Datum článku: 7.4.2010 | Autor textu: Matěj Slepička
Ford připravil limitovanou pětisetkusovou edici úspěšného Focusu RS. Co se tedy změnilo a jak bude nejdivočejší Focus všech dob jezdit?
Označení ctí legendární Sierru RS500 Cosworth z roku 1980, kterou poháněl přeplňovaný dvoulitr o výkonu 222 koní. Jakou modifikací prošel Focus? Nejzásadnější úpravou prošel motor, ten teď lépe dýchá díky novému sání, mezichladiči a výfuku. Turbo podle všech informací zůstává stejné, jen má mírně zvýšený plnící tlak. Výkon poskočil z 305 na 350 koní. Podvozek přiostřit nepotřeboval. Naopak to chtělo brzdy, takže úprava v podobě přestříkání brzdových třmenů na červeno, Ereso neminula. O vytrhávání dlažebních kostek se i nadále starají Quaife a Revoknuckle (probírali jsme to, když jste chyběli). Na této úpravě Ford spolupracoval se svou dvorní ladičskou firmou Mountune. Za útočnou, matnou úpravou karoserie stojí folie od společnosti 3M, pod kterou se ukrývá černá metalíza. Extrémní vzhled podtrhují červená kožená Recara. Možná jste pod názvem RS500 čekali drsnější náčiní, ale argumentem RS500 zůstává každodenní použitelnost. Máte si pro něj běžet? No jasně! Pro ČR je připravených 5 kusů a cenu odhadujeme na 1,2 mil Kč.
Parametry vozidla Ford Focus RS500:
Hmotnost |
1468 kg |
Motor |
řadový |
Plnění motoru |
turbodmychadlo |
Uložení motoru |
Vpředu napříč |
Počet válců |
5 |
Počet ventilů |
20 |
Variabilní časování ventilů |
sacích a výfukových |
Palivo |
benzín |
Objem |
2522 |
Výkon |
257 kW (350koní) |
Výkon / hmotnost |
238 koní na tunu |
Točivý monent |
460 Nm |
Zrychlení 0-100 |
5,6 s |
Max. rychlost |
265 km/h |
Počet rychlostí |
6 |
Převodovka |
manuální |
Poháněná kola |
přední |
Diferencíál |
s omezenou svorností |
Udávaná spotřeba |
9,4 l/100km |