foto Driversweb.cz

BMW 335d xDrive Gran Turismo – individualista

Datum článku: 29.10.2014 | Autor textu: Martin Jánský

Svaly a plíce maratonského rychlíka v lehce obézním těle gaučového povaleče. Dává tohle auto vůbec nějaký smysl?

Tohle prostě není správné, to by se mělo zakázat! 313 koní a 630 Nm (od 1500 otáček!), stovka za 4,9 s (!) při zátahu, co vám přeskládá vnitřnosti v těle, a přitom můžete bez problémů jezdit za šest litrů. Vždyť tolik žere uctívaný 150koňový 2,0 TDI a s ním se sotva vlečete! Neskutečné. Navíc se nechá i velmi ochotně vytáčet až k červenému poli v pěti tisících a naštvaně u toho vrčí jako šelma připravená sežrat všechna pomalá auta, která jí nestihnou uhnout z levého pruhu dálnice. S tímhle dieselem je vážně radost jezdit.

Hodně mu pomáhá i vynikající automat v podobě osmistupňového ZF, které řadí naprosto nenuceně, hladce a chytře. Testovačka neměla pod volantem příplatková pádla řazení (jsou hliníková a zaplatíte za ně pět tisíc v rámci příplatku za sportovní automatickou převodovku), ale v autě, jako je GT, je stejně nebudete potřebovat. Nakonec ani nám nijak nechyběla, což je velký hold tomu, jak dobře a přitom nenápadně funguje.

Automat máte k 335d GT v základu, stejně jako pohon všech kol xDrive. A upřímně, s touhle náloží výkonu jej skutečně využijete a to nejen, když naprší nebo napadne sníh. Čtyřkolka přidává tolik potřebnou trakci při výjezdech ze zatáček, a přitom nijak nekazí vyvážení auta – pořád cítíte, že většina výkonu jde na zadní kola a můžete plynem se stopou lehce pracovat. Nakonec o rozmáchlé drifty by majitelé GT ani nestáli, ti chtějí hlavně jistotu a efektivitu.

  

Není divu, že si většina zákazníků objednává svá BMW v dieselu, automatu a čtyřkolce, protože tahle moderní technika je v bavorském podání skutečně vynikající. Jen byste si ji možná přáli v jiné karoserii. Třeba v nádherném čtyřkovém kupé nebo kabriu, ve stylovém Gran Coupé, módním X3 nebo X4, nebo prostě v klasickém sedanu či kombíku? Ve výrobní řadě BMW je na výběr celá řada možností, ale pokud vám ani jedna tak úplně nesedí, GT má být jejich nejlepším mixem – reprezentativnost sedanu, praktičnost kombíku, elegance kupé a majestátnost SUV.

Tahle kombinace smysl dává už jen proto, že oproti sedanu dostanete (jen za 88 tisíc navíc) větší kus praktičtějšího auta, které se řídí prakticky stejně a nejezdí o mnoho hůř. Vlastně si běžný řidič rozdílu nejspíš ani nevšimne, vždyť GT je jen o 20 cm delší, 7 cm vyšší a 115 kg těžší, takže není divu, že jezdí podobně jistě, jen s menší lehkostí.

Přímým srovnáním byste zjistili, že sedan je přeci jen obratnější a přirozenější – v GT sedíte o pár centimetrů výš a v zatáčkách cítíte víc setrvačnosti (však také váží 1,8 tuny) – ale ten rozdíl je tak malý, že rozhodně není důvod kvůli tomu GT zavrhnout. Zvlášť když s ním většina majitelů bude jezdit spíš uvolněně…

  

Proto pro řadu lidí představuje lákavou alternativu k tradičním verzím, oproti kterým má vlastně řadu výhod. Jezdí a řídí se daleko lépe než X3/X4, na zadních sedačkách má víc místa než sedan nebo Gran Coupé, prakticky přístupný kufr má o 25 litrů větší než kombi a je taky podstatně použitelnější než kupé, a přesto si přebírá trochu jeho stylovosti (bezrámová okna, svažující se záď, výdechy za předními koly a aktivní spoiler na víku kufru).

Stejně jako v případě pětkové řady je otázka, na kterou je GT odpovědí, hodně komplikovaná, ale podle prodejů se zdá, že si ji řada zákazníků skutečně takhle pokládá. A když už si ji musíte položit i vy, zeptejte se aspoň tak chytře, aby správnou odpovědí byla verze 335d, protože nic lepšího v nabídce řady GT nenajdete. 

foto: Jan Svoboda

 

Technické parametry vozidla BMW 335d Gran Turismo xDrive:

Stav vozu/rok výroby

nový/2014

Základní cena vozu

1 427 400 Kč

Hmotnost

1 820 kg

Motor

řadový

Plnění motoru

turbodmychadlo

Uložení motoru

vpředu podél

Počet válců

6

Počet ventilů

24

Palivo

nafta

Objem

2 993 cm3

Výkon

230 kW (313 koní) při 4 400 ot./min.

Výkon/hmotnost

171 koní/t

Točivý moment

630 Nm při 1 500 - 2 500 ot./min.

Zrychlení 0−100 

4,9 s

Max. rychlost  

250 km/h (elektronicky omezeno)

Počet rychlostí 

8

Převodovka

automatická

Poháněná kola

všechna čtyři

Spotřeba ve městě

6,6 l/100 km

Spotřeba mimo město

5,1 l/100 km

Spotřeba kombinovaná

5,6 l/100 km

Objem palivové nádrže

60 l

Zavěšení přední nápravy

McPherson

Zavěšení zadní nápravy

Víceprvkové zavěšení

Rozměr pneumatik

225/55 R17

Délka

4 824 mm

Šířka

1 828 mm

Výška

1 508 mm

Rozvor náprav

2 920 mm

Objem zavazadlového prostoru

440/590 l

 

 

Potěšilo nás: Naštvalo nás:
+ Excelentní motor a převodovka   – Není to žádný fešák  
+ Jezdí a řídí se jako normální sedan   – Vážně ho potřebujete?  
+ Prostorný interiér  
+ Praktičnost navíc  

 

BMW 335xd GT

3,0d (313 koní) 

BMW 335xd sedan

3,0d (313 koní) 

BMW 335xd touring

3,0d (313 koní)

BMW X3 35d

3,0d (313 koní)

0-100 4,9 s

5,6 l/100km

kufr: 520 l

0-100 4,8 s

5,4 l/100km

kufr: 480 l

0-100 4,9 s

5,6 l/100km

kufr: 495 l

0-100 5,3 s

6,0 l/100km

kufr: 550 l

cena: 1 427 400 Kč

cena: 1 339 000 Kč

cena: 1 388 400 kč

cena: 1 461 200 Kč 

Galerie

Komentáře