Datum článku: 10.11.2014 | Autor textu: Martin Jánský
Nové Audi TT je tu, a i když jsme se ještě nemohli svézt, aspoň jsme si všechno prohlédli a ohmatali...
Padesát procent zákazníků Audi prý podepíše objednávku bez toho, aby absolvovali testovací jízdu. Není divu, když jsou jejich interiéry tak přesvědčivé. A TT je v tom momentálně nejdál – uhlazený, minimalistický design dostává díky moderním vychytávkám (digitální palubka, ovládání klimatizace přímo na středech jejích výdechů doplněných malými displeji) přímo technofetišistický nádech.
Perfektní ergonomie, kvalitní materiály a bezchybné slícování už dnes k Audi prostě neodmyslitelně patří, stejně jako naprosto precizní chod všech ovladačů. Určitě mají na jejich kalibraci zvláštní oddělení…
Poměr prostornosti a intimity interiéru je skvělý (navíc má 305litrový kufr), povedla se i řidičská pozice – pěkně nízko s nohama dopředu a vysokými boky kolem sebe. A pak je tu volant, který patří tvarově (ideální velikost i tloušťka, správné prohnutí pro palce) i materiálově (jemná kůže a hliníkový dekor) k tomu nejpříjemnějšímu, co jsme kdy měli v ruce (ehm, tedy co se aut týče).
No dobře, na páčkách a pár dalších tlačítkách z Golfu si asi neulítnete (ta plastová pádla DSG jsou vážně otřesná i ve Fabii RS, natožpak v autě za dvojnásobek), ale celek je tak uspokojivý a vyrovnaný, že byste si to auto skutečně koupili už jen kvůli interiéru.
Nás ale samozřejmě zajímá i řidičská stránka věci a dojmy zahraničních novinářů, kteří se už s TT svezli, jsou dost pozitivní. Ne tím extatickým „nejlepší auto na světě!“ stylem, ale prý už je to konečně ono (hm, neříkalo se tohle už o té minulé generaci?). Podle všeho je však díky unikátní architektuře (postavené na modulární MQB platformě) ještě odlišnější od obyčejného Golfu GTI, což je jen dobře.
Zábava? No, spíš očekávejte stabilitu a předvídatelnost, ale hbitosti a agility by mělo mít dost, aby si mohlo říkat „sportovní auto“. Rozhodně bude rychlé, vždyť 310koňové TTS s quattrem dá stovku za 4,9 sekundy! Rychle vypadá i na pohled – je agresivnější a sebevědomější než minulá, trochu nijaká generace. I díky inspiraci R8 (tou, co přijde příští rok) teď vypadá konečně, co byste chtěli řídit, spíš než co byste si chtěli dát do kabelky.
A upřímně, očekávat od nového TT víc než tohle, by bylo holé bláznovství. Audi se z TT snaží udělat designovou ikonu podobnou 911 a Mini, takže žádná revoluce nehrozí ani v budoucnu, ale to není špatně, protože tohle TT vypadá dost lákavě. Překročilo ale opravdu konečně svůj stín a stalo se něčím víc než pouhým módním doplňkem? Už se nemůžeme dočkat, až se svezeme…
Verze | TT Coupe | TTS Quattro | TT diesel |
Motor | 2,0 TFSI | 2,0 TFSI | 2,0 TDI |
Výkon | 230 k @ 4500 - 6200 ot/min | 310 k @ 5800 - 6200 ot/min | 184 k @ 3500 - 4000 ot/min |
Točivý moment | 370 Nm @ 1600 - 4300 ot/min | 380 Nm @ 1800 - 5700 ot/min | 380 Nm @ 1750 - 3250 ot/min |
Hmotnost | 1 305 kg | 1 440 kg | 1 340 kg |
Zrychlení 0-100 km/h | 6,0 s | 4,9 s | 7,1 s |
Max. rychlost | 250 km/h | 250 km/h | 241 km/h |
Kombinovaná spotřeba | 5,9 l/100 km | 7,1 l/100 km | 4,2 l/100 km |
Cena | 999 900 Kč | 1 389 900 Kč | 1 059 900 Kč |