foto Driversweb.cz

Audi RS6 Avant

Datum článku: 21.9.2010 | Autor textu: Matěj Slepička

Pojďme se na Audi RS6 Avant podívat jako na vrchol rychlé rodinné přepravy a ne jako na supersport pro pět osob a nákup z Ikey. A garantuji vám, že budete překvapeni.

Začínáme den opět focením. Na lokaci jsem první a čekám, kdy z dálky uslyším zvuk V10 původem z Lamborghini Gallarda. RS6 přijíždí a žádné zvukové drama se nekoná. Takže nenápadná mrcha, jo?

Styl bodykitu, který RS6 odlišuje od jakékoliv A6, sympaticky odkazuje také na legendární Audi Quattro. Ale to, u čeho jsem se opravdu zasekl, byla kola. Dvacet palců hliníku totiž na milimetry přesně vyplňují keramické brzdy. Oproti A6 tu ještě najdete pozměněná světla, nárazníky a dvě oválné koncovky výfuku. Optický paket z auta nedělá žádnou karikaturu, naopak vypadá elegantně a přitom dostatečně sportovně na to, aby vám dal tušit, že si není radno zahrávat. V interiéru si připadám jako v A6 3,0 TDI s-line, zneklidňuje mě pouze tachometr ocejchovaný do 320 km/h a sportovní sedadla.

Než se RS6 dofotí, pojďme se mrknout na to, co je vlastně pod kapotou. Jak jistě víte, najdete tady V10 o objemu 5,0 l z dílen Lamborghini. Ovšem oproti Gallardu nemá V10 atmosférické plnění motoru, ale přeplňování pomocí dvojice turbodmychadel. Ty jsou tady především kvůli točivému momentu v nízkém a středním pásmu otáček. Celkové výkony motoru jsou ohromujících 580 koní a, jak říkají britští kolegové, 650 „točivých momentů“.

Fotky auta i modelky jsou dofocené a my můžeme vyrazit na testování. Na polohu pedálu plynu, kdy běžné auto stojí na místě, tady s razancí vyrážíme kupředu. Při běžné jízdě zjišťujeme, že naladění podvozku je povedené, RS6 je velmi komfortní. Převodovka v automatickém režimu řadí příjemně. Cesta před námi se uvolňuje a já seznamuji pravou nohu s dorazem plynového pedálu. 580 koní se v tu chvíli nadechne, převodovka naslechne mým klikům do pádla řazení a s akcelerací známou jen supersportům vyrážíme polykat kilometry. V tu chvíli se také probudí výfuk, který začne povedeně simulovat Lamborghini Gallardo a do toho ještě přidává chraplání a chrochtání od turbodmychadel. Korunku tomu dodává úchvatné zachraplání v omezovači otáček. O tom, že Audi jsou bezcharakterní, už nechci nikdy slyšet!

  

Zatím má RS6 dobře našlápnuto. Aby se tolik nenaparovalo, vezmeme jej na okresky, kde se musí tolik typická nedotáčivost Audi projevit. RS6 tady statečně maskuje svou hmotnost přilnavostí pneumatik o rozměru 275/35 R20. Projíždíme první zatáčky a říkám si: V10 před přední nápravou to přeci musí být nedotáčivé! Ale zapnutá stabilizace mi opakovaně pomáhá k utažení stopy v nájezdu do zatáčky a díky ní působí RS6 velmi obratně. Preciznost a přilnavost supersportů tohle Audi nepředvádí, ale je opravdu zatraceně rychlé a nad očekávání obratné. Povedl se nám také jeden nechtěný test brzd. Z vysoké rychlosti RS6 statečně blokovala kola, ale setrvačnost díky velké hmotnosti kazila brzdnou dráhu. Za doprovodu skvělého zvuku motoru nemohu říci, že bych se po dobu testu s RS6 nebavil.

