foto Driversweb.cz

Citroën C4 Picasso 1,6 BlueHDi – modrá je dobrá

Datum článku: 5.4.2017 | Autor textu: Martin Jánský | Autor fotografií: Jiří Čermák

Dává menší varianta velkoprostorového rodinného Picassa vedle větší verze smysl?

Já vím, že M3 F30 vypadá krásně nevinně v bílé Mineral White, démonicky v černé Sapphire Black a šťavnatě v narudlé Sakhir Orange, ale já ji mám stejně nejraději v modré Yas Marina Blue, v níž se poprvé ukázala světu. Je to nádherný, výrazný lak, který nejlépe nechá vyniknout jejím rafinovaně svalnatým liniím a dělá ji zcela nepřehlédnutelnou. Takhle to mám prakticky se všemi novinkami – Focus RS v modré Nitrous Blue, Civic Type-R v Championship White a 675 LT v jedovaté Napier Green.

A krátké verzi C4 Picasso sluší nejvíc Lazuli Blue. Tenhle hluboký metalický lak je jedním z nejlepších, jaký jsem za poslední dobu na normálním autě viděl a Picassu padne jako ulitý, protože s ním splynou černé prvky a o to víc vyniknou ty chromované, auto tak vypadá kompaktněji a honosněji. Za tenhle lak si připlatíte 15 tisíc, ale stojí za to. Tentokrát to nenechávejte na manželce a rovnou si ho v téhle barvě objednejte.

A pokud uvažujete o koupi MPV, tak to vážně udělejte, protože Picasso je to nejlepší na trhu. Díky bohatému prosklení (nízká hrana bočních oken, panoramatické čelní okno a panoramatická střecha) je uvnitř krásně prosvětlené, všude spousta prostoru a odkládacích ploch, sedačky jsou variabilní (sklonit, posunout, složit či rovnou vyjmout?) a snadno nastavitelné – přesně tak, jak od rodinného auta potřebujete.

Taky má spoustu technických hraček, kterými vám bude usnadňovat život. Koncept centrálního 12palcového displeje, kombinujícího zobrazení budíků s údaji o jízdě a navigací, a menšího dotykového 7palcového displeje infotainmentu (obojí má po faceliftu nový layout) je úžasně praktický (jakmile se v něm konečně zorientujete), parkovací asistent sledující kamerami okolí auta v rozsahu 360° za vás ochotně zaparkuje nebo vyjede z řady, automatická dálková světla jsou skutečně použitelná, adaptivní tempomat spolu s varováním při opuštění jízdního pruhu a detekcí kolizí vám umožní trochu se za volantem uvolnit.

To přirozeně podpoří i pohodlný podvozek a nenáročné řízení – za volantem Picassa vás nebude skutečně nic obtěžovat. Snad jedině děti. Ty bude muset překřičet jedině hlasité audio (doporučujeme JBL s osmi reproduktory a subwooferem), protože motor to nezvládne. Šestnáctistovkový turbodiesel je totiž ve všech režimech tichý a kultivovaný, ani na dálnici o něm skoro ani nevíte. Pro Grand Picasso by se vám mohl hodit o 30 koní a 70 Nm silnější naftový dvoulitr, ale na pětimístné Picasso těch 120 koní naprosto stačí a ještě ušetříte 40 tisíc. A ty můžete utratit třeba za…

...Grand Picasso (redakční TEST ZDE). Když už si totiž kupujete velkoprostorové rodinné auto, nemělo by být skutečně velkoprostorové? Větší brácha má totiž o 40‒70 litrů zavazadelníku více (podle posunuté druhé řady sedaček, při jejich sklopení bude rozdíl 130 litrů) a navíc do kufru můžete dát i pojistnou třetí řadu sedadel (kdyby vaše děti náhodou měly kamarády). To vše za příplatek rozumných 35 tisíc – to už dává smysl. Konečné rozhodnutí necháme na vás, ale faktem zůstává, že je Picasso (ať už malé, nebo velké) nejpříjemnějším MPV na trhu. 

Foto: Jiří Čermák

 

Technické parametry vozidla Citroën C4 Picasso 1,6 BlueHDi:

Základní cena vozu

499 900 Kč

Motor

řadový čtyřválec, turbodiesel

Uložení motoru

vpředu napříč

Objem

1 560 cm3

Výkon

88 kW (120 koní) při 3 500 ot./min.  

Točivý moment

300 Nm při 1 750 ot./min.

Hmotnost

1 395 kg

Výkon/hmotnost

86 koní/t

Zrychlení 0−100 km/h

11,3 s

Max. rychlost  

189 km/h

Převodovka

manuální, 6 rychlostí  

Poháněná kola

přední

Spotřeba kombinovaná3,8

 l/100 km

Objem palivové nádrže

55 l

Zavěšení přední nápravy

McPherson

Zavěšení zadní nápravy

vlečená ramena

Rozměr pneumatik

205/60 R16

Délka

4 438 mm

Šířka

1 826 mm

Výška

1 610 mm

Rozvor náprav

2 785 mm

Objem zavazadlového prostoru 

537 - 630 l

Potěšilo nás: Zklamalo nás:
+ Přátelskost k rodině – Nic pro nadšené řidiče   
+ Prostor a variabilita – S infosystémy se musíte chvíli sžívat   
+ Kultivovaný a úsporný motor    – Verze Grand dává víc smyslu
+ Pohodová jízda  
+ Široká výbava  

 

Citroën C4 Picasso

1,6 HDi (120 koní)

Opel Zafira

1,6 CDTI (120 koní)

Peugeot 5008

1,6 HDi (120 koní)

Renault Scenic

1,5 dCi (110 koní)

0-100 11,3 s

3,8 l/100km

kufr: 537 - 630 l

0-100 12,2 s

4,5 l/100km

kufr: 650 l

0-100 12,0 s

4,2 l/100km

kufr: 579 - 678 l

0-100 12,4 s

3,9 l/100km

kufr: 506 l

cena: 499 900 Kč

cena: 523 900 Kč

cena: 525 000 Kč

cena: 544 900 Kč

Galerie

Komentáře