foto Driversweb.cz

Audi Q3 2,0 TDI quattro – styl až na prvním místě

Datum článku: 24.6.2015 | Autor textu: Martin Jánský | Autor fotografií: Jan Svoboda

Toužíte po prémiovém SUV, které všem kolem ukáže, že si žijete fakt dobře, ale nechcete auto velké jako barák, aby se vám snadno parkovalo ve městě? Audi pro vás má naštěstí řešení!

Tři pedály a řadicí páka. Ano, vážně, v Audi. Díky tomu, že někdo naspecifikoval tuhle testovačku docela skromně, můžeme konečně vyzkoušet, jaké mají u Audi manuální řazení. Ne že by to bylo důležité, protože většina zákazníků si svá auta určitě objedná s pohodovým dvouspojkovým automatem (o 63 tisíc dražším), ale je to příjemná změna, tak ji pojďme využít. A víte co? Tohle manuální řazení je lepší než ve Volkswagenu, a dokonce příjemnější než v BMW! Podsaditá páka má kulovou hlavici, takže perfektně padne do ruky, a její dráhy jsou krátké a naprosto přesné, dokonce cítíte něco, co připomíná mechanickou vazbu, ale bez nepříjemného drhnutí (VW) nebo gumové nejistoty (BMW). Opravdu povedené řazení.

Po hříchu je to však taky to jediné, co zajímavého vám můžu o řízení a jízdě Q3 říci, protože tohle auto není o řízení ani o ježdění. Je o stylu, hodnotě a úrovni. Vlastně bych ji možná ani neměl testovat, protože jsem jen hloupý petrolhead, který nedokáže ocenit sladění barvy kabelky s lodičkami na podpatku nebo šatů se šperky, nezná módní značky a nechodí na koktejlové večírky s celebritami. Jsem tak „out“, že za mnou by dveře nejen zabouchli, ale rovnou zamkli, zatloukli hřebíky a zavařili panty.

Asi vás tedy nepřekvapí, že se mi Q3 zvenku ani moc nelíbí. Jasně, hrdá velká maska chladiče a přísný pohled světel s nepřehlédnutelným LED podpisem dodávají autu na vážnosti, ale celkový vejčitý tvar je pro mě až příliš nijaký. Ostatně je to tak asi naprosto správně, protože se všechna SUV od Audi podávají jako teplé housky na krámě, takže to právě takhle zákazníci Audi zjevně chtějí. V pořádku. Tak jen vezměte na vědomí, že výsledný efekt můžete ještě umocnit správnou volbou designového paketu, barvy laku a typu kol – dejte si na čas, až budete vybírat, nabídka stylizace je totiž hodně široká.

Ještě delší je ale nabídka individualizace interiéru – nechybí v ní dlouhá řada potahů, dekorů, designových prvků a samozřejmě nálož příplatkové výbavy, ze které se vám zatočí hlava. Hlavně ve chvíli, kdy si všechny ty položky, které tak nutně potřebujete, posčítáte. Na druhou stranu to skutečně můžete pojmout decentně a mít pěkně naspecifikované auto s rozumnou cenovkou, jen to chce trochu snahy a odříkání.

Na druhou stranu se už v základu dočkáte tradiční vrcholné interiérové kvality Audi, která se projevuje naprosto skvělou kombinací materiálů, povrchů, displejů a tlačítek a ovladačů s precizním chodem. Q3 bude sice svůj věk už těžko zapírat (zvlášť když v showroomu mrknete do kabiny nového TT), ale svou prémiovou konkurenci pořád s přehledem převálcuje, a až se chytíte toho skvěle tvarovaného volantu obšitého jemnou kůži, už se ho nejspíš nikdy nebudete chtít pustit.

Bude to však především kvůli image Audi, vážně ne kvůli strhující jízdě. Q3 totiž jezdí… docela normálně. Je pohodlná, přitom zvládá i svižnější průjezdy zatáčkou bez většího naklánění nebo známek nejistoty. Dokonce cítíte i přenosy váhy v zatáčce, povolením plynu pak můžete trochu utáhnout stopu a přidáním přenést výkon na zadní kola a na výjezdu tak stopu neutralizovat… jenže celé to působí neosobně, jako byste někomu koukali přes rameno, jak to mastí na plejstejšnu. Jestli jste však čekali něco jiného od prémiového kompaktního SUV od Audi, tak jste blázni – varoval jsem vás už na začátku.

  

Audi Q3 je pro nadšené řidiče zkrátka zklamáním – cítíte z něj typickou charakterovou povrchnost a obsahovou prázdnotu, která byla pro minulá Audi tak charakteristická. Jenže doba se mění a nové TT a Q7 ukazují, že to Audi umí mnohem lépe. To však neznamená, že je Q3 špatné, vlastně mu nemůžu vytknout prakticky nic zásadního – má styl, jezdí vyrovnaně, něco se do něj vejde a má opravdu kvalitní interiér, který vás bude těšit při každé jízdě. Ten je společně s tou správnou značkou na čumáku tím největším lákadlem Q3. Vsadím se, že jste ještě před přečtením článku měli jasno, že ho chcete. Třeba proto, že bude vypadat dobře zaparkovaný před vaším oblíbeným butikem, že s ním vytřete zrak kamarádce s Tiguanem nebo že se vám prostě hodí ke kabelce. Vždyť styl je až na prvním místě!

Foto: Jan Svoboda

 

Technické parametry vozidla Audi Q3 2,0 TDI quattro:

Základní cena vozu

844 900 Kč

Motor

řadový čtyřválec, turbodiesel

Uložení motoru

vpředu napříč

Objem

1 968 cm3

Výkon

110 kW (150 koní) při 4 200 ot./min.

Točivý moment

340 Nm při 1 750 - 3 000 ot./min.

Hmotnost

1 645 kg

Výkon/hmotnost

91 koní/t

Zrychlení 0−100 km/h

9,3 s

Max. rychlost  

204 km/h

Převodovka

manuální, 6 rychlostí

Poháněná kola

všechna čtyři prostřednictvím mezinápravové spojky Haldex

Spotřeba ve městě

5,8 l/100 km

Spotřeba mimo město 

4,4 l/100 km

Spotřeba kombinovaná

5,0 l/100 km

Objem palivové nádrže

64 l

Zavěšení přední nápravy

McPherson

Zavěšení zadní nápravy

víceprvkové zavěšení

Rozměr pneumatik

215/65 R16

Délka

4 385 mm

Šířka

1 831 mm

Výška

1 608 mm

Rozvor náprav

2 609 mm

Objem zavazadlového prostoru

460 l

 
 
 
 
Audi Q3 quattro

2,0 TDI (150 k)

BMW X1 xDrive

18d (150 koní)

Mercedes GLA 4MATIC
200CDI DCT7 (136 k)

Mini Countryman ALL4
2,0d (143 k)

0-100 9,3 s

5,0 l/100km

kufr: 460 l

0-100 N/A s

5,0 l/100km

kufr: 505 l

0-100 9,9 s

5,1 l/100km

kufr: 421 l

0-100 9,5 s

4,8 l/100km

kufr: 350 l

cena: 844 900 Kč

cena: N/A Kč cena: 888 140 Kč cena: 774 800 Kč

Galerie

Komentáře