foto Driversweb.cz

BMW 1 Series M Coupé – oficiální informace a foto

Datum článku: 10.12.2010 | Autor textu: Martin Jánský

BMW konečně potvrdilo to, co už dávno víme. Pojďme si to ale raději zopakovat.

BMW nakonec pochopilo, jaký potenciál má kompaktní kupé na bázi řady 1, a připravilo pro nás verzi M. Co je nového? Největší rozdíl oproti 135i spočívá v úpravách šasi, eMko sedí o dva centimetry níže, rozšířil se i rozchod obou náprav (7 cm vpředu, 4,6 vzadu). Zadní náprava pochází ze současné M3, stejně tak si jedničkové M půjčilo i brzdy, větrané a děrované kotouče o rozměrech 36, respektive 35 cm. Zásadnější změnu kupodivu neprošel motor. Dvakrát přeplňovaný R6 o objemu tři litry výkonově naprosto odpovídá Z4 sDrive35iS – 340 koní při 5900 ot/min a 450 N.m v 1500 ot/min (pro porovnání, M3 E92 má 420 koní a 400 N.m). Je to vlastně poprvé, co sekce BMW M použila sériový motor. Výkon se přenáší přes šestistupňovou manuální převodovku (Bude i dvouspojková převodoka s pádly? Zatím nevíme.) na zadní kola.

Decentních úprav se dočkal i bodykit, zejména klasický poznávací znak všech M modelů, výdechy vzduchu za předními koly, stejně tak jako klasická vnější zpětná zrcátka. Stejně tak vzadu najdete čtyři koncovky výfuku. Jinak vše v podstatě odpovídá běžnému M paketu, což je docela škoda, ani boule na kapotě se nekoná. Opravdu ji v porozovu poznáme? Ještě drobnějších změn se dočkal interiér, na palubovce i výplních dveří našla své místo Alcantara, navíc krásně obšitá, a pár nenápadných znáčků M.

A konečně výkony, BMW udává zrychlení 0-100 za 4,9 s (o jednu desetinu za současnou M3), 0-200 za 17,4 s a maximálka tradičně omezená na 250 km/h. Oficiální ceny pro ČR ještě neznáme, ale odhadujeme, že oproti M3 ušetříte zhruba půl milionu a oproti běžné 135i si připlatíte asi 200 tisíc. V prodeji někdy v druhém kvartálu 2011.

Názor Driverswebu: M3? Nebo M1? Nebo snad 135i? Nebo snad Cyman? Těžký výběr. Milý Ježíšku...

Galerie

Komentáře