foto Driversweb.cz

Audi A4 Allroad quattro 3,0 TDI – šest hrnků radosti

Datum článku: 9.2.2017 | Autor textu: Martin Jánský | Autor fotografií: Jiří Čermák

Verze Allroad se příjemně odlišuje od zbytku Avantů, přináší i užitečné vlastnosti navíc a nejlépe chutná se šestiválcem.

Zapomeňte na prestiž značky. Zapomeňte na chytřejší technické hračky, lepší infotainmenty a měkčí plasty. To všechno je jen pozlátko, které zajímá povrchní lidi. Pro vás, kterým skutečně záleží na tom, co řídíte, máme lepší důvod, proč místo obyčejné konfekce zvolit prémiové auto: šestiválec!

Jakkoliv jsou moderní (bi-)turbodieselové čtyřválce solidně výkonné, lákavě úsporné a dostatečně kultivované, sametovým naftovým šestiválcům prostě nesahají ani po kotníky. Až s třílitrovým šestiválcem si užijete prémiovost A4 skutečně naplno. Většinu času sametově přede, ale to je jen ticho před bouří, protože když to pak trochu přišlápnete, naštvaně zavrčí a auto vyrazí vpřed jako šelma na lovu.

Nakonec s 218 koni a 400 Nm máte pro běžné ježdění síly příjemný nadbytek, takže se motor většinou nudí někde mezi volnoběhem a dvěma tisíci otáčkami, k čemuž hodně přispívá hladce řadicí sedmistupňová dvouspojka. Ani na dálnici nemá potřebu motor vytáčet a stejně dokáže udržet tempo, kdy nemusíte uhýbat z levého pruhu. A protože motor netýráte, ve finále jste v tom v průměru za stejných 6,5 litru jako s dvoulitrem.

Jediný problém – ale o to výraznější – je, že 218koňový 3,0 TDI stojí o rovných 100 tisíc víc než srovnatelný 190koňový 2,0 TDI (272koňová verze šestiválce je ještě o dalších 115 tisíc dražší). Na druhou stranu se základní cenou přes 1,3 milionu ještě před započtením pár stovek tisíc za příplatky se tahle částka snadno ztratí.

Jenže tak to v téhle třídě prostě chodí. Dobrou zprávou je, že za variantu Allroad nepřiplácíte víc než za kterýkoliv jiný designový paket. Na rozdíl od nich však Allroad přináší nejen vítanou vizuální odlišnost, ale i o chlup širší funkčnost. Pravda, s pár plasty navíc a o 34 milimetrů vyšší světlou výškou to na žádné velké terénění samozřejmě není, nicméně výletů mimo asfalt se vážně bát nemusíte.

I tam bude A4 schopná (pohon všech kol a upravená kontrola trakce) a pohodlná (měkčí podvozek), daleko lépe jí to však jde na silnici. Tam může protáhnout své turbodieselové svaly, uspokojit pohodlným polykáním kilometrů a ohromit tak tichou kabinou, že vám najednou letecké cestování v business class bude připadat zbytečně komplikované a unavující.

A4 se totiž také snadno řídí, čemuž hodně pomáhají sofistikované asistenty převzaté z hypermoderní lodi Q7. Elektronkový mozek vám bude pomáhat držet se v pruhu, rychlost bude určovat podle auta jedoucího před vámi, bude za vás poskakovat v zácpě, pomůže vám s parkováním a upozorní vás na hrozící karambol. Kdyby tu byl ještě palubní kávovar, aerolinky by klidně mohly zavřít krám.

Přitom je pořád příjemné vzít volant pevně do dlaní a vrhnout se do toho po hlavě – řízení je uspokojivé, řazení reaguje na povely pádel pod volantem bryskně, motor ochotně zabírá a podvozek je skvěle vyvážený. V zatáčce se o něj opřete a pohon všech kol citlivě balancuje výkon mezi obě nápravy, aby poskytl co nejvíc ovladatelnosti a trakce na výjezdu. I když je A4 manažerský kočár, tak vás za volantem vážně nudit nebude.

Minulé generace A4 nás na zadek neposadily, ale tahle nová posouvá laťku v oblasti komfortu cestování díky vrozené pohodlnosti a její elektronické podpoře o takový kus dál, že nás přiměla smeknout klobouk. Pochopitelně u ní jako u správného prémiového auta platí, že čím víc peněz do ní vrazíte, tím je lepší (šestiválec, komfortní prvky a elektronické asistenční systémy, designové pakety), ale už samotné jádro je po všech stránkách povedené auto, které patří na špičku svého segmentu.

Foto: Jiří Čermák

 

Technické parametry vozidla Audi A4 Allroad 3,0 TDI quattro S tronic:

Základní cena vozu

1 346 900 Kč

Motor

vidlicový šestiválec, turbodiesel

Uložení motoru

vpředu podél

Objem

2 967 cm3

Výkon

160 kW (218 koní) při 4 000 - 5 000 ot./min.  

Točivý moment

400 Nm při 1 250 - 3 750 ot./min.

Hmotnost

1 765 kg

Výkon/hmotnost

123 koní/t

Zrychlení 0−100 km/h

6,6 s

Max. rychlost  

231 km/h

Převodovka

automatická dvouspojková, 7 rychlostí  

Poháněná kola

všechna čtyři

Spotřeba ve městě

5,4 l/100 km

Spotřeba mimo město 

5,0 l/100 km

Spotřeba kombinovaná

5,1 l/100 km

Objem palivové nádrže

58 l

Zavěšení přední nápravy

McPherson

Zavěšení zadní nápravy

multi-link

Rozměr pneumatik

225/55 R17

Délka

4 933 mm

Šířka

1 874 mm

Výška

1 455 mm

Rozvor náprav

2 912 mm

Objem zavazadlového prostoru 

505 l

Potěšilo nás: Zklamalo nás:
+ Vizuální odlišnost – ...který ale nevyjde lacino
+ Cestovatelský charater – Příplatky nepříjemně šroubují cenu  
+ Vynikající interiér  
+ Silný a úsporný motor...  
+ ...se skvělým zvukem a charakterem...    

 

Audi A4 Allroad

3,0 TDI (218 koní)

BMW 3 GT

3,0d (258 koní)

VW Passat Alltrack

2,0 Bi-TDI (240 koní)

Volvo V60 CC

2,4 R5 d (190 koní)

0-100 6,6 s

5,1 l/100km

kufr: 505 l

0-100 5,4 s

5,4 l/100km

kufr: 520 l

0-100 6,4 s

5,5 l/100km

kufr: 639 l

0-100 8,9 s

5,7 l/100km

kufr: 430 l

cena: 1 346 900 Kč

cena: 1 406 600 Kč

cena: 1 107 900 Kč

cena: 1 087 100 Kč

Galerie

Komentáře