  

Jak je to se spotřebou? Z krátkého měření předpokládám, že při velkém sebezapření a zařazení do běžného provozu pojedete dálku přibližně za 13 litrů, nicméně v testu jsme se pohybovali v okolí 20 l/100 km. Zkouším ještě prodlevu turbodmychadel. Od nízkých otáček se znatelnou dobu sbírají, ale od 3 000 už čekání není znát. V praxi vás prodleva v nízkých otáčkách trápit nebude, automatická převodovka ji eliminuje, a když bude v manuálním režimu, pravděpodobně budete využívat jiné než nízké pásmo otáček.

Audi RS6 mě nadchlo, ukázalo, že je plnohodnotné sportovní kombi navíc s monumentálním výkonem a trakcí. Ale než si ji přivezete domu, projeďte se ještě v BMW M5 Touring. Pravděpodobně bude o poznání řidičtější, na okruhu bude fungovat také lépe a V10 má taky.

Technické parametry vozidla Audi RS6 Avant:

Stav vozu/rok výroby

Nový

Stav tachometru

10 000 km

Cena nového vozu

2 866 300 Kč s DPH

Hmotnost

2 025 kg

Motor

vidlicový

Plnění motoru

2x turbodmychadlo

Uložení motoru

vpředu podélně

Počet válců

10

Počet ventilů

40

Palivo

benzin

Objem

4 991

Výkon

426 kW (580 koní) při 6 250–6 700 ot./min.

Výkon/hmotnost

286 koní/t

Točivý moment

650 Nm při 1 500–6 250 ot./min.

Zrychlení 0−100 

4,5 s

Max. rychlost  

250 km/h (omezeno)

Počet rychlostí 

6

Převodovka

automatická

Poháněná kola

všechna čtyři

Diferenciály

otevřené

Spotřeba kombinovaná

14,0 l/100 km

Spotřeba ve městě

20,4 l/100 km

Spotřeba mimo město

10,3 l/100 km

Objem palivové nádrže

80 l

Zavěšení přední nápravy

McPherson

Zavěšení zadní nápravy

víceprvková náprava

Rozměr kol

20"

Rozměr pneumatik

275/35 R20

Délka

4 928 mm

Šířka

1 889 mm

Výška

1 460 mm

Rozvor náprav

2 846 mm

Objem zavazadlového prostoru

2 řady/1 řada sedadel

565/1660

 

 

Výbava testovaného vozu:

ABS, Centrální zamykání, El. ovládání oken, Elektrická vyhřívaná sedadla, ESP, Imobilizér, Kožené sedačky, Litá kola, Pohon všech kol, Navigace, Parkovací senzory, Posilovač řízení, Střešní okno, Tempomat, Xenonové světlomety, Čelní a boční airbagy, Tiptronic

 

Potěšilo nás:

Naštvalo nás:

+ charismatický motor

– působí odtažitě

+ dobrá jízdní dynamika

– vysoká hmotnost

+ nenápadnost

 

+ komfortní podvozek

 

 

Audi RS6 Avant

5,0 V10 bi-turbo (580 koní)

BMW M5 Touring

5,0 V10 (507 koní)

Mercedes-Benz E63 AMG Kombi

6,2 V8 (525 koní)

Chrysler 300C SRT8 Touring

6,1 V8 (431 koní)

cena: 2 866 300 Kč

cena: 2 600 000 Kč

cena: 2 675 079 Kč (přepočet)

cena: 1 640 940 Kč

Charismatický motor. Jízdní vlastnosti trochu kazí velká hmotnost. Ve své třídě zastupuje rychlý transport z bodu A do bodu B

BMW M5 je z této kategorie nejvíce zaměřené na řidiče a na zážitky z jízdy.

Komfortní Hot rod. Drifty zvládá levou zadní.

V této skupině si zaslouží být. Za konkurenty zaostává o jednu generaci, přesto je velmi schopný.

* ceny jsou uvedeny včetně DPH

 

  Automobil k testu zapůjčila společnost K-Auto 

 

Galerie

Komentáře