6,5 kola z lehkých slitin se 7 paprsky.

 

Potěšilo nás:

Naštvalo nás:

+ líbivý design interiéru a exteriéru

– nevhodně umístěné ovládání oken

+ bohatá výbava

– nepřehledné ovládání autorádia

+ velmi dobré jízdní vlastnosti

 

+ komfortní podvozek

 

 

Ford Fiesta

1,4 Duratec (95 koní)

Škoda Fabia

1,2 TSI (105 koní)

Citroën C3

1,4 VTI (95 koní)

Peugeot 207

1,4 16V (95 koní)

cena: 343 690 Kč

cena: 284 900 Kč

cena: 332 900 Kč

cena: 322 900 Kč

Ford má dalšího vítěze klání o nejřidičtější vůz dané kategorie.

S novým motorem nabírá na oblíbenosti. 

Velmi schopný motor a elegantní styling. Podvozek a řízení jsou odtažité tzn. ženám se C3 bude líbit. 

Bráška Citroënu, ale chybí mu trocha 

* ceny jsou uvedeny včetně DPH

Galerie

Komentáře