foto Driversweb.cz

Peugeot 208 – malý lvíček vystrkuje drápy

Datum článku: 2.11.2011 | Autor textu: Martin Jánský

Neuvěříte, že tohle nádherné, luxusně vypadající mini je nástupcem pohledné, ale technicky bídné 206, a nemastné, neslané 207. Vrací se Peugeot na výsluní?

Vzpomínáte si na tu slavnou reklamu, kde si mladý Ind vyklepe z plechů starého Hindustanu auto podobné 206? 206 bylo lákadlo pro všechny, kteří mají rádi malá, přitažlivá auta, ženy ho prostě milovaly. Po jízdní stránce ale nestálo ani za odplivnutí. Její nástupce, model 207, který nás v testu nijak zvlášť neoslovil, se pak stal asi jediným autem na světě, které bylo pomalejší než předchůdce. Stejný podvozek, stejné motory a kila navíc udusila dynamiku na únosnou mez a 207 se pro Peugeot stala symbolem neúspěchu. Teď je tu ale 208, zcela nové auto. A svou krásou uhrane jistě nejen ženy.

Nevypadá parádně? Povědomé tvary známé od předchůdců, ale podané zcela novým způsobem na tak vysoké úrovni detailů, která je na malé městské auto snad až příliš dobrá. Vypadá spíš jako luxusní šperk nebo pojízdná socha. A nový designový směr Peugeotu konečně dostává opravdový smysl.

No dobrá, pořád zůstává otázka, jak budou vypadat levnější modely oholené až na dřeň a v nějaké nemetalické barvě a bez chromovaných šminek, ale zatím to vypadá hodně nadějně. Jak z fotek vidíte, bude k dispozici tradičně tří i pěti dveřová varianta. Kombi? Coupé-kabrio? Zatím nevíme, musíme si počkat.

Vlastně Peugeutu unikly zatím jen fotky, na podrobnější informace jsou naše zdroje skoupé. Zatím víme jednu věc, a bude to velmi překvapivé, 208 se oproti předchůdci na délku smrskla. Ne, vážně, všechna auta pomalu rostou a Peugeot se rozhodl vydat proti proudu. Se svými 3 975 mm je o celých 70 mm kratší než 207, přičemž by ale neměl utrpět prostor pro posádku, kufr dokonce o 15 litrů povyrost na 285 litrů. Zároveň, a to je důležitější, se inženýrům podařilo srazit hmotnost v průměru o 110 kg (v nejlehčí formě až o 173 kg), což by mělo z malého líného lva udělat o chlup svižnějšího dravce.

Tedy, svižnějšího, tohle auto nemá trhat žádné rychlostní rekordy, dnešní kupci patrně baží víc po úspornosti. Součástí nabídky motorů budou i dva benzínové tříválce 1,0 a 1,2 VTi, nahrazující obstarožní jednotky 1,4 a 1,6. Výkony by se měly pohybovat mezi 75 a 100 koni, litrový motor by pak měl mít spotřebu 4,3 l/100 km a emise CO2 na úrovni magických 99 g/ km. Správně, s námi to taky nic nedělá, ale běžní řidiče to ocení, to nám věřte. Ještě úspornější pak budou malé diesely, ale o těch podrobnosti neznáme.

Interiér působí stejně hodnotným dojmem, jako exteriér. Moderní design, kvalitní materiály a dobré sestavení, to by měl být klíč úspěchu nového modelu. Trochu podivně může působit vyvýšená kaplička přístrojovky. Určitě bude výhodnější při přeostřování pohledu ze silnice na ciferníky, výhled vpřed snad limitovat nebude. Nakonec určitě nebude problém si vypumpovat sedačku až do mraků, pokud jste menšího vzrůstu.

Na bližší informace o infotainmentové konzole na vrcholu středového panelu si bohužel taky budeme muset ještě potkat, ale už teď vypadá velmi zajímavě. Automobilový iPad? Nechme se překvapit, co všechno bude umět, jestli ale díky němu nebude možné přidat na facebook status "Právě řídím svůj milovaný Peugeot 208," tak to bude naprostá ostuda.

Peugeot 208 dorazí na trh v průběhu léta 2012, nás samozřejmě nejvíc zajímá, kdy se ukáže verze 208 GTI, jaké bude mít parametry a hlavně jak pojede. Bude to lev, který bude konečně zase umět skákat a drápy rozseká konkurenci? Moc bychom mu to přáli. A ještě víc sobě.

Názor Driverswebu: Malý Peugeot konečně zase velmi žádoucí a ne jen pro ženy. Tentokrát se na jeho test opravdu těšíme.

Galerie

Komentáře